[LÖST]wireless network adapter cannot start code 10

Permalänk
Medlem

[LÖST]wireless network adapter cannot start code 10

Hej!

Lät datorn stå på nu under förmiddagen då jag höll på att ladda ned. När jag senare gick upp på rummet så såg jag att jag tappat anslutningen till internet och att det var ett rött kryss nere i högre hörnet på skärmen där man ser anslutningen. Symbolen visade att jag inte hade någon internet-kabel ansluten, inte så konstigt då jag kör trådlöst.

Jag körde en felsökning och den sa att det var något hårdvarufel eller mjukvarufel. Felsökningen kunde visst inte hjälpa till mer än så, så jag kopplade in en internetsladd till datorn och då fungerade det igen. Eftersom det funkade med sladden i så passade jag på att kolla om jag kunde uppdatera drivrutinerna till den trådlösa nätverksadaptern (inbyggd i moderkortet). Det visade sig att jag redan hade den senaste drivrutinen.

Efter det så avinstallerade jag drivrutinen för att senare ladda ner den igen. Ingen skillnad, precis samma sak som tidigare. Efter en omstart av datorn däremot så verkar datorn inte längre kunna hitta denna nätverksadapter. Det är som att den försvunnit helt från "Device manager".

Lite tips på vad jag ska göra nu skulle sitta fint.

Mvh
Arvid

Tillägg: Jag skriver från denna dator. Kabel-anslutning fungerar klockrent.

Tillägg 2: För er som inte är så tekniska, alltså är som mig. Starta om datorn ännu en gång. Då löser sig det mesta

Permalänk
Medlem

Råkade citera mig själv istället för att redigera.