Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Köpråd - Surfplatta till flickvän, gärna billig?

Permalänk
Medlem

Köpråd - Surfplatta till flickvän, gärna billig?

Hej! är mitt inne i en shoppingspree, Och jag har tur som har er, som hjälper mig att köpa rätt prylar!
Tänkte köpa en surfplatta i present till min tjej, hon ska utomlands i några månader snart och jag vill ge henne något hon kan chatta med familj och vänner på.
Jag begränsar gärna budgeten en del om det går.

Användingsområdet blir altså att skriva, chatta och kanske lite youtube osv.

Alla tips och tankar är högst välkommna!

Permalänk

Google Nexus 7 (2 gen) eller LG G Pad 8.3. Suveräna plattor med grym prestanda till vettigt pris , ca 2500. Billigare alternativ försämras egenskaperna en hel del men i så fall kan Acer Iconia A1 eller gamla Nexus 7 vara ett ok köp.

Permalänk
Medlem

Ska man bara chatta skriva och youtuba kan man komma undan med ex detta skräp för 499kr http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/7-9a4tum...
Men skulle inte utsätta någon för det utan kör på en nexus 7 (nya eller gamla beroende på budget) de är säkra kort/ eller LG gpad som även den verkar trevlig.
Så tröttnar man inte lika fort

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk

rekommenderar http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1713943 för den är vattentålig så den e lite mer flickvänsvänlig

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av visa:

Hej! är mitt inne i en shoppingspree, Och jag har tur som har er, som hjälper mig att köpa rätt prylar!
Tänkte köpa en surfplatta i present till min tjej, hon ska utomlands i några månader snart och jag vill ge henne något hon kan chatta med familj och vänner på.
Jag begränsar gärna budgeten en del om det går.

Användingsområdet blir altså att skriva, chatta och kanske lite youtube osv.

Alla tips och tankar är högst välkommna!

Ett hyfsat seriöst förslag.
HP Slate 7 kostar ca 1000kr.
Ett annat alternativ är Galaxy Tab 3.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Det här postades i fyndtråden & det är en jävligt bra deal måste jag säga.

Skrivet av screamin-daemon:

Samsung Galaxy Note 8.0 med 4G för 1795:- hos Telia inkl kontantkort surf. Olåst enligt Telias kundtjänst.
Närmaste seriösa butik ligger på 3985:- enligt Prisjakt
https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.d...

Ioimed att det är 4g varianten så kan den användas som mobiltelefon också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Det här postades i fyndtråden & det är en jävligt bra deal måste jag säga.

Ioimed att det är 4g varianten så kan den användas som mobiltelefon också!

Tack så mycket!!!! hade redan lagt en order på en asus tidigare idag, avbeställde den snabbt som fan när jag såg detta.
Den kommer antagligen göra tjejen supernöjd!

tack så mycket att du tog dig tiden att svara(Ni andra också)