iPhone 5S Vs ? (ej fanboys tack)

Permalänk
Medlem

iPhone är så härligt nerdummade. Köper man en ny telefon så är det bara att logga in apple-ID så hämtar den det gamla från iCloud och är du igång igen. Vissa tröttnar på utseendet men det är enkelt och funktionelt. All cred till Apple, det en otroligt lättanvänd telefon.
När tex min mor eller flickvän som båda är teknikkorkade var valet solklart.

För oss som ser telefonen mer som en leksak är Android ett bättre alternativ. Alla med sina egna födelar....
Jag skulle välja ny telefon i dagarna och har känt och klämt väldigt mycket.

Nexus 5 - skitsnabb, stock android, skön yta på baksidan i mitt tycke.
HTX One - HTCs Carmode-app verkar skön att ha i framrutan på bilen, pappa älskar den. Extremt reptålig skärm. Bra flyt i OS.
Samsung S4 - Kapacativa knappar istället för att ta upp skärmyta. Stöd för minneskort. Jag uppfattar dock OS (Touchwiz) som segg, bla annat när man trycker på hemknappen.
LG G2 - Samma SoC som Nexus 5 fast telefonen är billigare. Gick fetbort för mig pga sin knapp på baksidan.
Xperia Z1 - Vattentät. Snabb (samma CPU och GPU som Nexus 5) Minneskort.

Jag var i valet och kvalet mellan Z1 och Nexus 5. Jag valde Z1 då den har stöd för minneskort (16GB räcker inte för mig) och att den är vattentät är en bra bonus.
Jag var dock beredd att skippa minneskort då Nexus 5 ligger sjukt bra i handen. Hade helst velat ha båda, men det går ju inte. Får väl se om jag ångrar mig ^^

Permalänk
Medlem

Bytte ifrån ipone 4 till lg g2 och skulle inte vila byta till ipone igen som det är nu,lg g2 har många bra saker,kamran kunde vara lite bättre,men det ska komma en uppdatering på den.åk och kolla på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

iPhone är så härligt nerdummade. Köper man en ny telefon så är det bara att logga in apple-ID så hämtar den det gamla från iCloud och är du igång igen. Vissa tröttnar på utseendet men det är enkelt och funktionelt. All cred till Apple, det en otroligt lättanvänd telefon.
När tex min mor eller flickvän som båda är teknikkorkade var valet solklart.

För oss som ser telefonen mer som en leksak är Android ett bättre alternativ. Alla med sina egna födelar....
Jag skulle välja ny telefon i dagarna och har känt och klämt väldigt mycket.

Nexus 5 - skitsnabb, stock android, skön yta på baksidan i mitt tycke.
HTX One - HTCs Carmode-app verkar skön att ha i framrutan på bilen, pappa älskar den. Extremt reptålig skärm. Bra flyt i OS.
Samsung S4 - Kapacativa knappar istället för att ta upp skärmyta. Stöd för minneskort. Jag uppfattar dock OS (Touchwiz) som segg, bla annat när man trycker på hemknappen.
LG G2 - Samma SoC som Nexus 5 fast telefonen är billigare. Gick fetbort för mig pga sin knapp på baksidan.
Xperia Z1 - Vattentät. Snabb (samma CPU och GPU som Nexus 5) Minneskort.

Jag var i valet och kvalet mellan Z1 och Nexus 5. Jag valde Z1 då den har stöd för minneskort (16GB räcker inte för mig) och att den är vattentät är en bra bonus.
Jag var dock beredd att skippa minneskort då Nexus 5 ligger sjukt bra i handen. Hade helst velat ha båda, men det går ju inte. Får väl se om jag ångrar mig ^^

det är samma med min android, loggar in på mitt gmail konto där jag har mina kontakter och appar i backup samt inställningar

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Inaktiv

har inte fakta bara egen erfarenhet att komma med.

