Blizzard gör Warcraft och Warcraft II för moderna datorsystem

Permalänk
Medlem

Haha spelade lite Warcraft 2 på Windows 8 64 bit alldeles nyss, nu när jag är äldre förstår jag att orchernas stormning symboliserar den mongoliska invasionen av europa

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av heffaklumpmamma:

WC2 kraschade moderkortet på min allra första dator (processorn hade 133 mhz, jag var överlägset coolast i hela klassen).
Hoppas det inte händer igen...

"Kraschade moderkortet"?
Troligt.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Ahh nice, detta och doom 1 var en av mina första pc spel. Iallafall som min dåvarande dator kunde klara av

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

WC2 kraschade moderkortet på min allra första dator (processorn hade 133 mhz, jag var överlägset coolast i hela klassen).
Hoppas det inte händer igen...

Andreas kan nog hjälpa dig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av themolander:

Warcraft III TFT HD?
Gief plz, Pudge Wars och Warlock i HD version hade varit drömmen!

Vad menar du med "HD"? senast jag kollade fungerar WC3 i 1920*1080.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

LoL, det hoppas jag verkligen inte.
Tror att dom vill sälja dom, göra värdelösa windows 8 appar och inte sälja några förutom till dig känns knappast lönt.

Jag känner mig inte så värst ensam. Windows Store hade 1,7 miljoner nedladdningar i snitt per dag i oktober.
http://www.neowin.net/news/microsoft-windows-store-had-17-mil...

On topic, jag ser verkligen fram emot de tidigare Warcraftspelen. Det är nästan det enda jag har spelat från Blizzard.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

BARA DET INTE BLIR ETT TILL AOE II HD FLOPP!

Sorry var bara tvungen att skrika av mig lite.
Dock är ju blizzard duktiga på att skjuta upp releases om de inte duger.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DevilsDad:

Vad menar du med "HD"? senast jag kollade fungerar WC3 i 1920*1080.

Hört talas om Age of Empires HD?

* Re-mastered for high resolution displays 1080p+.
*Enhanced visual engine with improved terrain textures, water, fire and ambient lighting effects.
*New Steamworks features: Achievements (197 of them!), Leaderboards, Matchmaking and Cloud support.
*Share user created content with Steam Workshop support.

Det är vad jag (och Age of Empires) kallar för HD utgåva!

Dold text
Visa signatur

Main: i7 3770K @ 4.4Ghz- Seidon 120M | Gigabyte 7970 3GB Windforce 3x GHz Edition | Asus 24" 144Hz | Samsung PRO SSD 120GB + 3TB HDD | Corsair 16GB 1600Mhz RAM | Gigabyte Z77X-UD3H | Corsair 330R Window-mod | Corsair AX850

Consoles: Xbox 360 Custom Xk3y | Flashat Wii | PS1 | SNES

Misc: ReadyNAS Ultra 4TB | Boxee Box | Ipad 32GB Jailbroken | Galaxy S4 | 460UXN-2

Permalänk
Avstängd

Någon skrev: Gör inte om, gör nytt!
Och jag menar att det här är en genre som inte behöver förnyas utan istället bör gå tillbaka till sina rötter då den har förnyats sönder.

C&C la ju just ner för att de gjorde nytt. Folk vill ha ett klassiskt RTS med resurshantering precis som de var från början. Men med bra grafik, multiplayer och onlinestöd. Schack är schack liksom. Det har torn, löpare, bönder osv. Spelet glider bort från ursprungsidén om man introducerar hungriga flodhästar som äter bönder och möjligheten att skjuta arga fåglar med gummiband eller för 12kr har möjligheten att döpa sina hästar. Det kanske kan bli ett roligt spel men jag tror inte att det blir uppskattat på schackklubbarna.

Tiden runt millennieskiftet var RTS the shit och warcraft, AOE och red alert var de mest spelade spelen alla kategorier. Att det inte är så längre kan förklaras med att FPS har blivit en aning bättre men också att spelstudiorna inte förvaltade och förbättrade vinnande koncept utan istället tittade på spel inom helt andra genrer, la till massa konstiga saker och helt enkelt förstörde genren genom att glida bort från huvudidén som strategi.

Så de bör inte göra nytt. De bör kolla på den guldklimp de har och putsa upp den.

Permalänk
Medlem

Det här tolkar jag som att Blizzard säger till sina anställda:

"Diablo 3 var en flopp, wow har spårat ur och ni har noll koll på vad ni gör för någonting. Gå och gör om Warcraft 1 & 2 så ni fattar varför Blizzard blev så stora till och börja med."

Permalänk
Entusiast
Skrivet av CFSsss:

Det här tolkar jag som att Blizzard säger till sina anställda:

"Diablo 3 var en flopp, wow har spårat ur och ni har noll koll på vad ni gör för någonting. Gå och gör om Warcraft 1 & 2 så ni fattar varför Blizzard blev så stora till och börja med."

De har ju Heartstone på gång som verkar gå riktigt bra och det är fortfarande kvar i stängd beta.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Heh, körde igenom WarCraft & WarCraft 2 + expansion för typ 3 år sen Fast kan göra det igen. Fast då vill jag minst ha uppdaterad grafik och kontrollmöjligheter. I WarCraft kunde man inte ens förflytta trupper med höger musknapp! Inte ens snabbtangenter existerade! Iofs visar det hur mycket WarCraft 2 utvecklade kontrollerna.

Men ge mig bättre grafikmotor (utforskandet av stridsdimman MÅSTE bli som WarCraft III!), kontroll och gärna en Steamversion så nappar jag! Sen ska jag utmana varenda kotte här på SweClockers

Håller på att köra igenom WarCraft 3 + Frozen Throne nu. Aldrig klarat sista banan på Hard och är för närvarande på Sentinels bana 4.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Heh, körde igenom WarCraft & WarCraft 2 + expansion för typ 3 år sen Fast kan göra det igen. Fast då vill jag minst ha uppdaterad grafik och kontrollmöjligheter. I WarCraft kunde man inte ens förflytta trupper med höger musknapp! Inte ens snabbtangenter existerade! Iofs visar det hur mycket WarCraft 2 utvecklade kontrollerna.

Men ge mig bättre grafikmotor (utforskandet av stridsdimman MÅSTE bli som WarCraft III!), kontroll och gärna en Steamversion så nappar jag! Sen ska jag utmana varenda kotte här på SweClockers

Håller på att köra igenom WarCraft 3 + Frozen Throne nu. Aldrig klarat sista banan på Hard och är för närvarande på Sentinels bana 4.

Chansen är nog extremt liten att Blizzard skulle lansera sina spel på steam

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

take my money!!!!

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Imo Warcraft 2 är/var det bästa spelet någonsin och är den största anledning att jag blev PC intresserad när jag var mindre. Blir att köpa bara för den sköna musiken och nostalgi trippen.

Permalänk
Medlem

Bästa nyheten sedan skivat bröd! Synd att serien dog iom WC3 och Wow.....
Nåväl, detta ger iallafall wowkidsen en chans att återuppleva rötterna till Warcraft. 1-3 spelade jag slaviskt, men har aldrig testat Wow, inte min kopp thé så att säga och jag känner mig själv tillräckligt väl för att de skulle sluta värre än för mina vänner som knappt var gamers men fastnade i wow några år...

Skrivet av CFSsss:

Det här tolkar jag som att Blizzard säger till sina anställda:

"Diablo 3 var en flopp, wow har spårat ur och ni har noll koll på vad ni gör för någonting. Gå och gör om Warcraft 1 & 2 så ni fattar varför Blizzard blev så stora till och börja med."

Huvudet på spiken tamigfan. Blizz var bäst innan Wow...

Permalänk
Medlem

Fan vad skojsigt! Lätt att man måste ta sig en ny tur på dessa underbara spel. Nötade dessa oändligt mycket när jag var mindre.

Hoppas dom inser också att det är en bra ide att göra ett nytt Warcraft *happyhappyhappyhappyfella*

EDIT: Ngn själ som vet om det går att köpa dessa gamla godingar så man kan ladda ner det direkt? Isf vartdå?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Startrance:

Hade hoppats på att dom kunde släppa WOW ett tag och skapa Warcraft4, men detta får duga tillsvidare

Helt klart rimligt att 'släppa' deras levebröd och satsa på något som kanske ger dom en liten vinst... ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

De har ju Heartstone på gång som verkar gå riktigt bra och det är fortfarande kvar i stängd beta.

http://www.youtube.com/watch?v=ymuVLuVlsOU

Med ett spel som visas på videon ovan så har jag svårt att förstå hur folk vill spela HS öht

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Blizzard's syn på ett "modernt system":
Intel Pentium 4
1 GB RAM
GeForce 4
Windows XP
Mus
Ljudkort
Eventuellt tangentbord

Alternativt en iPhone 5.

Är ju dock bara kraven för att spela. Moderna system menas nog med att det kommer funka
på nyare Windows (möjligen andra OS också) osv. Äldre spel brukar få problem i nyare operativsystem,
ett exempel är ju AoE2

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag känner mig inte så värst ensam. Windows Store hade 1,7 miljoner nedladdningar i snitt per dag i oktober.
http://www.neowin.net/news/microsoft-windows-store-had-17-mil...

On topic, jag ser verkligen fram emot de tidigare Warcraftspelen. Det är nästan det enda jag har spelat från Blizzard.

Låter som jättemånga tills man tänker efter att det finns ganska många här i världen som har W8 samt
att det är nedladdningar alltså kan samma person ladda ner flera saker och möjligen räknas även
uppdateringar in där också då det är nedladdningar det med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Starcraft 1 + Brood War...? Någon?

Communityn har redan gjort det bättre än vad EA någonsin kan få fram.

Nej usch, sc2 är bättre. De behöver bara jobba mer på det.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

WC1 och WC2 ligger nära hjärtat och spelas än idag men jag måste nog vara en av de få som inte tycker om WC3.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk

Har min Warcraft 2 Box med CD-KEY redo att lägga in i Blizz Store då detta är släppt. För inte fan antar dom jag ska betala igen??

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RedSparowes:

Har min Warcraft 2 Box med CD-KEY redo att lägga in i Blizz Store då detta är släppt. För inte fan antar dom jag ska betala igen??

Antar att du inte gillar den serien särskilt mycket då.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av cider123:

http://www.youtube.com/watch?v=ymuVLuVlsOU

Med ett spel som visas på videon ovan så har jag svårt att förstå hur folk vill spela HS öht

Vad är problemet? Det verkar vara ett välbalanserat och bra genomtänkt CCG. De har en del intressanta spellägen och de har lite funktioner som är svåra att få till på ett smidigt sätt i fysiska kortspel.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

WC1 och WC2 ligger nära hjärtat och spelas än idag men jag måste nog vara en av de få som inte tycker om WC3.

Nej, du är inte själv! Jag spelar WC1 än idag och ibland via nätverk med sambon. (Enda personen som ställer upp att spela mot mig ).
WC3:an var bara för mycket för mig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Uuunderbart

Har en period nu som jag kör igenom klassiker.

T.ex CnC serien från början, tänkte hugga tag i Diablo 1 + exp och nu kom denna nyhet...mums mums!

HA!
gör precis samma, precis kört allt CnC till tiberian twilight, skall börja på redalert serien nu

jag har aldrig spelat kampanjen på wc3, kanske dax snart att köra igenom hela warcraft serien på riktigt om de släpper spelen snart

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem

Warcraft 2 BNE.. Första onlinespelet man satte sig in i. Spelade på en gammal Pentium 133, 24mb ram minne
över 10k spelade matcher online. Synd att Warcraft 3 kom, dem flesta clan vänner mm, gick över dit då.. Karriären i warcraft 3 vart inte långvarig.

Permalänk
Medlem

"Our base is under attack!"
"Yes, Sir"
"At once Sir"
"My Lord"
"OK"

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz