Microsoft lovar fokusera på inbitna PC-spelare

Permalänk

Kan jag då nu hoppas på ett Flight Simulator 11? Det skulle vara glada nyheter.

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som kopplar ihop det här med XBONE?
Att den är sämre än PS4 på alla punkter, att de inte lyckas få ut den till julhandeln och att den inte ens klarar 1080p, det visste vi redan.

Men att Microsoft 15 dagar innan den släpps går ut och säger att de nu ska fokusera på spelande på windows kan väl inte tolkas på något annat sätt än att de redan har gett upp och att den nu i sanning är dead on arrival.....

Permalänk
Medlem

Microsoft gör bäst i att slipa på Windows 9 så att Windows 7 kan få en värdig efterträdare. Med Xbox Live till dator lär aktiveringsbegränsningen från Games For Windows Live på 15 aktiveringar följa med. Vad händer med spel som GTA IV när GFWL stängs ner nästa sommar? Förhoppningsvis finns då redan GTA V ute men det vore bra om Microsoft såg till att släppa en patch så GTA IV gick att spela även efter GFWLs nedläggning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Microsoft sammarbetade med NSA, klev oss på tårna och gav oss fingret efter det. Och nu slutar vi inte förens Microsoft är irrelevant för vem som helst. Jag må ogilla Apple, men Microsoft vet verkligen hur man skaffar sig 'fiender'.

Newsflash alls företag i USA (och troligtvis de flesta utanför) samarbetar med NSA, de som inte har gjort det har tvingas stänga ner sin verksamhet (lavabit). Dock så har både google och Microsoft stämt NSA. Inte riktigt säker på vad du menar att gett oss fingret.

Sen kan man tycka vad man vill om Windows 8 +

Edit: Hoppas vi kan se lite äldre titlar få uppföljare om nu MS börjar satsa på PC för folk som spelar.
(Skrivet på telefon)

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Avstängd

Riktigt trevligt initiativ. Hoppas att det kommer fler stora AAA-titlar till Xbox-live så att man kan spela det på PC.

Eftersom att arkitekturen i Xbox One är så otroligt lik en PC tror jag att PC-gamers har några riktiga guldår framför sig.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv

Ett nytt Age of Empires skulle inte sitta fel.

Permalänk
Medlem

Med Microsoft så har det varit väldigt mycket prat men lite verkstad när det gäller spel till PC bra många år nu. Jag förväntar mig inte något nu heller då deras senaste "med Windows 8 kommer vi bevisa att vi sätter PC-spelare först" snack förra året inte har visat ett smack.

För att inte tala om att dom är snabba på att ge upp. 2008 så la dom ner MSN Music så alla som hade köpt musik därifrån (med DRM) blev överkörda när servern stängdes ner. Nästa år så lägger dom ner GFWL (vilket var ett stort skämt när det släpptes och under dess livstid) så alla kom köpt spel/DLC därifrån blir överkörda då också. Lyckligtvis så är det enda jag köpte från GFWL Minerva's Den, vilket jag fick gratis på Steam för någon månad sedan. Men att köpa något digitalt från Microsoft ser jag som fullkomligt otänkbart nu, inte en chans det kommer ske.

Kommer väl inte kunna spela mitt exemplar av Fable 3 längre när GFWL läggs ner heller, trots jag köpte det i butik och inte via GFWL. Undrar om dom kommer göra något åt det eller bara skita i det, men jag kan utan svårighet säga att jag inte förväntar mig att dom gör något.

Permalänk
Medlem

Får mig att tänka på: #DealWithIt

Permalänk
Medlem

Jag tror på det när Microsoft släpper en AAA titel som kan både installeras och spelas utan internetuppkoppling, om det nu inte är ett multiplayerspel det vill säga. Så nej, det ska inte vara låst till deras Metrobutik....

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Avstängd

Är det då tänkt att man ska betala $5 i månaden för att kunna spela sina spel online?

Permalänk
Medlem

Det här har man hört förut från Microsoft, nu känns det som att folk har tröttnat på riktigt. Hoppas Valve lyckas göra ett operativsystem (SteamOS) som på lång sikt kan ersätta Windows helt och hållet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaRreE:

Newsflash alls företag i USA (och troligtvis de flesta utanför) samarbetar med NSA, de som inte har gjort det har tvingas stänga ner sin verksamhet (lavabit). Dock så har både google och Microsoft stämt NSA. Inte riktigt säker på vad du menar att gett oss fingret.