jag drar alla androids över en o samma kant då varken jag familj eller vänner någonsin upplevt att de fungerar som dem ska. som exempel så laggar de rätt ofta eller är allmänt sega och det blir värre med tiden. väldigt fin prestanda och liknande på pappret men som sagt verkar inte fungera som de bör göra..

hade en mozart dvs winphone som var rätt trevlig men batteriet laddades ur fortare och fortare samt att den började stänga av sig själv efter typ 7-8 månader.

många som säger att lumia ska vara trevliga har dock inte mer koll än så

har nu iphone 5 och kan säga att det är den ända som faktiskt fungerar som jag förväntat mig. alla polare instämmer om detta.
kan ju tilläggas att jag inte är speciellt intresserad utav appar o dylikt, jag är bara ute efter en stabil telefon som inte dör från ingen stans eller börjar sega ner, lagga osv.

så haterz come out and play :> (orkar inte försvara detta då ingen kommer hålla med ändå och man inte kan bevisa jack shit vad gäller dessa punkter)

Edit: de modellerna jag personligen pillat på är alla samsung och htc (inga note), resten har jag ingen personlig erfarenhet utav tex lg o sony. för att klar göra ifall folk missuppfattar eller liknande så pratar jag till stor del om operativsystem då det antagligen är vad som orsakar det jag till stor del nämnt.
sedan så var det påpekat att mozarten var ett dåligt exempel så då kan ni ju bara ignorera allt utom att just operativsystemet var rätt trevligt, dvs jag tyckte om win phone iden att allt ska se så simpelt som möjligt ut (kan ju förändrats så detta kan ni ju säga till om så kan jag ta bort den biten helt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anitramane:

3310. Har den och den håller bra med grym täckning och batteritid

Instämmer!

har själv kört de senaste åren.
IPhone, IPhone3Gs, IPhone 4S
Samsung Galaxy, Galaxy S3, Galaxy S4.

Kan tyvärr inte annat än att säga att Iphone5s är riktigt bra, tjejen har denna.

Fördelar.
Integrering med andra system, recivers, bilar med mera (allt som är utanför telefonen) är bättre stöd för IOS och iphone.
Apparna kommer snabbare och är stabilare än till andriod då utvecklarna har mindre parameters att ta vara på gällande modeller och prestanda.
Är sig likt, byter du från en iphone till en annan iphone är du igång dag 1.

~ Inlåsning - (innebär dock stabilitet)

nackdelar.
itunes! säkerhetskopier tar offantliga mängder, mitt tar ca 40GB då med 2 Iphones samt 2 Ipads.
Pris för minnesmängs samt avsaknad av minneskort utbyggnad.

Skall du köra Andriod så är det en riktigt andriod telefon som gäller dvs en Nexus.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av anon186252:

hade en mozart dvs winphone som var rätt trevlig men batteriet laddades ur fortare och fortare samt att den började stänga av sig själv efter typ 7-8 månader.

..och jag har en S4 Avant 3.0 TFSI 2012:a, den är mycket snabbare än min gamla trevliga Volvo 240DL från 1978.. Man blir nästan lite överraskad men eftersom Audin är så mycket bättre, så kommer jag inte köpa en Volvo nästa gång jag byter bil för Volvon var ju inte lika bra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mikegnorp:

..och jag har en S4 Avant 3.0 TFSI 2012:a, den är mycket snabbare än min gamla trevliga Volvo 240DL från 1978.. Man blir nästan lite överraskad men eftersom Audin är så mycket bättre, så kommer jag inte köpa en Volvo nästa gång jag byter bil för Volvon var ju inte lika bra.

som du kanske kan se så pratar jag om min överlag erfarenhet.. bara för att modellen är gammal så är inte tex operativsystemet som jag trivdes med irrelevant. batteriet kanske jag ska ta bort ur meningen om den nu är så störande. vill du att detta görs?

Permalänk
Medlem

Har en 4S på jobbet och ser ärligt talat inte det lockande med en 5S i jämförelse, så om iPhone är valet skulle jag nog väntat, min 4S med senaste iOS flyter på fortfarande så det är ingen fara där.

