Crysis 1 kraschar vid uppstart, ger svartskärm och felmeddelande.. [WIN8]

Permalänk

Crysis 1 kraschar vid uppstart, ger svartskärm och felmeddelande.. [WIN8]

Hej allihopa!

Jag har ett litet problem gällandes det första Crysis spelet, som sätter rejält med griller i huvudet på mig. Konstant, det gör mig helt galen av frustration..

Jag har försökt flera gånger att installera det första Crysis (Maximum Edition-utgåvan) spelet på min spelburk, efter att ha rensat och installerat om datorn från grunden, pga en blåskärmskrasch en gång i tiden som gjorde datorn obrukbar. Saken är den att spelet nu vägrat starta. Varken 32-bit /64-bit startar - det ger bara en svart skärm och ett felmeddelande om att "Crysis tyvärr har stoppats / avslutats" (någonting sådant)..

Jag kör med Windows 8 64-Bit Ultimate Edition om det kan vara något som orsakar felet? Spelet funkade oerhört bra innan jag gjorde datorrensningen, nu vägrar det ens att starta!

EDIT: Nu vägrar spelfanskapet att installera sig också.. Suck!!
Hjälp mig någon

Visa signatur

TV: Sony 49" UHD LED Smart TV KD49XE9005
Dator: Intel i7-6700HQ | 16GB | Nvidia GTX 1070 8GB | 256GB SSD+1TB HDD
Konsol: PS4 Pro 2TB SSHD + 5TB External HDD | PS3 Slim 1TB HDD | New Nintendo 3DS XL + 32GB MicroSD
Övrigt: iPhone 7 128GB

Permalänk
Medlem

OT: Windows 8 Ultimate Edition? Var är det för version?

Då du nyligen har blåst om datorn, gå in till: Kontrolpanelen ---> System och Säkerhet ---> Windows Update.

Ligger det uppdateringar där? Bra. Installera alla. Släng även ett getöga och se om det finns något som inkluderar grafikkortsdrivrutin, då det antagligen är den som skapar problemet (tror jag).

/Christian

Permalänk
Skrivet av Chrillthebill:

OT: Windows 8 Ultimate Edition? Var är det för version?

Då du nyligen har blåst om datorn, gå in till: Kontrolpanelen ---> System och Säkerhet ---> Windows Update.

Ligger det uppdateringar där? Bra. Installera alla. Släng även ett getöga och se om det finns något som inkluderar grafikkortsdrivrutin, då det antagligen är den som skapar problemet (tror jag).

/Christian

Fick det att funka till slut. Var Daemon Tools som spökade med DRM-skyddet som Crysis Maximum Edition dras med. Nu funkar det, tack för hjälpen vilket som!

Visa signatur

TV: Sony 49" UHD LED Smart TV KD49XE9005
Dator: Intel i7-6700HQ | 16GB | Nvidia GTX 1070 8GB | 256GB SSD+1TB HDD
Konsol: PS4 Pro 2TB SSHD + 5TB External HDD | PS3 Slim 1TB HDD | New Nintendo 3DS XL + 32GB MicroSD
Övrigt: iPhone 7 128GB