Permalänk
Inaktiv

DXRacer - Bra stol?

Hej!

Jag har länge varit på jakt efter en ny kontorsstol, har dock ännu inte hittat den perfekta stolen för den lägsta kronan. Har fram till nu köpt mina stolar ifrån IKEA och Jysk. Det enda jag kan meddela är att stolarna därifrån har endast varit skit rent ut sagt. Stolarna har varit snea, trasiga, luften går ur pumpen bara man sätter sig i stolen och mycket annat. Hur kan man sälja skit stolar för 1000 - 2000 kronor som går sönder efter max en månad? Senaste stolen från Jysk gick sönder dagen efter jag köpt den och då var det deras GOLD edition, premium varianten. Premium gällande gå sönder fortast?

Nej, nu är det dags att skaffa en ordentlig stol. Man har slösat pengar på stolar som hade kunnat ge mig en riktig Kinnarps stol istället. Men i detta fallet så har jag inte råd med Kinnarps stolar så jag har hittat ett annat märke - DXRacer stolarna. Är det någon som har en DXRacer stol? Någon som kan berätta hur dom är? Vad får dom i betyg? Är stolarna hållbara? Bekväma? Kan man sitta en hel dag utan att arslet domnar bort? Är stolarna stabila och gedigna? Är dom snea? Går pumpen sönder?

Permalänk
Medlem

Fick hem min igår faktiskt. Den är rak och stabil, väger ~26 kg. Armstöden vickar pyttelite. Satt på den hela dagen igår och röven känns som vanligt idag

Angående hållbarhet vet jag ej.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Hyfsad stol från Ikea som jag kan rekommendera ifall du inte orkar pumpa ut 2000+ för en DXRacer.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50178859/#/5017885...

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk

Det enda jag kan tänka på när jag ser dom stolarna är:

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Hyfsad stol från Ikea som jag kan rekommendera ifall du inte orkar pumpa ut 2000+ för en DXRacer.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50178859/#/5017885...

Jag sitter på denna just nu och har gjort sen i våras. Riktigt skön stol och inga kvalité problem! Den samlar på sig en del damm i ryggen om jag ska klaga över något.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem

Har haft min DXRacer sedan i somras, och jag är otroligt nöjd med vad jag fick för pengarna. Hör ännu inget gnissel, och allt verkar sitta bra. Den enda anmärkningen jag har är som #2 nämnde att armstöden vickar lite, dock är det inget problem för mig eftersom jag sedan 5 år tilbaka inte använder sådana, jag har helt enkelt hela armarna på bordet istället med armbågen strax utanför bordskanten.

Den slår mina gamla ikea/jysk-stolar med hästlängder. Har du pengarna så köp!

Visa signatur

MSI B75MA-P45 | Silver Power SP-SS500 500W | Intel Core i5-3550 @ 3.3 GHz | Gainward GeForce GTX 780 3GB | Crucial DDR3 1333MHz 8GB | BenQ XL2420T 120Hz | Ducky G2Pro Tenkeyless PBT MX Cherry Brown | Zowie FK1, Zowie MiCO | SteelSeries QCK+ NiP Edition | HyperX Cloud, Razer Hammerhead Pro(in-ear) | DXracer FROST Gaming Chair

Permalänk
Medlem

Jag använer denna: http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingstolar/dxracer/...

Jag har haft den nu i ca en vecka. Så angående hur mycket den håller kan väl inte jag heller riktigt svara på.

Men den är oerhört skön och det är underbart att kunna ställa om ryggstödet vilken vinkel du vill ha det i.

Själva kvalitén känns mycket bra eftersom det finns inte mycket plast på denna stol. Dock något jag tänkte på är att den kanske inte passar alla som har lite större ben. Den är betydligt smalare än andra stolar, därav att stolen ska sitta som handen i handsken. Dock har jag sett att de har olika stolar, samt sådana för längre personer. Så väl att kolla på om du är lite större. Själv är jag 175 cm och väger 80kg och för mig passar den perfekt.

Jag hoppas bara att stolen länge!

Permalänk
Medlem

Var i samma "sits"(no pun intended ) som dig för drygt sex månader sedan. jag bestämde mig för att slå till på en DXRacer (chief? inte den med röda inslag dock) och jag är mycket nöjd hittills. Har inte haft några problem alls och fastän jag suttit många timmar i den under dessa sex månader så ser den nästan ny ut i kvalitén. Om man kan komma över dess utseende och inte störs av att den försöker lika en nån slags racerstol så tycker jag det är ett bra köp.

Edit: Det enda negativa jag kan komma på är att jag aldrig lyckas få fast nackkudden på en behaglig höjd, det beror dock såklart på min längd samt att min variant inte hade hål för detta i ryggstödet.

Visa signatur

| NZXT Phantom 410 SE black/orange | i5 3570K | MSI Z77A GD55 | Corsair Vengeance LP 8GB | ASUS GeForce GTX 670 DirectCU II TOP | NZXT Hale 90 750W | Intel 330 120GB |
| Ducky Shine | Corsair M90 | Fiio E07k | Beyerdynamic DT770 Pro |

Permalänk
Medlem

Jag köpte också en dxracer i somras och måste säga att stolen är nog en utav dom bästa jag har haft. Jag använder själv inte armstöden och kan medge och dom är lite glappiga.
Har mina armar på bordet istället.

Har du pengarna så ska du definitivt köpa en, provsitt gärna en innan köp för att veta om stolen är något för dig.
Gillar och ligga ner när man kollar på film och ha fötterna på bordet

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Permalänk
Inaktiv

Jag har hört väldigt gott om dessa stolar, även liknande kommentarer och kritik som ni har skrivit. Vart har ni köpt era stolar ifrån? Maxfps och Netonnet eller?

Det här med att armstöden är glappiga, gäller det alla modeller? Ska armstöden sitta stenhårt på dyra stolar? Eller är det inte bra att dom rör på sig lite för att hålla längre?

Permalänk
Medlem

Det är inte så att dom är lösa och glappar, utan bara överdelen som svajjar pyttegrann, kanske går att dra åt skruvarna under - har inte brytt mig för det är inget problem faktiskt, inget du märker om du vilar armarna på dom tänkte bara att det var nämnvärt.

Beställde min på maxfps nu när de hade rea på den lite dyrare serien.

http://www.maxfps.se/r-series/dxracer/tegano-gaming-chair

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Inaktiv

Vad är egentligen skillnaden mellan de olika prisklasserna? Är det enda som skiljer modellerna åt vikten eller?

Jag är sjukt sugen på en DX stol. Vill ha en nu!

Permalänk
Medlem

Jäkligt sugen på en sån stol och har varit det ett tag. Blir ett köp så fort jag inte har datorn ståendes i vardagsrummet! Kul att höra vad folk tycket om dom.

Permalänk
Medlem

Vilken tur att stolen är kupad som en riktig racingstol, jag har alltid haft problem med G-krafterna i kurvorna när jag spelar datorspel. Påminner om modet som gick för ett par år sedan när alla sprang runt med racingskor på fötterna.

Permalänk
Skrivet av Sarky:

Vilken tur att stolen är kupad som en riktig racingstol, jag har alltid haft problem med G-krafterna i kurvorna när jag spelar datorspel. Påminner om modet som gick för ett par år sedan när alla sprang runt med racingskor på fötterna.

Tuffing.

OnT: Har haft en Dxracer (modelnamn okänt) i ungefär 1,5 år nu. Är väl nöjd, du får vad du betalar för. Mina vänner tänker inte på att den ser ut som en"racer-stol", är väl bekväm. Dock som nämts tidigare så är armstöden lite glappiga, och är du modell större 100kg+ kanske du ska använda en annan stol då den är relativt smal, väger själv ~90kg och det är nästan gränsfall. Är ett bra köp för pengarna! (Om man inte letar begnanade kinnarps o. dyl.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Medlem

Jag köpte en sån för drygt 3 år sen, gummivadderingen på armstöden och delar av sitstyget är rejält slitet men rent strukturellt har den hållit bra. Den har dock alltid varit en aning för svajig för min smak, och ibland önskar jag att den varit mjukare och bredare. Helt värt pengarna dock om man inte vill investera i en "riktig" kontorsstol.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Entusiast

Jag har haft min DXRacer sedan Juni förra året, den är fortf som ny och jag sitter väldigt skönt i den. En sådan här:
http://www.chilli.se/sv/artiklar/monza-kontorsstol-pu.html

Den kostar runt 3k på Max-FPS så gå via Chilli ist.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Var som du trött på alla jäkla IKEA/Mio/Jysk stolar som bara höll ett litet tag, men ville samtidigt inte vänta på att en billig kinnarps skulle komma ut på Blocket så jag köpte en DX Racer stol.

Köpte den modellen som är klassad för 150kg bara för att den skulle hålla ordentligt, tänkte att det är antagligen bättre kvalle på grejerna då, är inte i närheten av den vikten själv men lika bra tyckte jag.

