Köpråd och jämförelse 144hz skärm!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Jag älskar fotstödet på Bänken. Man får med ett tillbehör man sätter vid höger/vänster sida av foten. Detta tillbehör har ett ett hjul samt 3 knappar. Du kan styra skärmens menyer med det och snabbt ändra upplösning/hz.

Du kan givetvis tilta och sänka, höja skärmen.

Ja, jag rekommenderar den som attans. Älskar hur starkt ljus den har.

Okej ja den verkar ju jävligt schysst asså! Verkar ju vara värd pengarna, är egentligen inte i behov av en ny skärm!

Men alla snackar om 144hz o de verkar så jävla bra så att lägga 3k på de kanske är värt
Vad anser du själv om de?

Och hur e skärmen i filmer osv. för man vill ju inte att den bara skall vara bra i spel liksom?
Många som skriver att färgerna inte är alls lika bra utanför spelen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av z0rks:

Okej ja den verkar ju jävligt schysst asså! Verkar ju vara värd pengarna, är egentligen inte i behov av en ny skärm!

Men alla snackar om 144hz o de verkar så jävla bra så att lägga 3k på de kanske är värt
Vad anser du själv om de?

Och hur e skärmen i filmer osv. för man vill ju inte att den bara skall vara bra i spel liksom?
Många som skriver att färgerna inte är alls lika bra utanför spelen.

Att gå från 60 till 120+ är som att gå från 1080p till 1440p som att från HDD till SSD

Det är natt och dag och jag älskar det. Jag är ingen filmfantast så jag kan inte yttra mig om det. Jag nöjer mig med det mesta då jag ser så sällan på film. I spel är skärmen dock underbar.

Så man får nog prioritera lite där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Att gå från 60 till 120+ är som att gå från 1080p till 1440p som att från HDD till SSD

Det är natt och dag och jag älskar det. Jag är ingen filmfantast så jag kan inte yttra mig om det. Jag nöjer mig med det mesta då jag ser så sällan på film. I spel är skärmen dock underbar.

Så man får nog prioritera lite där.

Ah okej de låter ju verkligen som något man vill ha då alltså!

Äsch kollar aldrig film på datorn ändå så. O de beror väl helt på vad man jämför med antar jag, jag är ju ingen expert så märker nog ingen skillnad!
Blir nog bättre än vad jag har med min nuvarande så

Permalänk
Skrivet av z0rks:

http://www.inet.se/jamfor?compare=2303806&compare=2304003

Exat samma namn! Enda skillnaden är 120 hz / 144 hz.
Vilken är mest prisvärd?

SweFox* sa ju som sagt att dem "BENQ uppdaterade XL20T så det är en 144mhz, innan var det 120mhz."
Betyder detta att båda är samma eller att dem skicka ut nya med samma namn med 144 hz istället?

9H.L7PLB.DBE är artikelnummret för den nya revisionen, 9H.L7PLB.QBE är för den äldre.

Man borde ju kunna beställa en 9H.L7PLB.DBE "i tron" om att det är den nya revisionen och sedan klaga på att det är fel. Om man har tur kan man ju spara ett par hundralappar. ;D

(Eller så ber man Inet ändra samt förtydliga informationen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiniSparken:

9H.L7PLB.DBE är artikelnummret för den nya revisionen, 9H.L7PLB.QBE är för den äldre.

Man borde ju kunna beställa en 9H.L7PLB.DBE "i tron" om att det är den nya revisionen och sedan klaga på att det är fel. Om man har tur kan man ju spara ett par hundralappar. ;D

(Eller så ber man Inet ändra samt förtydliga informationen)

Jo precis!

Jag mailade dem o fråga lite närmare om det där!

Permalänk
Medlem

Sitter med en XL2420T å är galet nöjd! 120hz är awesome i spel! Har nog första revisionen Foten är kung, kan ställa in skärmen höjd etc jävligt bra. Vilket är najs då den har bedrövlig betraktningsvinkel

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Sitter med en XL2420T å är galet nöjd! 120hz är awesome i spel! Har nog första revisionen Foten är kung, kan ställa in skärmen höjd etc jävligt bra. Vilket är najs då den har bedrövlig betraktningsvinkel

Okej härligt!
Ja den verkar ju ha jävligt nice fot o att man kan ställa in den hur man vill!

Vad menar du med "bedrövlig betraktningsvinkel"

Permalänk
Medlem
Skrivet av z0rks:

Okej härligt!
Ja den verkar ju ha jävligt nice fot o att man kan ställa in den hur man vill!

