BF4 Patch igen, 2013-12-09

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Sluta slöa folks tid tack.

Nu var det mer att paketet kom fram i tid men var produkten var doa.

Då kan ju du ta och förklara hur det är DICE's fel om origins servers strular så kan jag äta lussekatter under tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

åtminstonde fixa strålkastaren från kikarsiktet. lite blänk okej..men nu är det ju löjligt starkt. man ser ju hur tydligt som helst tvärs över kartan.

En prickskytt ska vara dold, sen att man får en strålkastare juh mer zoom man har det är bara för dåligt gjort + ett rökspår. Då kan man lika bra fixa in en stor blinkande pil "här finns en prickskytt".

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Avstängd
Skrivet av patton:

Battlebug 4, men man kan ju alltid hoppas att dom INTE som vanligt bygger in fler buggar än dom tar bort

Sluta klaga istället.
Jag tvivlar på att det är lätt att konfigurera i Frostbite 3, så nya buggar uppstår nog lika lätt som dom tas bort.
Om du nu tror att det är så himla enkelt att fixa så kan väl du hjälpa till.
Problem solved!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Oneshot bugen är fortfarande där:/ Det var fler än jag som märkte det under en runda.

Skrivet av Ceogar:

Varför är jag icke förvånad

Hur är det med EMP, verkar det vara fixat ordentligt?

Svar på frågan från en DICE-anställd:

Yes and no.
There were two issues. One was an actual OHK (you shoot someone, they die from one bullet). That one was fixed.
The other is an issue with how deaths are communicated from server to client, which means you can sometimes appear to die instantly, but whoever shot you still actually shot the appropriate amount of bullets. The fix for this is a server-side fix, and we are looking at getting it out as soon as possible.

Oh well, det blir bra när det är klart...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Spel idag är avsevärt mer komplexa idag än tidigare, detsamma gäller all form av mjukvara. Fler rader kod och fler funktioner innebär fler buggar. Till viss del går det att kompensera med mer personal, vilket man definitivt har idag jämfört med början av 2000-talet, men buggjakt tar tid.
Även BF2 var buggat som in i helvete vid lansering, men det har många glömt bort.

Gällande ursäkter så undrar jag vem det var som gjorde dig till auktoritet på ämnet? Vad har du för erfarenhet av AAA-utveckling eller lanseringar av global skala? Man kan tycka att spel ska fungera perfekt, 100% buggfria vid lansering, men det är inte realistiskt. Verkligheten är som så att ny mjukvara är buggig. Dels för att ingen QA-avdelning kan hitta alla buggar, dels därför att utgivaren vill börja få in pengar för att täcka utvecklingskostnaden.

Var BF4 i ett miserabelt tillstånd när det lanserades? Jupp.
Gjorde det mig irriterad? Jupp.
Är det fullständigt oacceptabelt och ursäktslöst? Nej, det är det inte.

Mjukvara skiljer sig rätt markant från hårdvara i den mening att mjukvara kan fixas till i efterhand. Early adopters av mjukvara har _alltid_ fått agera BETA-testare därför att det ligger i mjukvarans natur att strula. I den bästa av världar hade utvecklare benat ut varenda bugg som finns i sin mjukvara innan den hamnade i händerna på slutkund, men så fungerar det helt enkelt inte.

Klarar man inte av att leva med den verkligheten gör man klokt i att inte vara early adopter.

Nej, han menar att man ska ha förståelse för att spel inte längre får plats på en CD-skiva. Fler rader kod = fler potentiella problem. Buggfix tar tid och är därför ett arbete som sker fortlöpande från det att man börjar kancka kod tills långt efter det att mjukvaran går att köpa.

Jag jobbar som testledare på ett halvstort mjukvaruprojekt.. håller med dig detta med patchning av buggar under tidspress är så jävla hopplöst.
Har full respekt för problemen Dice upplever.

Permalänk

Huh? Nu plötsligt har jag bara 9 servrar i både favoriter och historik. Alla fanns där även efter uppdateringen tidigare idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Braxze:

Hej köpte precis en ny dator och jag undrar om jag kommer kunna lira bf4 ultra 1920x1080 60 fps stadigt?????Komplett Gamer Premium i35

PC-box large
SteelSeries QcK musmatta
Corsair Carbide 330R Midi Tower Black
Corsair TX 750W PSU
ASUS P9X79 LE, Socket-2011, KUN PC-PROD
Intel Core i7-4820K
Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
Intel Air Cooling
MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB PhysX
Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM
Samsung DVD Writer, SH-224DB
ASUS PCE-N53 11n N600 PCI-E Adapter
MS ROYALTY Windows 8.1 Nordic
MS COA Win 8.1 Nordic
Garanti 3 års inskicksgaranti

Fel tråd för sånt där. Försök inte fuska.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Votarg:

Då kan ju du ta och förklara hur det är DICE's fel om origins servers strular så kan jag äta lussekatter under tiden

Det var aldrig det som det handlade:

Som svar på din fråga, nej tänker inte försvara hur det är DICE's fel om origins servers strular eftersom det inte är det
Finns det några lusskeatter kvar?

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Rätt säker på att du och Mocka pratade om olika saker, där han menade det jag trodde det handlade om men du pratade om det det verkligen handlade om. Alles gut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Jag är inte arg, förstår bara inte varför du kommer in i diskussionen med ett argument som låter som om det kommer från ett dagisbarn. Trodde ändå att någon som är reggad 2004 har lite mer koll.

Men håller med, det är glögg-tider så vi kan båda släppa detta och njuta lite av dryck och Battlefield istället.

Skrivet av Ceogar:

Det var aldrig det som det handlade:

Som svar på din fråga, nej tänker inte försvara hur det är DICE's fel om origins servers strular eftersom det inte är det
Finns det några lusskeatter kvar?

Jag förstod det också som att vi pratade om nedladdning av patchen och inte att patchen introducerade nya buggar så jag får väl ta på mig denna :s Dock uppskattas lite snällare svar i framtiden, det var lite väl bryskt. Men men, skål gällande glöggen Skulle verkligen smaka med ett glas!

Skall ladda ned patchen/expansionen när jag kommer hem från jobbet och givetvis ge ris eller ros beroende på hur det går

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Körde 2 maps imorse på CR, aldrig upplevt "oneshoot" buggen innan först nu och den gjorde mig så lack att jag slutade spela, helt otroligt irreterande! Därimot såg jag ingen tendens till den dära "blur effekten" under dessa game.

Permalänk
Medlem

Kan ju saga att efter patchen har min K/D förbättrats från typ 7/10 till 10/7

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Gillar inte kartorna, förutom Guilian. Dom är för öppna, går inte att ta sig nånstans utan att bli sedd. Går inte att göra mycket utan en tank.

Permalänk

Den här jä..kla patchen funkar pung den med hjälpte inte mig iallafall. Får bf4 har slutat att fungera spelar ingen roll om jag så underklockar graffet.

Och direktx krascher får jag med ibland.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag förstod det också som att vi pratade om nedladdning av patchen och inte att patchen introducerade nya buggar så jag får väl ta på mig denna :s Dock uppskattas lite snällare svar i framtiden, det var lite väl bryskt. Men men, skål gällande glöggen Skulle verkligen smaka med ett glas!

Skall ladda ned patchen/expansionen när jag kommer hem från jobbet och givetvis ge ris eller ros beroende på hur det går

Skrivet av Votarg:

Rätt säker på att du och Mocka pratade om olika saker, där han menade det jag trodde det handlade om men du pratade om det det verkligen handlade om. Alles gut.

Då blev allting väldigt mycket klarare, får be om ursäkt då.

Årets Blossa glögg var rätt god tycker jag. Fin flaska också, skål på er!

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Gillar inte kartorna, förutom Guilian. Dom är för öppna, går inte att ta sig nånstans utan att bli sedd. Går inte att göra mycket utan en tank.

Håller med där, och jag gillar ändå öppna banor men balansen mellan infanteri och fordon/flyg på vissa banor är för dålig. Speciellt på Silk road eller va den heter (ökenbanan). Är man i förlorande laget är det väldigt svårt att försöka smygata flaggor för fienden ser direkt var man är påväg. Guilin Peaks är nice dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

Stealthplanen är bra då man låst upp allt. Prova setupen: 25mm eller 30mm canon, Active Radar, ECM Jammer och Stealth Coating med Blue Tiger camouflage

Ren AA setup? Då borde 25mm vara bäst (har inte testat 30 mm så mycket).
Men attack planen har ju bättre svängradie så tycker det blir knepigt i dogfights. Trodde i alla fall stealthplanen skulle vara snabbare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Kan ju saga att efter patchen har min K/D förbättrats från typ 7/10 till 10/7

En ny feature? Den gillar vi

Skall bli spännande att komma hem och testa.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

En ny feature? Den gillar vi

Skall bli spännande att komma hem och testa.

Kanske bara var ren tillfällighet. Jag vet faktiskt inte.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niwa:

Förstår verkligen inte hur folk kan störa sig så fruktansvärt på Recon :S Visst blir man skjuten utav en sniper som satt upp tält emellanåt, tycker dock inte att det är överdrivet mycket.

Håller med. Tycker recon-klassen har växt, med t.ex C4.
I BF3 spelade jag väldigt lite recon och visst är det ruttet att bli "snajpad", men...

Skrivet av VeryMadMeatball:

Vi får väl hoppas på mer än 100kb/s på den då x)

Har nog ominstallerat BF3 minst 3-4 gånger sedan release, samt alla DLCs.
BF4 en gång med patcher och nu China.

Aldrig haft några problem, stadigt 6-8Mbyte/s, alltid, varje gång.
Se över er egen "bakgård" innan ni klagar på andra(Origin/EA) kanske, jag vet inte.

Skrivet av Mocka:

Det du har skrivet i din signatur gäller dig också!
Nä, nu släpper jag detta. Var arg helt i onödan på någon annan än mig tack.

Han(Ceogar) har ju rätt. Nivån har sjunkit markant under åren, du som är reggad -05 bör ha en ålder om minst 25+ och veta att nivån här är låg.
Orsak kan alltid diskuteras. Har vi som är reggade 00-05 nånstans börjat bli gamla och tråkiga? Och inte förstå dagens ungdom?
Kan vara så, jag säger inget annat men nivån är låg.

Skrivet av Ceogar:

Men håller med, det är glögg-tider så vi kan båda släppa detta och njuta lite av dryck och Battlefield istället.

Skål.

Skrivet av jonasies:

Tur man inte behöver spela de nya kartorna.
(Håller delvis med dig)

Permalänk
Medlem

Helt otroligt, jag har ju betalat för Battlefield 4 + China Rising, borde inte jag kunna få spela det också idag tillsammans med mina andra kompisar.
Eller måste jag betala 500kr till för Premium, för att låsa upp något jag redan betalat för?
Eller vänta 2 veckor...
NAJS

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Helt otroligt, jag har ju betalat för Battlefield 4 + China Rising, borde inte jag kunna få spela det också idag tillsammans med mina andra kompisar.
Eller måste jag betala 500kr till för Premium, för att låsa upp något jag redan betalat för?
Eller vänta 2 veckor...
NAJS

Du ser det på fel sätt

Det är inte du som får vänta, det är premium som för spela före bara

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Du ser det på fel sätt

Det är inte du som får vänta, det är premium som för spela före bara

Mmmmmmmm kanske, har endå tajt med tid nu så jag är inte allt för grinig

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag uppdaterar just nu och heeeelvete, det va ingen liten patch rent storleksmässigt. 885 MB? För några veckor sedan var det väl en drygt 1 GB stor patch?
Vad är det som tar så mycket plats? De finfilar och trixar väl bara lite?

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Han(Ceogar) har ju rätt. Nivån har sjunkit markant under åren, du som är reggad -05 bör ha en ålder om minst 25+ och veta att nivån här är låg.
Orsak kan alltid diskuteras. Har vi som är reggade 00-05 nånstans börjat bli gamla och tråkiga? Och inte förstå dagens ungdom?
Kan vara så, jag säger inget annat men nivån är låg.

Fast vi hade en diskussion om något annat från början som visade sig vara ett missförstånd - allt är löst och stridsyxan är begraven. Dock håller jag med signaturen (har ej sagt emot). Jag förstår heller inte dagens ungdom vilket borde betyda att jag är för gammal (30+) :). Nåja, dags att se om det alls går att installera patchen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vill gilla detta spel men har märkt att det bara skapar ilska och frustation. Tvärtemot vad ett spel ska göra. Ja det suger. Fruktanvärt kasst...fy fan. Plus att DICE har lagt in stöd för en ny feature, instant crash som jag förövrigt inte hade innan patch. Rutten nätkod med random hit generator. Försöker hita usäkter för att det ska få ta upp härligt utrymme på min SSD. Kan säga att att de krymper för var dag. Ändå spelar jag, varför vet jag dock inte. Rant over

Permalänk
Medlem

Denna gillade jag
Bra förklaring på hur Netcode fungerar.

http://imgur.com/gallery/R8u9cr5

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRape:

Sluta klaga istället.
Jag tvivlar på att det är lätt att konfigurera i Frostbite 3, så nya buggar uppstår nog lika lätt som dom tas bort.
Om du nu tror att det är så himla enkelt att fixa så kan väl du hjälpa till.
Problem solved!

Då får man ställa sig frågan om så avancerade motorer är en rätt väg att gå?

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Skrivet av siefer:

Vill gilla detta spel men har märkt att det bara skapar ilska och frustation. Tvärtemot vad ett spel ska göra. Ja det suger. Fruktanvärt kasst...fy fan. Plus att DICE har lagt in stöd för en ny feature, instant crash som jag förövrigt inte hade innan patch. Rutten nätkod med random hit generator. Försöker hita usäkter för att det ska få ta upp härligt utrymme på min SSD. Kan säga att att de krymper för var dag. Ändå spelar jag, varför vet jag dock inte. Rant over

Håller med helt och hållet,

Skämtar inte om jag lagt ut 15 000 på nya komponenter senaste månaden, allt för att kunna köra BF4 på ett tillfredsställande sätt. Börjar kännas som man jagar sin egen svans.

Jag börjar närma mig 40 snart, ja det e inget skämt. Vet inte om jag orkar detta optimerande längre. Har för övrigt ganska lång och diger lista på egna datorbyggen bakom mig.

Kan säga detta rakt ut, Dice det e ett underbart spel (till pc) men det är alldeles för komplext och råddigt att få det och fungera tillfredsställande.

Köpte BF4 på releasedagen, även till grabbens dator. Tänkte att vi skulle spela lite tillsammans. Vi var riktigt taggade men det gick inte att spela, det hängde sig å allt va skit. Min son tröttnade så nu sitter han och spelar LOL istället, suck.

nu får DICE faaaan ta och skärpa sig..

/Riksbuggen

Permalänk
Medlem

Kraschar mer för mig nu än tidigare = /
Snipers kan fortfarande skjuta lika fort som en minigun vid 2 meters avstånd och träffa allt.

Visa signatur

3600X RTX 2060