Annars skulle jag väl säga en Nexus telefon då dom är steget enklare från fabrik än alla andra märken som kör Android, eftersom Nexus kör ren android utan massa extra appar och lull lull, vilket kan vara skönt när man är van iOS. Dessutom får dom uppdateringarna först.

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Permalänk
Skrivet av anon186252:

som du kanske kan se så pratar jag om min överlag erfarenhet.. bara för att modellen är gammal så är inte tex operativsystemet som jag trivdes med irrelevant. batteriet kanske jag ska ta bort ur meningen om den nu är så störande. vill du att detta görs?

Jag förstår..behåll du batteri delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztereoid:

IP5S
+ Designen
+ sammankopplingen med andra IOSenheter och OSX är sömlös.
+ Superenkelt att använda.
+ Galet mycket tillbehör (men du kan inte använda ett enda från din 4S)
- Otroligt ömtålig
- Dyrast och ändå inte bästa hårdvaran.
- Apples "Pappa-vet-bäst-inlåsningar"

Sony Xperia Z1
+ Grym prestanda
+ Bra kamera
+ Bra skärm
+ Vattentät och dammtät
+ Prisvärd (pris/prestanda)
- inte så mycket tillbehör
- Sonys android-anpassning är inte optimal (tycker jag)

Samsung Galaxy S4 Active (Jag har denna själv just nu)
+ Bra och stor skärm
+ Bra prestanda
+ Vatten och Dammtät
+ Ligger skönt i handen
- Gammal (men bra) kamera

Andra intressanta telefoner med STOR skärm är Galaxy Note 3 och Sony Xperia Z Ultra.
Nexus 5 har jag inte testat, så den kan jag inte uttala mig om

Förlåt men att säga att en iphone är "otroligt ömtålig" håller inte. Jag tappade min iphone 3gs i snön i ett skidområde i Orsa lämnade in en ansökan att den var försvunnen. 3 månader senare får jag hem den FUNGERANDE!!! Alltså den har legat i snö som sedan blivit slask i ca 2 månader och sedan så får jag hem den och den fungerar. Ömtålig? Nej.
Visst en 5 är en annan sak men den har varit vid min sida i 1 år nu den har blivit tappad kan jag säga dig.

Visa signatur

4770k @ 4,3 GHZ - Asus z87 Pro - 770 4gb SLI - VG248QE Med 3D V2 - 1339 Qpad - Ducky Shine 3

Permalänk
Skrivet av Emil.St:

Förlåt men att säga att en iphone är "otroligt ömtålig" håller inte. Jag tappade min iphone 3gs i snön i ett skidområde i Orsa lämnade in en ansökan att den var försvunnen. 3 månader senare får jag hem den FUNGERANDE!!! Alltså den har legat i snö som sedan blivit slask i ca 2 månader och sedan så får jag hem den och den fungerar. Ömtålig? Nej.
Visst en 5 är en annan sak men den har varit vid min sida i 1 år nu den har blivit tappad kan jag säga dig.

Jag tappade min IP 5 i trappan så att den studsade hela vägen ned. Inte en enda spricka, endast ett litet märke på sidan. Ömtålig? I dont think so...

Permalänk
Medlem

Skaffade mig en LG G2, kan inte bli mer nöjd... Gick från HTC Sensation.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

När man kan köpa LG G2 32GB för 3500 känns valet givet, men om man vill betala det dubbla för en Iphone, gör det då

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Har du spenderat mycket pengar på appar så kanske det inte är så prisvärt att gå över till android. Apparna är det man använder mest hos en telefon, och Ios har väl alltid haft ett välfungerande app-store där man får mycket valuta för pengarna eftersom det är höga krav för att apparna ens ska kunna lanseras där.
Android har fler reklamfinansierade appar, men ett högre genomsnittspris på betal-appar.

Själv tycker jag att android verkar vara väldigt användbart i teorin, medans Ios är känns mer anpassat för användaren. Jag vet att alla Android-fanboys hatar hur låst Ios kan vara tillsammans med itunes, Men ofta har de kanske ingen egen erfarenhet, väldigt lite och om så kanske det var väldigt länge sedan. Itunes har ju förbättrats med tiden. De flesta verkar bara hata det för principens skull att man inte har något val att använda något annat.
Android är väl lite mer "Av nördar, för nördar" i grunden, sen kommer ju samsung och dyl. och "förbättrar" systemet för den mer vardagliga användaren.
Ios är väldigt användarvänligt gentemot android, Det funkar från Dag 1 medans de flesta som börjar med android behöver lite tid att konfigurera sakerna efter sin smak

Har själv en ZTE blade 3, bortser man från lagg etc. som zte har stått för så faller android mig inte alls i smaken. Man blir bara ledsen över att enkelhet inte prioriteras högt nog

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Avstängd

Kan inte påstå att jag är en hardcore användare av smartphones och hade lika gärna kunnat klara mig med min gamla Sony Ericsson k850i.

Hur som, har alltid använt Android på de lurar jag haft efter att min k850i vart snodd -> HTC Desire -> Samsung Google Galaxy Nexus, fram tills nu då syrran bytte upp sig till iPhone 5s från 4s (iOS7), så blev jag sugen på att testa en iPhone.
Har testat luren en vecka nu och ja... iPhonen är helt klart mer "noob"-vänlig, men fan va bekvämt det är för en som inte bryr sig om att ändra ALLT på en telefon med 6" skärm för att sedan sitta på muggen och surfa Aftonbladet.

Dock så kommer jag inte ändra min syn på att majoriteten av iPhone användarna helt enkelt köper en iPhone för det är "inne" och vissa är orubbligt fanatiska och allt i hemmet är Apple och många behöver en manual för att kunna spola efter sig.
Hur som, jag skulle lika gärna klara av mina "mobila" behov med både IOS och Android.

Något som jag riktigt stör mig på, speciellt med Android lurarna är att de lurar med bra spec. blir ta mig fan bara större och större för varje flaggskepp som släpps. 4s'n är perfekt storlek för mig som vill kunna sitta ner utan att ta ur telefonen ur fickan eller bära runt på en väska.

Ni som tappar telefonen stup i kvarten kanske ska ta och tvätta händerna efter att ha vart å rotat i chipspåsen eller ni med överdriven handsvett sitta med en burk talk bredvid.

Vad jag vill ha sagt är, köpt det som uppfyller dina behov och skit i vad folk säger. Alla dagens smartphones går att ringa, smsa, surfa och ladda ner Aftonbladet appen till, vad mer behöver man när man sitter på tronen?

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Om du inte vill ha en jätte stor skärm så skulle jag tyvärr rekomendera en iphone då de mindre androiderna är lite segare..

jag skulle köpt en 5s och sedan en android, bestämt mig och sedan sålt den som blev över..

det tenderar dock att bli tjejen som tar telefonen som blir över..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sten1930:

Själv tycker jag att android verkar vara väldigt användbart i teorin, medans Ios är känns mer anpassat för användaren. Jag vet att alla Android-fanboys hatar hur låst Ios kan vara tillsammans med itunes, Men ofta har de kanske ingen egen erfarenhet, väldigt lite och om så kanske det var väldigt länge sedan. Itunes har ju förbättrats med tiden. De flesta verkar bara hata det för principens skull att man inte har något val att använda något annat.

har inte haft iphone tidigare och skaffa 5an för 6 månader-ish sedan, det första och ända felet jag känt är just att den är så låst till itunes. så det måste ju varit ett ordentligt helvete förut

Permalänk
Medlem

Har en Nexus 5 och den or grymmt snabb! Kan bara rekommendera den, den är skön att hålla i och så är den inte för stor heller. Så varför betala 2tusen extra för en iphone!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

D6XvX4TJiQvnGKQGY9rTvnrJaGsYBAgpZb

Permalänk
Medlem

Jag äger en Samsung S4, och har tidigare ägt en Samsung S1.

Jag gillar telefonerna och har inga planer på att byta, men vad jag irriterar mig på är den programvara som följer med. Det är väldigt mycket sådant. Jag bytte därför till Google Edition, och nu går telefonen mycket snabbare.

Men det kräver ju att man rootar telefonen, och det är egentligen inte något jag vill behöva göra. I övrigt väldigt bra telefon, laddar batteriet var tredje dag ungefär, om jag inte använder den så jätte mycket. Men programvaran man får med är under all kritik!

Permalänk

Kan inte annat än att rekommendera Nexus 5, har haft min i 2 veckor och stormtrivs Ett bra och prisvärt val

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Once you go WP you never go back. Haft en Lumia 900 i ett år, och blev sjukt fast i WP med detsamma. Före ville jag ha en Note 2, men farsan lät mig inte spendera så mycket pengar på en lur så jag tog en 900. Har nu en 920 på inkommande, och säger bara att Android känns riktigt klumpigt och fult efter ett år med WP.

iOS är en mardrömm tycker jag, känner typ 100människor med iPhobe och 90 är nog fanboys :S

Väöj efter behov!

Jag behöver inte all skit i Android, ej heller vill jag betala röven av mig för en iPhone med miniskärm.

Då återstår WP som är perfekt!

Hoppas du hittar vad du söker, och rrkommenderar starkt 920/925/1520

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

latest greatest LG-G2, Nokia Lumia 1020/1520, Iphone5s
mest prisvärd Nokia Lumia 920 / LG-G2
fördel jag kan se med LG-G2 att den känns mindre än 5.2" och att man slipper volymkontrollen på höger sidan som man alltid kommer åt på alla andra telefoner och råka stänga av ljudet titt som tätt.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Hustrun har gått från android till iphone 4s och när hennes lur gick sönder i höstas valde hon lumia 1020 pga kameran (där Apple faktiskt ligger efter nu) och jag, som efter att ha haft Android i 5-6 år är riktigt inbiten, måste säga att lumia 1520 är den enda lur som möjligen skulle kunna konkurrera med Asus Padfone Infinity A86 som min nästa lur. Hade det inte varit någon skillnad på tillbehörssidan (skärmen) så hade saken varit klar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Once you go WP you never go back. Haft en Lumia 900 i ett år, och blev sjukt fast i WP med detsamma. Före ville jag ha en Note 2, men farsan lät mig inte spendera så mycket pengar på en lur så jag tog en 900. Har nu en 920 på inkommande, och säger bara att Android känns riktigt klumpigt och fult efter ett år med WP.

iOS är en mardrömm tycker jag, känner typ 100människor med iPhobe och 90 är nog fanboys :S

Välj efter behov!

Jag behöver inte all skit i Android, ej heller vill jag betala röven av mig för en iPhone med miniskärm.

Då återstår WP som är perfekt!

Hoppas du hittar vad du söker, och rrkommenderar starkt 920/925/1520

Skickades från m.sweclockers.com

Det fetmarkerade håller jag med, sen lyser ditt fanboy-ism igenom. Å andra sidan så verkar du genuint glad i WP. Finns väl bara en lur med Adreno 330 och det är väl typ Lumia 1025 eller vad den heter? Och den är väl lika stor om inte större än N5, G2 etc?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av sj6:

Det fetmarkerade håller jag med, sen lyser ditt fanboy-ism igenom. Å andra sidan så verkar du genuint glad i WP. Finns väl bara en lur med Adreno 330 och det är väl typ Lumia 1025 eller vad den heter? Och den är väl lika stor om inte större än N5, G2 etc?

Även Note3 har 330 även fast den är större med sina ca 6"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Det fetmarkerade håller jag med, sen lyser ditt fanboy-ism igenom. Å andra sidan så verkar du genuint glad i WP. Finns väl bara en lur med Adreno 330 och det är väl typ Lumia 1025 eller vad den heter? Och den är väl lika stor om inte större än N5, G2 etc?