Vad menar du med "bedrövlig betraktningsvinkel"

Sitter du lite snett gentemot skärmen så blir bilden svart/gråblaskig. men man sitter ju ändå rakt mot skärmen när man spelar så det är inget större problem för mig. Bara när jag vänder skärmen mot sängen för att Kolla på film så måste jag vinkla den extremt för att få bra bild

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Sitter du lite snett gentemot skärmen så blir bilden svart/gråblaskig. men man sitter ju ändå rakt mot skärmen när man spelar så det är inget större problem för mig. Bara när jag vänder skärmen mot sängen för att Kolla på film så måste jag vinkla den extremt för att få bra bild

Jaha ja okej!
Bör inte vara ett problem för mig då jag bara kommer använda den för att spela, surfa osv!

Permalänk
Medlem

Föredrar asus 144hz mot Benq.
Tyckte Benqs kändes lite urtvättad.

Sen är ju bägge TN så kan inte förvänta sig för mycket.

Eizos är ju såklart nr1 om man har pengarna till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Föredrar asus 144hz mot Benq.
Tyckte Benqs kändes lite urtvättad.

Sen är ju bägge TN så kan inte förvänta sig för mycket.

Eizos är ju såklart nr1 om man har pengarna till det.

Jasså de säger du?

Jadu svårt o köpa saker alltså!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MP-Jan:

Två saker:

Lightboost fungerar upp till 120Hz; den i dagsläget största anledningen att välja den skärmen du har köpt.
Se här för mer information.
Din FPS behöver inte vara beroende av din Hz. Förstår inte din logik med att ändra Hz-en för att BF4 blir tungjobbat..

Alltså är mitt råd: Kör 120Hz med lightboost på, alltid. Förslagsvis kan du komplettera med Adaptive V-sync om du vill slippa tearing när eller om din FPS överstiger 120 FPS.

Är som sagt ny på detta med högre hz.Jag tänkte väl lite att jag kan ej hålla 120 fps konstant så sänker jag hz;en till 100 och kan kanske höja mina inställningar i spelet lite.Men jag är kanske helt fel på det????

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Är som sagt ny på detta med högre hz.Jag tänkte väl lite att jag kan ej hålla 120 fps konstant så sänker jag hz;en till 100 och kan kanske höja mina inställningar i spelet lite.Men jag är kanske helt fel på det????

Låt skärmen gå med 120Hz (eller 144Hz) och använd adaptive v-sync så får du bästa av två världar. Du slipper tearing vid FPS högre än din uppdateringsfrekvens men drabbas inte av jittret eller ryckigheteten som kommer av v-sync och när FPSen är lägre än din uppdateringsfrekvens.

Adaptive v-sync presenterat av Linus: http://youtu.be/DAiPmazmR_M

Visa signatur
Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1482229
vs
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=997160

Känner att det enda som XL2420T lockar med är sitt utseende. Men vilken är egentligen bäst?

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Beställde nyss en "BenQ 24'' XL2411T 144Hz", hoppas det blir någon skillnad i BF4 mot mitt 60Hz skärm

Permalänk
Medlem

Funderar också på en XL2420T men har svårt att bestämma mig.
Lirar nästan bara bf4 så är väl det ända som gäller verkar det som.

Permalänk
Medlem

Fakado - härligt säg gärna va du tycker om den när du fått den! Det skulle verkligen uppskattas!

Mattemaz - ja asså båda skärmarna verkar ju oerhört bra - XL2420T har en snyggare design enligt mig men det verkar som att XL2411T är nyare men att dem ändå presterar lika bra! Samt att XL2420T har onödiga grejer enligt mig som man egentligen inte behöver så som USB hubb osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Funderar också på en XL2420T men har svårt att bestämma mig.
Lirar nästan bara bf4 så är väl det ända som gäller verkar det som.

Skrivet av fakado:

Beställde nyss en "BenQ 24'' XL2411T 144Hz", hoppas det blir någon skillnad i BF4 mot mitt 60Hz skärm

^

Permalänk
Medlem
Skrivet av z0rks:

Fakado - härligt säg gärna va du tycker om den när du fått den! Det skulle verkligen uppskattas!

Gör jag mer än gärna! Återkommer

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av fakado:

Gör jag mer än gärna! Återkommer

mvh

Tackar tackar!
Hoppas på det bästa (y)!