Gigabyte U2442 - problem...stora problem

Permalänk
Medlem

Gigabyte U2442 - problem...stora problem

Tjena, ny här - men har redan ett problem på halsen, tänkte se ifall ni kan hjälpa!?:)

Köpte en Gigabyte U2442 i april i år, som jag varit sådär nöjd med.

Problemen började dyka upp titt-som-tätt i sommras: Datan vägrade komma in i OS:et
utan fortsatte bara loopa genom att komma in i BIOSet istället. Läste lite på diverse forum att många hade samma problem och om man orkade starta om och på igen så kunde den ge sig till slut :S mycket väl det gjorde den och har funkat ok från och till.

Jag skrev till Gigabytes globala support och belyste problemet men fick ganska dålig hjälp, de bad mig att kontakta återförsäljaren och sa att de för tillfället inget kunde göra eftersom de inte hört talas om problemet ?

Använde datorn senast i lördags 7/12 2013 allt funkade fint, och idag när jag skulle sätta igång den så startar den bara om sig själv och vägrar gå in i varken OS eller BIOS. :S :S bestämde mig för att kontakta återförsäljaren.....Clickok...... DE har visst konkat!!?!?! WTF

Inte bästa dagen med andra ord.

På deras hemsida hänvisar de till Ingram Micro för supportärenden gällande Gigabyte-bärbara. Efter ett samtal med Ingram så visar det sig att det hela måste kickas igång via Clickok först?!?!?! DE vägrade hjälpa och clickok kan man inte maila och Gigabyte finns inte i Sverige.

Så min fråga är nu; Vem fan vänder man sig till?

Permalänk
Medlem

Har du testat kontakta Gigabyte via deras forumsida på Sweclockers ?

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/1...