Denna modellen var det, "Grandmaster"
http://images.maxfps.se/data/product/445w/n1ga4rsb.uwe-6y2ll-...

http://www.maxfps.se/u-series/dxracer/grandmaster-gaming-chai...

Köpte min från Netonnet.

I alla fall, enligt bilderna verkade denna vara en av stolarna som inte var så kupade, vilket jag var ute efter då jag är rätt bredaxlad Och jäklar vad bred och bra denna stolen är.

Gillar inte riktigt namnet och färgen på stolen, men den är riktigt skön. Kan sitta en hel dag utan att det blir jobbigt, ja flera dagar i rad. Haft den sedan i Juni eller Juli tror jag, och den har inte börjat gnirka eller knaka än, vilket redan där är en förbättring

Känns riktigt stabil och bra, förutom armstöden då som tidigare påpekat i tråden, men personligen så stör jag mig inte på detta.

Min modell har ju inget tyg, utan något slags läder slag, jag vet inte riktigt. Funkade helt okej i somras när det var varmt också.

Använder den tiltande funktionen på stolen och fötterna på baslådan, vilket är helt awesome!

Så det allra bästa är ju att testa en själv, så att du får en egen uppfattning. Men personligen är jag väldigt nöjd, och den får bra betyg från vänner med!

'

edit: En sak jag glömde nämna var att min modell av stol är väldigt hög, även i lägsta läget. Vet inte om dom andra är det. Kan vara värt att tänka på.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

Sitter på en DXracer PESCARA Gaming Chair, har inte haft den mer än en 2månader typ.
Men är super nöjd, tog denna för vad jag läste mig fram till så har den mer stoppning på rygg och sittdynan.

http://www.maxfps.se/d-series/dxracer/pescara-gaming-chair

Permalänk
Medlem
Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Inaktiv

Jag funderar också på att köpa min stol ifrån Chilli. Har dom stolarna som håller för 150 kg? För jag tänker som en annan nämnde här i tråden var att en stol som tar 150 kg borde hålla mycket längre än en 120 kgare.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sabeltandad:

Jag funderar också på att köpa min stol ifrån Chilli. Har dom stolarna som håller för 150 kg? För jag tänker som en annan nämnde här i tråden var att en stol som tar 150 kg borde hålla mycket längre än en 120 kgare.

Vad väger du? Monza på Chilli är speccad för 120kg, jag väger 70 så den håller nog bra länge.
http://www.dxracer.net/art29_dxracer-chair-oh-d03-n.html

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Inaktiv

Det är olika, beroende på hur livet utspelar sig. Men ja, mellan 90 - 115 kg. Varierar väldigt mycket. Så därför känns 120 kg lite risky.

Permalänk
Medlem

Som någon redan påpekat säljer Chilli de stolarna. Butiken nära mig (Täby) har 4-5 st som står framme för provsittning.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lunatech:

Som någon redan påpekat säljer Chilli de stolarna. Butiken nära mig (Täby) har 4-5 st som står framme för provsittning.

De har väl bara 120 kg's stolar?

Permalänk
Medlem

Frågan är vad du gör med dina stolar. Själv sitter jag på dem. Hade en IKEA-stol i runt 10 år (kostade 700kr) tills jag ville uppgradera. Inga fel någonstans på den. Nu en jysk-stol som jag är riktigt nöjd med.

Inte riktigt svar på din fråga dock, men känns som du fått måndags-ex eller något.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk

Precis som andra här så kan jag inte göra något annat än att ge Dxracer stolen jag köpte från Chilli toppenbetyg. Använder modellen med höj och sänkbara armstöd som jag också gillar mycket. De "vigglar" lite, men inget som är störande på något sätt.
Och ja, det är enbart den modell av stolarna Chilli säljer, eller olika varianter av samma modell i alla fall.
Så antar att det svarar på din viktfråga. (De håller för 120Kg).

Tänker du gå upp i vikt eller hoppa i stolen så bör du satsa på en som håller för större tyngd.
Annars är det kanske en bra motivation att hålla sin vikt stabil?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk
Medlem

Du har inget företag som säljer bättre begagnade kontorsmöbler i närheten? Då kan du hitta en fräsch Kinnarps för bara en aning mer pengar än de där stolarna kostar.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

köpte en marcus stol från ikea för 1 vecka sedan.grymt skön

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Varför inte leta efter en begagnad Kinnarps? Köpte min som är i näst intill nyskick med synkrongunga, hög rygg, armstöd och skinnackstöd i läder, m.m. för 2500kr.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry