Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag köpte min version i butik men skrev in produktnyckeln i Steam.

Där är skillnaden.
Steam uppdaterar automatiskt och den håller isär filerna än vanlig uppdatering.
Jag har inte mitt ETS2 i Steam.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Där är skillnaden.
Steam uppdaterar automatiskt och den håller isär filerna än vanlig uppdatering.
Jag har inte mitt ETS2 i Steam.

Vad menar du med håller isär filerna än vanlig uppdatering?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Överväger att köpa detta spel men undrar lite saker..
Går det att köra även i Sverige?
Hur bra stämmer omgivningen och vägnätet i spelet överens med verkligheten?
Är restiderna realistiska? Med det menar jag alltså att det tar cirka 5-6 timmar att köra Göteborg-Stockholm och inte nån timeshift funktion så det tar 1 timme eller mindre.
Sen kan det vara lite intressant o veta hur stor installationen är. Måste köpa ny hårddisk ifall jag vill spela detta nämligen. 120gb SSD räcker ju bara till 4 spel nuförtiden så det får bli en till

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Köpte det nu på steam-rean, med going east-tillägget. Till min besvikelse är inte skandinavien med... Man får väl hoppas på ett "Going North" tillägg skapas någon gång? Hade ju varit trevligt...

Har inte kört så mycket än, men skaffade ett par lastbilar och förare till det som kör för mig. Men hur kommer det sig att jag drar in typ 15-20.000 Euro per dag på mina körningar, men mina förare bara får in typ 300? Visserligen har de precis bara börjat, så de har inte kört så många körningar, och de ska ha lön osv, men fasen jag drog ju in över 5.000 på min första?

Antar att det är nybörjarförare, och så, men jag trodde nog det skulle bli några tusingar per dag i alla fall...

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Överväger att köpa detta spel men undrar lite saker..
Går det att köra även i Sverige?
Hur bra stämmer omgivningen och vägnätet i spelet överens med verkligheten?
Är restiderna realistiska? Med det menar jag alltså att det tar cirka 5-6 timmar att köra Göteborg-Stockholm och inte nån timeshift funktion så det tar 1 timme eller mindre.
Sen kan det vara lite intressant o veta hur stor installationen är. Måste köpa ny hårddisk ifall jag vill spela detta nämligen. 120gb SSD räcker ju bara till 4 spel nuförtiden så det får bli en till

Ja, om du laddar ner Pro Mods Scandinavien så kan du köra i Sverige.
Restiden är som du borde förstå inte som i verkligheten, om dom var skulle ingen köra spelet ;
Installationen med Going East är c.a 700 MB.
Sen beror det på dig hur mycke moddar du laddar ner.
Jag har c.a 2 GB i moddfiler som jag använder.

Skrivet av iBigs:

Köpte det nu på steam-rean, med going east-tillägget. Till min besvikelse är inte skandinavien med... Man får väl hoppas på ett "Going North" tillägg skapas någon gång? Hade ju varit trevligt...

Det finns ingen Going North som SCS gjort.
Sök efter Pro mods Scandinavia så hittar du den modden vi andra använder.
Danmark, Sverige, Norge samt Finland är i den modden.

Skrivet av jnsson:

Vad menar du med håller isär filerna än vanlig uppdatering?

När du har Steamversionen så uppdaterar den spelet för dig.
Med manuell uppdatering är det problem med Going East och versioner efter 1.5.2.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk

Använder ni World of trucks om ni gör vad heter ni på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallelyra:

Använder ni World of trucks om ni gör vad heter ni på det?

Sort är mitt nick på World of Trucks.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kallelyra:

Använder ni World of trucks om ni gör vad heter ni på det?

tcntad.. Inte så svårt att gissa sig till;)

Permalänk

Intressant tråd!

Är relativt ny på Euro Truck Simulator, men gillar det verkligen!
Har Going East DLC! Allt köpt från steam!

Men kan någon sammanfatta hur jag ska gå tillväga för att ha mods?
Fungerar det med steam? Ladda ner vad och var?

Har läst en hel del tråden men det sägs mycket olika!

Tackar!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Conceptor:

Intressant tråd!

Är relativt ny på Euro Truck Simulator, men gillar det verkligen!
Har Going East DLC! Allt köpt från steam!

Men kan någon sammanfatta hur jag ska gå tillväga för att ha mods?
Fungerar det med steam? Ladda ner vad och var?

Har läst en hel del tråden men det sägs mycket olika!

Tackar!

1. Spelet
2. Jasåklart
3. Du bestämmer vad, på google.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conceptor:

Intressant tråd!

Är relativt ny på Euro Truck Simulator, men gillar det verkligen!
Har Going East DLC! Allt köpt från steam!

Men kan någon sammanfatta hur jag ska gå tillväga för att ha mods?
Fungerar det med steam? Ladda ner vad och var?

Har läst en hel del tråden men det sägs mycket olika!

Tackar!

Jag laddade ner det som Lindahl skrev om några posts upp. Funkade klockrent, och har precis kört enlast till Karlstad..

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Skrivet av Conceptor:

Men kan någon sammanfatta hur jag ska gå tillväga för att ha mods?

Skamlös reklam men här är en komma igång guide jag skrev för ett tag sedan: http://www.trucksims.se/forum/index.php?/topic/7-kom-ig%C3%A5...

Får väl ta mig i kragen och uppdatera rekommenderat listan senare 3 av mina Volvo skins som jag visat upp här tidigare finns i modsektionen bland annat. Moddar fungerar precis likadant vare sig du kör Steam versionen eller den du köper i fysisk butik.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Hej truckers!

Är ny i spelet och har efter ha läst i tråden blivit sugen på några bra addons. Har ni några personliga favoriter ni tycker jag borde skaffa? Ta era top 3 som ni inte skulle ha klarat er utan!

Permalänk

Kan ni rekommendera någon ratt med växel och pedaler till ETS för en rimlig peng?

Permalänk
Skrivet av Brannigan:

Hej truckers!

Är ny i spelet och har efter ha läst i tråden blivit sugen på några bra addons. Har ni några personliga favoriter ni tycker jag borde skaffa? Ta era top 3 som ni inte skulle ha klarat er utan!

50Kedas Scania 2008 v2
TurboTrucks moddar
Mina egna privata moddar

Är väl det jag har aktiverat i min profil "alltid".

Skrivet av Lastbilschrisse:

Kan ni rekommendera någon ratt med växel och pedaler till ETS för en rimlig peng?

Om det är "riktigt" växellåda du är ute efter så är det Logitech G27 det enda jag kan rekommendera, finns även lösningar från Fanatec och Thrustmasters men jag har inte provat någon av dom.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Tackar för bra svar!

Har fått igång Scandinavien, riktigt nice!
Sen installerat lite olika moddar som verkar schyssta! Finns dock många som är riktigt dåliga och usla som går direkt i papperskorgen!

Men funderar på om någon av er vet bra interiör mods till Volvo H16?

##Även om det finns någon vettig mod som höjer hastighetsnivån ytterliggare? Inte enbart 90km/h utan kanske 110-120km/h?##
Svar: Efter en uppdatering kan man nu ta bort hastighetsspärren under inställningarna i spelet!

Mvh

Permalänk
Skrivet av kallelyra:

Använder ni World of trucks om ni gör vad heter ni på det?

Tinardirith, samma som här. Finns ju inte så mycket att "använda" där än men har slängt upp några screenshots och brukar kolla in ibland.

Skrivet av Conceptor:

##Även om det finns någon vettig mod som höjer hastighetsnivån ytterliggare? Inte enbart 90km/h utan kanske 110-120km/h?##
Svar: Efter en uppdatering kan man nu ta bort hastighetsspärren under inställningarna i spelet!

Mvh

What Det har jag missat helt. Tänkte förslå att du kan klistra in raden:
truck_speed_limit: 120.0

i filen game_data.sii som garanterat någon av dina modar har i sig annars. Men då behövs ju kanske inte det : )

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Tinardirith, samma som här. Finns ju inte så mycket att "använda" där än men har slängt upp några screenshots och brukar kolla in ibland.

What Det har jag missat helt. Tänkte förslå att du kan klistra in raden:
truck_speed_limit: 120.0

i filen game_data.sii som garanterat någon av dina modar har i sig annars. Men då behövs ju kanske inte det : )

I option/gameplay kan du stänga av eller på speedlimitern.
Nu väntar jag på att en patch kommer som fixar till AI så dom inte kör rakt ut i rondeller och korsningar framför.
Nu är dom lika irriterande som renjävlar efter vägen

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Tinardirith, samma som här. Finns ju inte så mycket att "använda" där än men har slängt upp några screenshots och brukar kolla in ibland.

What Det har jag missat helt. Tänkte förslå att du kan klistra in raden:
truck_speed_limit: 120.0

i filen game_data.sii som garanterat någon av dina modar har i sig annars. Men då behövs ju kanske inte det : )

Jo visst fan I gameplay-inställningar och bocka av truck speed limiter eller farthållare på svenska!

