Slutligen! Vilken ska man välja?

Permalänk
Permalänk

Webhallen-länken leder till deras startsida.

Permalänk

1. Webhallens länk funkar inte.
2. Webhallen är till för spelnördar medans "billigteknik" är någon slags webbsida för mammor som inte vet vad dom ska köpa till sin 10åriga son.
3. Datorn på billigteknik.se heter "Dator för hem och kontor". Du ska alltså inte spela?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Redigerat nu, sorry för failad länk. Står "bäst för: Spel" på billigteknik.se

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Damn those Greymanes to Oblivion...

Permalänk
Medlem

Snabbt länkat också, det är ju samma länk!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

vilken skulle ni ta då?

Permalänk
Skrivet av Roal6193:

vilken skulle ni ta då?

Absolut inte Hp pavilion i alla fall.
Extremt plastiga datorer med kassa skärmar och dåligt konstruerad kylning. dessutom är GPU:n bättre på Toshiban ifall du är ute efter det.
skriver detta från en annan modell av pavilion så jag vet vad jag snackar om...

Permalänk
Medlem

Har en Hp pavilion just nu som hållit i 4 år, den börjar dö nu ioförsig men har tyckt att den gjort ett strålande jobb än så länge!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr Kollersh:

3. Datorn på billigteknik.se heter "Dator för hem och kontor". Du ska alltså inte spela?

Så du spelar inte spel i hemmet?

Permalänk
Medlem

Brorsan har Aspire V3 med i7 processorn och 16G RAM bland annat. Den är riktigt bra och klarar alla spel han lirar, bland annat WoW och LoL.
Vet inte mycket om hur den enklare modellen du länkade till är att äga dock. Vet bara att jag är ett fan av Acer och Asus,
de verkar göra seriösa datorer som går att lita på. Kan ha fel, men jag skulle välja Aspire'n i alla fall.

Permalänk
Medlem

Hp'n utan att tveka.

Visa signatur

We shall not meet, until we do!

[ GigaByte-Z87X-UD4H ] [ Intel i5 4670k @ 3.4 ] [ Kingston HyperX 8GB 1600Mhz ]
[ ATI Radeon 5870 ] [ Antec Kühler 620 ] [ Antec 300 ] [ Corsair CX-750w ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zum:

Hp'n utan att tveka.

Varför då?

Permalänk
Medlem

Välj inte HP rent skit som gpuchippet pajjar och för att inte tala om kylningen usch!
Du gör ju klart hur du vill men kom inte tillbaka när du inte får någon bild på skärmen och fläkten går på högvarv, tro mig jag talar av erfarenhet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Okey, det verkar vara ett hat mot HP. Tar emot det! Men vad gäller toshiban och Aceren då? Vilken tar man? har inte fått något svar känner jag

Permalänk
Skrivet av anon25463:

Så du spelar inte spel i hemmet?

Hem och kontor tar jag som att man kanske surfar ibland för att handla kläder online. Skriver lite mail, skriver ut några papper ibland.
Du får inte ta allting så bokstavligt lille vän.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Så...vilken är bäst??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roal6193:

Varför då?

För att:
1, Det är den enda av dom 3 valen som har SSD.
2, Vad jag har upplevt en rätt vettig support
3, Jag har en hp och har aldrig haft några bekymmer alls med den..

Toshiban har väl vassare gpu men.... well jag hade iaf valt HP

Ska tilläggas att jag aldrig har haft problem med värmen i min... Blåsa igenom sin laptop kan helt klart vara lämpligt. ofta.

Visa signatur

We shall not meet, until we do!

[ GigaByte-Z87X-UD4H ] [ Intel i5 4670k @ 3.4 ] [ Kingston HyperX 8GB 1600Mhz ]
[ ATI Radeon 5870 ] [ Antec Kühler 620 ] [ Antec 300 ] [ Corsair CX-750w ]

Permalänk
Medlem

Ta Acer. Ser ut att vara den bästa datorn för det priset. HP är inget vidare om du vill kunna använda datorn i mer än 30 min pga värme. Jag har haft en liknande HP och det går inte att se klart en hel film på datorn utan att du bränner sönder dina ben, sveddar skrivbordet eller sätter igång brandlarmet (lite överdrivet). Toshiban ser också bra ut. Men säljningspunkten för mig är upplösningen på skärmen där Toshiba har 1366x768 medan acer har full HD 1920x1080. Så mitt val hade utan tvekan hamnat på Acer datorn

Visa signatur

Node 804 Black | Core i5-4670K | GA-B85M-D3H | GeForce GTX770 2GB OC | 840 EVO Basic 250GB | Corsair AX 750W PSU | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB | Cooler Master Hyper TX3