När ska vi få 1000 tickets, BF4?

Permalänk
Medlem

När ska vi få 1000 tickets, BF4?

Rush: 75 Tickets - Attackers = Helvete för lite!

Team Deathmatch 100 Kills - Helvete för lite!

Jag vet inte hur det är med Conquest eller andra Game Modes!

Nej det här och så mycket mera problem så att hjärtat sa till mig aldrig mer förhandsboka om det är en siffra efter Battlefield.

Bara om det är 4 siffror eller en siffra efter ordet Bad Company.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Entusiast

Rush är inte min kopp kaffe... TDM avskyr jag...

På conquest/conquest large har jag stött på ett par servrar med 1000 eller fler tickets

Permalänk
Inaktiv

Känns fusk på någon sätt att farma kills på rush. Liksaså genom Domination eller hardcore mode i valfritt läge. Ser alltid att folk som kör domination har högre accuracy än mig, men det är ju oftast bara för att dom skjuter på så nära håll. Samma gäller spm etc etc, det händer mer saker oftare, och närmre, hela tiden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon99565:

Känns fusk på någon sätt att farma kills på rush. Liksaså genom Domination eller hardcore mode i valfritt läge. Ser alltid att folk som kör domination har högre accuracy än mig, men det är ju oftast bara för att dom skjuter på så nära håll. Samma gäller spm etc etc, det händer mer saker oftare, och närmre, hela tiden.

Stats don't matter. Seriöst. Piskar skiten ur folk med 3 K/D i TDM.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebastian R:

Nej det här och så mycket mera problem så att hjärtat sa till mig aldrig mer förhandsboka om det är en siffra efter Battlefield.

Så du gnäller över hela spelet när det du är ute efter är särskilda server-inställningar?
Om du nu inte hittar nån server med inställningar som passar dig får du väl hyra en egen och konfigurera efter tycke och smak.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Juugz:

Stats don't matter. Seriöst. Piskar skiten ur folk med 3 K/D i TDM.

Nice. Själv kör jag nästan bara CQ oftast large och lite defuse. Mer variation i CQ på något sätt.

Permalänk
Medlem

75 tickers för lite? Vårt gäng klarar då för det för det mesta att vinna både anfall och försvar med den siffran. Finns ingen anledning att ha mer tickets där, blir mindre teamspel och mer köttkvarn, och sånt hör INTE hemma i Battlefield.

TDM.. spelar det någon större roll? Borde inte ens finnas i Battlefield.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sebastian R:

I en tidigare patch så ändrade Dice så att servrar inte kunde ha mer än 200% tickets om man ville att servern skulle vara rankad. Men det ändrades häromdagen, så i takt med att serverägare kommer underfund med att man kan ha mer tickets nu så borde det dyka upp fler sådana servrar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Florrpan:

75 tickers för lite? Vårt gäng klarar då för det för det mesta att vinna både anfall och försvar med den siffran. Finns ingen anledning att ha mer tickets där, blir mindre teamspel och mer köttkvarn, och sånt hör INTE hemma i Battlefield.

TDM.. spelar det någon större roll? Borde inte ens finnas i Battlefield.

TDM måste vara den utan tvekan tråkigaste spelformen... jag spyr när jag ser TDM eller kartan Operation rövlocker! BUÄHHH

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Hardcore är det ända rätta, vanlig core går ju fan inte att spela...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Hardcore är det ända rätta, vanlig core går ju fan inte att spela...

Det blir så när man inte kan hålla siktet rakt för 5 öre. Då övergår man till hardcore där spelare droppar som flugor.
Spelar bara normal, men så fort man joinar hardcore blir allting 100ggr lättare.
Recons som dödar med 1 skott vart man än träffar? so hardcore man! Skämt åsido.. alla har väl sin egen spelstil antar jag.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk

I patch R9 (om jag inte minns fel) så satte man en gräns på hur mycket man fick öka ticketcounten på servern. Man möttes av många klagomål och lossade lite på denna gräns. I senaste serverpatchen (R11) så gjorde man denna förändring:

-Game mode counter can now be set up to 400% for Ranked servers and 500% for Unranked servers. In addition, idle time out can now be set up to 86 400 (24 hours) for both server types

Det inebär alltså att ticketsen är 400% av standardvärdet. Detta är det maximala värdet man kan sätta och det är en begräsning i spelet. Det är upp till serverägaren att sätta detta värde.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av woicer:

I patch R9 (om jag inte minns fel) så satte man en gräns på hur mycket man fick öka ticketcounten på servern. Man möttes av många klagomål och lossade lite på denna gräns. I senaste serverpatchen (R11) så gjorde man denna förändring:

-Game mode counter can now be set up to 400% for Ranked servers and 500% for Unranked servers. In addition, idle time out can now be set up to 86 400 (24 hours) for both server types

Det inebär alltså att ticketsen är 400% av standardvärdet. Detta är det maximala värdet man kan sätta och det är en begräsning i spelet. Det är upp till serverägaren att sätta detta värde.

Ojdå, jag som trodde gränsen togs bort helt och hållet. Nåväl, 400% ska väl räcka om man vill lira långa Conquestrundor. Hur många tickets är egentligen 100% på Conquest?

Under tiden mellan R9 och R11 så lirade jag på en rankad server som hade 800 tickets om jag minns rätt, så jag gissar att 100% är 400 tickets?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Det blir så när man inte kan hålla siktet rakt för 5 öre. Då övergår man till hardcore där spelare droppar som flugor.
Spelar bara normal, men så fort man joinar hardcore blir allting 100ggr lättare.
Recons som dödar med 1 skott vart man än träffar? so hardcore man! Skämt åsido.. alla har väl sin egen spelstil antar jag.

Haha, vissa använder faktiskt det där som argument visst är det så! alla har ju egna preferenser/spelstilar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

TDM måste vara den utan tvekan tråkigaste spelformen... jag spyr när jag ser TDM eller kartan Operation rövlocker! BUÄHHH

TDM är sjukt roligt om man har någon att spela med samt att ens lag inte campar allt för mycket.

Operation locker är kul att spela om man är ensam, dock blir det för mycket explosiva vapen inblandat om det inte är några rules emot detta.
Samtidigt har allt fler servers börjat med TDM/Domination Locker 24/7 vilket är sjukt tråkigt :/

Permalänk
Medlem

Varför klaga på mods och hardcore, man spelar ju ändå för att roa sig själv och gillar man inte det så skit i att spela, finns servrar med dina preferenser också. Blir less på att man ska kallas noob för att man gillar en viss spelstil. Servrarna visar att det finns intresse för dessa modes.

Permalänk
Medlem

Sluta gnäll, detta är upp till serverägare, inte Dice.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pliffe:

Sluta gnäll, detta är upp till serverägare, inte Dice.

Du har inte riktigt läst igenom tråden va?

Det är inte helt och hållet upp till serverägarna eftersom DICE har implementerat en gräns på hur många tickets man får ha för att klassas som rankad server. Så jo, det är upp till DICE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon164250:

Det är inte helt och hållet upp till serverägarna eftersom DICE har implementerat en gräns på hur många tickets man får ha för att klassas som rankad server. Så jo, det är upp till DICE.

Fast jag som hyr en server för tillfället kan ställa antalet tickets till 400%. Vilket skulle vara 1000 tickets på Conquest och 300 på Rush om det var så att någon önskade det.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem

64 players rush maps är ju kul på 75 tickets. 2minuters matcher är ju redigt.......

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

64 players rush maps är ju kul på 75 tickets. 2minuters matcher är ju redigt.......

Finns många servrar som kör fler tickets.. dock så är rush väldigt obalanserat med 64players

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Conquest Large 100% är 800 tickets.
Conquest 100% är 400 tickets.
Rush 100% är 75 tickets.

För att ge lite vägledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredro:

Conquest Large 100% är 800 tickets.
Conquest 100% är 400 tickets.
Rush 100% är 75 tickets.

För att ge lite vägledning.

o sen sket sig allt det andra med configsen hahahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXoticSimpa:

Tycker det är väldigt bra att det har det. Oändliga matcher hör inte till Battlefield och vill man spela det så kan man spela unranked. Sen är unranked inget negativt heller egentligen, man spelar ju för att ha kul. Stats betyder ingenting och jag skulle lika gärna kunna vara utan.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ceogar:

Tycker det är väldigt bra att det har det. Oändliga matcher hör inte till Battlefield och vill man spela det så kan man spela unranked. Sen är unranked inget negativt heller egentligen, man spelar ju för att ha kul. Stats betyder ingenting och jag skulle lika gärna kunna vara utan.

Inte oändliga matcher, men som det var nyss att man max kunde ha 200% klingade inget bra på 64 spelare-servrar. Det påverkar visserligen inte mig då jag sällan spelar på 64-servrar. Men jag förstår att folk blir snopna när matchen är över på några få minuter för att alla tickets tagit slut. Oändliga matcher hör inte till Battlefield, men det gör inte heller femminutersmatcher.

Permalänk

Jag tycker 75 tickets är helt naturligt på 32 mans rush. Om alla lyckats dö 4-5 gånger utan att spränga så förtjänar man inte att gå vidare. Då får man specca defib. Men 64 mans rush är en annan sak, fast då är det ju helt ospelbart ändå.