Skrivet av Lindahl:

I option/gameplay kan du stänga av eller på speedlimitern.
Nu väntar jag på att en patch kommer som fixar till AI så dom inte kör rakt ut i rondeller och korsningar framför.
Nu är dom lika irriterande som renjävlar efter vägen

Förstår dig

Permalänk
Skrivet av Lindahl:

I option/gameplay kan du stänga av eller på speedlimitern.
Nu väntar jag på att en patch kommer som fixar till AI så dom inte kör rakt ut i rondeller och korsningar framför.
Nu är dom lika irriterande som renjävlar efter vägen

Har missat den raden helt Med vilken version kom det?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Har missat den raden helt Med vilken version kom det?

Tror den kom med 1.5.2 om jag inte har fel.
Kom även luftbroms simulation i samma, så man måste ha lufttryck innan bromsarna släpper.
Men den fungerar dåligt för jag har inte märkt nå av den.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Skrivet av Lindahl:

Tror den kom med 1.5.2 om jag inte har fel.
Kom även luftbroms simulation i samma, så man måste ha lufttryck innan bromsarna släpper.
Men den fungerar dåligt för jag har inte märkt nå av den.

Åfan, vet inte hur jag har lyckats missa det. Det med luftbromsarna har jag märkt i alla fall. Nån gång när jag fick lov att vända mitt på vägen och trixa fram och tillbaka så sjönk trycket så att jag fick lov att stå still och gasa upp det ett tag.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Grabbar, hur går det med ecodriving för er? Har följt tråden på scs forumet och där är några riktigt duktiga på det, har tränat en del själv också. Är ni med på att jämföra lite?

Edit: min senaste körning, känner mig ganska stolt faktiskt!
Lasten var "Ventilationsrör (12 t)" och anledning till förseningen är att jag hade ca 8h kvar när jag anlände till Stockholm,
så med tanke på hur mycket jag vinner på att sova (många anställda som levererar) så blev det så...

Det blir alltså 24,47l/100km vilket är den snålaste körningen jag hittils sett.
Lite kul att jag gjorde det med den klenaste Scania motorn, undrar hur det hade blivit med Euro6:an

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Grabbar, hur går det med ecodriving för er? Har följt tråden på scs forumet och där är några riktigt duktiga på det, har tränat en del själv också. Är ni med på att jämföra lite?

Har aldrig varken tänkt eller tittat på det tidigare.
Kör för det mesta på farthållaren runt 95-100.
Motorn varvar c.a 1500 med den växellåda jag använder.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk

Ecodriving, ja juste! Låter bra och snålt kört!
Kollade upp på en körning mellan Szczecin - Warzawa, 49,1mil, 25ton cement!
Körde med en Volvo FH16 Globetrotter XL, 8x4s chassi, 850hk euro 5 motor och 12stegs låda!
Drog då ca 0,31L milen!

Permalänk
Skrivet av Conceptor:

Ecodriving, ja juste! Låter bra och snålt kört!
Kollade upp på en körning mellan Szczecin - Warzawa, 49,1mil, 25ton cement!
Körde med en Volvo FH16 Globetrotter XL, 8x4s chassi, 850hk euro 5 motor och 12stegs låda!
Drog då ca 0,31L milen!

3,1 liter kanske vore mer rimligt

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

3,1 liter kanske vore mer rimligt

Haha, nejdå Seriös ecodriving!

Permalänk
Medlem

tjena :)

tjena är nya här och har sett att där är nån som gör skins och undrar om där är nån osm har gjort nåt skin till den nya volvo ? mvh björn

Permalänk
Skrivet av naallee:

tjena är nya här och har sett att där är nån som gör skins och undrar om där är nån osm har gjort nåt skin till den nya volvo ? mvh björn

Välkommen!

Det finns en hel del till den ny FH16 att ladda ner från diverse sidor! Har ett antal själv som fungerar fint och ser snygga ut!

Permalänk
Skrivet av naallee:

tjena är nya här och har sett att där är nån som gör skins och undrar om där är nån osm har gjort nåt skin till den nya volvo ? mvh björn

Har en del skins på meritlistan. Hade tänkt att släppa mitt skin till Volvon när jag väl hittat filen i någon av mina backups.... takskylten kommer dock att vara den vanliga i spelet så slipper ni köra med mitt namn ^^

Mer bilder på Volvon (och mina andra skins) finns på flickr http://www.flickr.com/photos/mattias-p/sets/

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer