Permalänk
Medlem
Citat:

-Fixed a common crash that would occur when exiting from the Single Player Campaign to Main Menu

-_-

Kanske ska fixa Multiplayerns alla krasher istället. Hur kan man prioritera en SP-bugg som förmodligen ingen lider särskilt mycket av? Ibland blir man bara förvånad.

Visa signatur

CPU Intel i9-9900k GPU Asus RTX 3080
RAM 32GB G.Skill Trident Z Neo Moderkort ASUS ROG Maximus XI Hero PSU Corsair RM850 HDD 3 TB Intel SSD

Permalänk
Skrivet av jonasies:

Slutet av denna månaden är det sista jag hört. Inget specifikt datum vad jag vet.

Med tanke på hur trasigt spelet är så skulle inte jag sitta och hålla andan i väntan på Mantle. Spelet krashar varje gång det är banbyte för mig. Det bjuppades t.o.m på en BSOD och en CTD ikväll. Småsaker som blurrandet och inget ljud står jag ut med. Eller att vissa ljud hänger sig och inte försvinner föränn det är banbyte. Men att bli egd av one-shot-kill-buggen är mindre kul. Har även problem med att återuppliva folk, sikten på vapnen som försvinner, termofunktionen på FLIR-siktet funkar bara ibland. Shotgunsiktet är en ellips. ECM jammer verkar funka slumpmässigt. FPS'en pendlar mellan 40 och 180. Det är synd att man älskar spelserien så mkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Shotgunsiktet är en ellips.

Hur menar du?
hur kulorna åker eller hur formen på siktet är?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Spelet fungerar ju hur bra som helst nu!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför det ska krävas två skott i huvudet.. Ett HS är ju ändå alltid ett HS.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk

Nu är det den 3:e Hade hoppats på patch nu!

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

. Shotgunsiktet är en ellips.

Duckbill choke som attachment kanske?

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalaskulan:

Nu är det den 3:e Hade hoppats på patch nu!

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065...

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Changelog för de som har missat.

Citat:

Dec 3 PC Game Update Notes
-Removed the blur effect on soldiers that appeared when Commanders were using EMP attacks
-Fixed the audio bug where audio sometimes randomly dropped out while playing on certain multiplayer maps (typically Golmud Railway and Hainan Resort)
-Fixed the "one-hit kill bug" where occasionally damage from a single bullet was applied multiple times
-Fixed a common crash that would occur when exiting from the Single Player Campaign to Main Menu
-Tweaked the network and computer performance screen to show proper values. Players can now test their computer and network connection and get recommendations if they need to adjust something to improve their gameplay experience

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Dom kan ta bort röken från gevären i recon klassen.

åtminstonde fixa strålkastaren från kikarsiktet. lite blänk okej..men nu är det ju löjligt starkt. man ser ju hur tydligt som helst tvärs över kartan.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalaskulan:

Nu är det den 3:e Hade hoppats på patch nu!

om du har spelat battlefield förut så vet du att dom släpper inte patcher mitt i natten. Speciellt när dom skrivit ut tiden när det ska släppas.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Är jag ensam om att tycka att det var en patetiskt kort changelog?

Inte minst avsaknaden av crash-fixar (MP) är ju illavarslande.
Speciellt med tanke på alla nya buggar och glitchar som kommer introduceras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

åtminstonde fixa strålkastaren från kikarsiktet. lite blänk okej..men nu är det ju löjligt starkt. man ser ju hur tydligt som helst tvärs över kartan.

Finns väldigt bra anledningar till det, tältning ska stävjas med alla till buds stående medel om man vill ha ett spel som över huvud är spelbart..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lamerman:

-_-

Kanske ska fixa Multiplayerns alla krasher istället. Hur kan man prioritera en SP-bugg som förmodligen ingen lider särskilt mycket av? Ibland blir man bara förvånad.

Vaddå prioritera? Att de fixar 1 sak innebär inte att allt jobb på något annat är bortprioriterat, det kanske helt enkelt bara vara en väldigt enkel fix? Vilket gnäll.. Ibland blir man bara förvånad..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Skrivet av Sambuccashake:

Är jag ensam om att tycka att det var en patetiskt kort changelog?

Inte minst avsaknaden av crash-fixar (MP) är ju illavarslande.
Speciellt med tanke på alla nya buggar och glitchar som kommer introduceras.

Dock var det enormt stora och viktiga ändringar. Extremt nödvändig patch och vad spelar det för roll om de små buggsen som ingen stör sig på inte är borta ännu, de flesta brukar ha en changelog som är extremt lång men den fylls av små saker ingen märker av.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

åtminstonde fixa strålkastaren från kikarsiktet. lite blänk okej..men nu är det ju löjligt starkt. man ser ju hur tydligt som helst tvärs över kartan.

Med tanke på hur många strålkastare det dyker upp direkt man kommer till en öppen karta (Och på i stort sett varenda jävla tak i hela spelet.) så verkar det inte vara en nog kraftig nerf.

Permalänk

Hoppas att patchen fixar Server crasherna. Hade varit skönt o lira utan att servern hänger sig o man inte får någon xp.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriddezor:

Hoppas att patchen fixar Server crasherna. Hade varit skönt o lira utan att servern hänger sig o man inte får någon xp.

Håller med, absolut det drygaste just nu.

Permalänk
Medlem

99 items of bugs in the code
99 items of bugs
Take one down,
Patch it around
117 items of bugs in the code

Permalänk
Medlem

När släpps China Rising då? Med patchen?

Edit: Fick svar från första inlägget. Kl 11.00

Permalänk
Medlem

Kan sätta hur mycket som helst på att de introducerar ett gäng nya buggar med denna patch. Med tanke på hur EA/Dice "styrt" upp saker förr.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Eller så har man tillräckligt med år på nacken för att veta att datorspel ofta är packade med buggar vid lansering. Och dålig balans. Tycker jag att det är värre att man ibland dör på ett skott i huvudet än att attack-helin är så värdelös som den är? Nej, det gör jag inte. Vad jag stör mig mest på är att spelet kraschar, för det förstör spelglädjen. En och annan bugg, ja, det kan jag leva med. Jag rapporterar de buggar jag hittar och väntar på att det fixas. Folk tar sig själva på alldeles för stort allvar när det kommer till spel.

Jag har tillräckligt många år på nacken för att minnas när buggar som fanns i spel var där för evigt när de väl släpptes, för det fanns inte patchar som utvecklare numera använder som en krycka för att inte göra sitt jobb ordentligt.
Det finns inga ursäkter för att släppa ett spel i det skicka EA släppt sina senaste spel i (Sim City, Medal of Honor, BF3, BF4, etc. Det släpptes inte ett så dåligt spel förr i tiden, för det hade inte gått att sälja ett trasigt spel. EA visste det då också. Tro det eller ej, men de var en gång i tiden ganska bra.

Det finns absolut inga ursäkter, så försök inte göra några. Jag önskar bara att fler röstade med sina plånböcker så vi kunde slippa sånt här. Jag skyller mig själv som var svag nog att ge BF4 en chans efter BF3, och det var till och med ännu trasigare vid release. Annars har jag avstått Origin helt.

Permalänk

ERROR
Game disconnected: could not join server.

OCH CTD 2 gånger i följd nu....

10 sekunder får jag spela. Hade inga problem för patchen...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Skrivet av DunderHoken:

ERROR
Game disconnected: could not join server.

OCH CTD 2 gånger i följd nu....

10 sekunder får jag spela. Hade inga problem för patchen...

Händer samma sak för mig och "mark"-texturerna diskoblinkade på Lancang Dam...

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Joinat 3 servers efter patch, loadingscreen kickad ur varje server inom 20 sekunder, FANTASTISKT JÄVLA JOBB

EDIT : 5 servers - 5 shutdowns, ni är vidriga EA och DICE, VIDRIGA !
6 servers - 6 shutdowns !

Visa signatur

NZXT S340 | Newton R2M 650w | EVGA GTX970 SC ACX 2.0 | 16gb Vengeance PRO | I5 4690K @ 4.7/1.35 | z97 Krait | Corsair H100i | Samsung Evo 128 | Corsair GT 120 | 3Tb Lagring | Func KB-460 | DT770 80 Ohm | SS Rival | Benq XL2720T |

Permalänk
Medlem

Såååååå... patchen gjorde alltså inget till det bättre?

Permalänk
Medlem

Skämtar ni eller? Har det uppkommit nya buggar?

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

Blev samma sak här efter uppdatering. Patchen kommer väl separat om någon halvtimme?

Permalänk

Jag kan inte spela mer en 5 sekunder efter patch update. Spelet stängs ner utan något meddelande alls. Jag ville inte säga något men jag hade det på känn...

Permalänk
Medlem

Helt sjukt... spelade 4 timmar igår helt utan crash eller uppenbara buggar påå deiverse kartor och servrar, startar upp nu, tankar patch och hoppar in, 6 olika servers - alla 6 går in i loadingscreen och kastar ut mig till battlelog inom loppet av 20 sekunder, vad är det för jävla amatörer som jobbar med patchning inom dice egentligen ?

Visa signatur

NZXT S340 | Newton R2M 650w | EVGA GTX970 SC ACX 2.0 | 16gb Vengeance PRO | I5 4690K @ 4.7/1.35 | z97 Krait | Corsair H100i | Samsung Evo 128 | Corsair GT 120 | 3Tb Lagring | Func KB-460 | DT770 80 Ohm | SS Rival | Benq XL2720T |