Har ingen koll alls på vadför specs lurarna har xD antar du menar 1520 dock, och ja den är större.

Permalänk
Medlem

Det här med att iOS är enklare är något som inte stämmer. Jag blir helt förvirrad när jag använder en iOS-enhet. För mig är det ologiskt och dumt, men det är nog för att jag inte är van. Troligtvis samma sak åt andra hållet. En veckas användning tror jag räcker gott för att vänja sig vid det nya operativsystemet.

Jag rekommenderar Nexus 5 om du vill ha ren Android och ha det som det är tänkt att vara samt om du bryr dig om uppdateringar. Annars LG G2 som har något bättre kamera och större batteri.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Även Note3 har 330 även fast den är större med sina ca 6"

Jo, finns även andra enheter med Adreno 330, Note 3 är väl lite nischad också?

Skrivet av TheFlyingFin:

Har ingen koll alls på vadför specs lurarna har xD antar du menar 1520 dock, och ja den är större.

1520 kanske det är ja, deras nuvarande top of the line ska ha Adreno 330. Då är väl priset 5000-6000? eller är jag ute och cyklar? Fast hårdvaran är ju ljusår framför en IPhone 5S som kostar detsamma.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

Hej kära vänner!

Jag har en iPhone 4S som jag haft strax i två år vilket innebär att jag snart ska byta telefon.
Jag skulle vilja höra de praktiska råd och avråd som ni känner till angående nyaste telefonerna som finns ute. Alla märken är av intresse och jag är egentligen inte intresserad av teknisk fakta utan praktisk eftersom det är det som i slutändan är resultatet man kommer bruka själv.

Jag vill helst inte ha massa "Apple äger, köp 5S" eller "Samsung äger, köp S4" utan det jag mest uppskattar är när folk som har en telefon och känner av det dåliga med telefonen och vågar vara ärlig om det, det som är intressant.
Jag har som sagt haft min iPhone i två år nu och är faktiskt väldigt nöjd men har inte testat några speciella konkurrenter än och är öppen för förslag så allt är välkommet så jag kan testa det ni rekommenderar
Som det ser ut just nu är 5S som är mest intressant eftersom jag tycker att min 4S presterat väldigt bra under tiden jag haft den.
Samtidigt tycker jag det verkar spännande med tillbehör som t ex galaxy gear så om ni har erfarenhet av sådant så är det väldigt välkommet med! Jag är faktiskt lite sugen på en större skärm än vad iPhone 5S har också så det ger liten fördel där. (Det jag känner är väl att layout och programvara etc kan förvirra mig något nu när jag är van vid ios men det lär man sig väl rätt snabbt

Jag kan ärligt säga att jag har ägt iphone andoid och windows..

det System som är utan tvekan är windowsphone 8, inget är så otroligt smooth och skönt gränssnitt allt är så enkelt.
Det har heller ALDRIG hängt sig!

Jag trycker just nu med en Lumia 925 och den är perfekt, passar mig i smaken på alla delar, finns bara en hake, den känns väldigt lätt att tappa, även fast jag inte gjort det än

Men om du inte kollat och känt på den så rekomenderar jag att åka in till elgiganten och kolla på den

Personligen gillade jag aldrig android och ios gränssnitt!

Citera mig om du vill ha svar

((Folk brukar säga att WP8 inte har nog med appar, aldrig märkt det.. Dock så hade WP7.5 urkasst urval av appar))

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4.2 GHz MB: ASRock Fatal1ty
GPU: Radeon HD 7970 PSU: XFX PRO 750W
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Jo, finns även andra enheter med Adreno 330, Note 3 är väl lite nischad också?

1520 kanske det är ja, deras nuvarande top of the line ska ha Adreno 330. Då är väl priset 5000-6000? eller är jag ute och cyklar? Fast hårdvaran är ju ljusår framför en IPhone 5S som kostar detsamma.

Priset är 625€. Den är inte ännu släppt hos er i Sverige, men det går ju att importera härifrån Finland