Sen kan man tycka vad man vill om Windows 8 +

Edit: Hoppas vi kan se lite äldre titlar få uppföljare om nu MS börjar satsa på PC för folk som spelar.
(Skrivet på telefon)

Alla får samma minus för NSA samarbete. Men tänk på att varken Google eller Microsoft stämde NSA före att skandalen var ett allmänt känt faktum. /Off topic

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat några onödiga inlägg som inte klarade forumregel § 1.6.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Jo tack, den har man hört förut. Dom kommer göra halvdana portar från Xbox One och kalla det för att vara mån om oss PC-spelare.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

GFWL och Xbox Live är ju bara en variant av Steam som är buggigt och som kostar x kr i månaden? Vi får inte ens chansen att förnedra Xbox-spelare online i Call of Duty...

Ge mig ett incitament eller gtfo.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror dem först när jag ser det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Tror dem först när jag ser det...

Detta.
Put up or shut up MS.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

mantle/steambox. Äpplen och päron.

Äpplen och päron. Dock hotar de samma aktör varför de i detta fall kan läggas ihop.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ristul:

Det här har man hört förut från Microsoft, nu känns det som att folk har tröttnat på riktigt. Hoppas Valve lyckas göra ett operativsystem (SteamOS) som på lång sikt kan ersätta Windows helt och hållet!

Knappast. SteamOS är ju bara ett spelOS. Kan knappt göra något med det.

Permalänk
Medlem

Bara lamt försök utav Microsoft att få oss att uppgradera.
Varken Forza eller Halo kommer ju landa på PC fastän dom "ska" fokusera mer på PC marknaden.
En Age of Empires uppföljare skulle också vara något men kommer aldrig hända.

Desperata och envisa vilket kommer leda dom direkt ner i graven med sina jävla surfplattor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Du kanske märkte att jag skrev "på lång sikt", och jag tror knappast att valve kommer ignorera den potential som finns i att expandera sitt eget OS till att exempelvis klara av Photoshop eller film/ljudredigering. Dom säljer redan programvara på steam för Windows så varför skulle dom ignorera den potential som finns i att erbjuda ett bredare OS i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Ett nytt Age of Empires skulle inte sitta fel.

Jodå, då Microsoft inte har några spelstudios värda namnet längre och Microsofts "nysatsning" luktar populism nu när EA, med flera, visar idiotgrymma intäkter på PC. Age of Empires: Modern Warfare.

Permalänk
Medlem

GWL you have done enough M$. Om Microsoft verkligen brydde sig så skulle de ha gjort något för väldigt länge sedan, för mig har skeppet seglat när det gäller M$. Linux all the way! Microsoft kan köra upp sin kernel där det känns som bäst

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Avstängd

Är detta Microsofts svar på att Valve satsar på Linux?

Permalänk

Microsoft har inte haft en konkurrent på PC spel marknaden och därför inte brytt sig ett skit om det. Nu kommer en konkurrent och då brinner det i knutarna. Hoppas SteamOS går riktigt bra så Linux kan ta över och Microsoft får känna färg. Så dom kanske börjar tänka på vad kunderna vill ha istället för vad dom vill ha..(pengar).

Visa signatur

Source moddare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Så länge valve gör så att mjukvara kommer till linux, så kan folk använde de redan de redan existerande linux distributionerna eller på sikt så kanske det blir ett steamOS för desktop eller ett desktop OS baserat på steamOS.
Steambox och steamos kommer ju vara öppen hårdvara och mjukvara så vad som helst kan hända.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

Betyder det att xaudio2 blir skrotad och et API som kan hantera 3D "på riktigt" blir återintroducerat?

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Suck, Verkade bara bli en ny expansion till Age of Empires II.
Källa: http://www.gamereactor.se/nyheter/131574/Ny+expansion+till+Ag...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Jaja folk har ju tröttnat helt på MS bullshit nu. De leverar aldrig något färdigt till oss konsumenter utan vi är som betatestare och sedan får vi betala dyrt när deras ogenomtänka idé inte funkade. Detta är varför folk väljer Apple/Linux istället. Orka med allt detta BS. Påminner om Samsung och alla deras ofärdiga produkter de lanserar med hjälp av mycket marknadsföring som sen den lurade konsumenten får betala dyrt för genom att köpa nästa version av produkten istället då den gamla inte har support för nya uppdateringar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av golom:

skulle inte förvåna mig om man kommer få betala månadsvis för Xbox live "gold" då, för att kunna spela Multiplayer.

Händer detta då har till och med jag, som brukar ha ganska bra överseende/skita i många småsaker, tröttnat. Isf får det vara jäkligt bra support på spelen + att DLC:er ska vara gratis.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo