Skaffa treskärmarssetup: vilka extraskärmar rekommenderas? Vilka kablar behövs? Budget 2500–3000:-

Permalänk
Medlem

Skaffa treskärmarssetup: vilka extraskärmar rekommenderas? Vilka kablar behövs? Budget 2500–3000:-

Hej!

Jag tänkte på och ha 2 st till skärmar så det blir 3 st, i mitten så har jag LG 27ea83R-D som jag spelar på. Jag vill gärna ha de andra 2 skärmar till att se på film, facebook, teckna osv, helst 24 tum. Kan ni ge mig lite tips om vilken 2 skärmen ni skulle rekommendera och jag vill även veta vilken kabel ska man använda för att 3 skärmar ska fungera!.
budget 2500-3000:- för två skärmar. "kablage ingår ej i priset"

spec:
i7-2600k 4,2Ghz
Gtx 780 3GB
8Gb minne
xfx 750w silver
fatal1ty z77 professionell moderkort.

Rubrik ändrad. Se §3.1 i reglerna.
Permalänk
Medlem

Om budgeten är max 1500kr för två skärmar+lämpligt kablage kan du skrota idén direkt, jag antar också att du kommer använda alla tre skärmarna till filmtittande?

Det bästa vore då att köpa två till skärmar av den sort du redan har.
Du kan inte heller förvänta dig att spela på dina tre skärmar, ett 780 med 3GB Vram räcker inte långt till det, men då du säger att du bara ska spela på den mittersta skärmen så ska inte det vara något problem.

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk

Jag spelade surround på mitt 670 utan problem. Klart du inte kan ha max inställningar. men säga att de inte går är en lögn.

Dock så ville ja dra upp lite, så byte till ett 290x nu i veckan.

3 av samma skärm är att rekommendera. Då dom har samma fysiska storlek, samma färger och kontrast etc.

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagheter:

Om budgeten är max 1500kr för två skärmar+lämpligt kablage kan du skrota idén direkt, jag antar också att du kommer använda alla tre skärmarna till filmtittande?

Det bästa vore då att köpa två till skärmar av den sort du redan har.
Du kan inte heller förvänta dig att spela på dina tre skärmar, ett 780 med 3GB Vram räcker inte långt till det, men då du säger att du bara ska spela på den mittersta skärmen så ska inte det vara något problem.

Ber om ursäkt där, menade 900-1500:- per skärm, kablage ingår ej det priset, bara skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senyake:

Ber om ursäkt där, menade 900-1500:- per skärm, kablage ingår ej det priset, bara skärmen.

Okej, som sagt blir det bäst med tre likadana skärmar men som jag har förstått från din tidigare tråd har du en 27" och vill ha två 24" på sidorna?

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagheter:

Okej, som sagt blir det bäst med tre likadana skärmar men som jag har förstått från din tidigare tråd har du en 27" och vill ha två 24" på sidorna?

Exakt, det blir för dyrt att ha likadana 3x 27" skärm som jag har i mitten"2560x1400", och om jag skaffar full hd istället i 27" så ger det inga bra bild alls tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senyake:

Exakt, det blir för dyrt att ha likadana 3x 27" skärm som jag har i mitten"2560x1400", och om jag skaffar full hd istället i 27" så ger det inga bra bild alls tycker jag.

Kabeln du ska ha är en displayport dvi har jag för mig.
Jag kan dock inte rekommendera någon skärm men det finns bra skärmar tidigare i den här tråden om jag inte missminner mig.

Visa signatur

Citera för snabbt svar.