Tjena allihop,
Nu ser det lite ljusare ut för mig och mitt BF4 spel. Som några vet så var jag kolossalt förbannad på vilka enorma FPS drops som det var i BF4 jämfört med BF3. Detta är pga. att BF4 tydligen inte stödjer Crossfire vilket är det dummaste jag sett - hur kan ett äldre spel i samma spelserie stödja Crossfire och inte ett nytt spel? (se min andra tråd: http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1263413-och-vad-fan-ar-det-har-nu-da/).
Hur som helst, jag har hittat en tillfällig lösning som nästan alla kan tillämpa i sin dator under förutsättning att man har tillräckligt med hårddiskutrymme och helst en SSD HDD men inte nödvändigt.
Lösningen är: Öka storleken på er växlingsfil!
Förmodligen har er dator redan en växlingsfil men denna har antagligen en ganska liten storlek (500-1000 MB vilket inte är så mycket). Därför kan inte tex. grafiken buffras någonstans när ert grafikkort har slut på minne och ni får därför enorma FPS drops samt skipping frames problemet som jag fick. Ni som har tillräckligt med ramminne, speciellt i ert grafikkort upplever kanske inte så mycket FPS drops, men till er andra;
Så här gör ni (Windows 7):
"Start" -> Högerklicka på "Dator" -> Välj "Egenskaper" -> Välj "Avancerade systeminställningar" på vänstra sidomenyn -> Klicka på fliken "Avancerat" -> Tryck på "Inställningar" under "Prestanda" -> Klicka på fliken "Avancerat" -> Välj "Ändra" under "Virtuellt minne" -> Markera vilken hårddisk du vill ha växlingsfilen i (här är det en fördel att ha en SSD eftersom den är mycket snabbare och fungerar perfekt som extra "RAM-minne". -> Kryssa i "Egen storlek" nedan och fyll i "Ursprunglig storlek (MB)" och "Maximal storlek (MB)" (tex. 2000-2500 = 2-2,5 GB växlingsfil).
Efter att du skrivit in storleken i MB klickar du på "Aktivera" och sedan "OK".
Nu kan grafik buffras med marginal (växlingsfilen).
Själv har jag gjort min växlingsfil på min SSD 29-30GB vilket är ganska mycket men jag har gått om utrymme på SSD:n och tycker att det är värt det. Annars kan ni ta mindre storlek.
Det finns fortfarande lite FPS drops kvar, men det är en GIGANTISK skillnad jämfört med tidigare OCH jag har maxat alla grafikinställningar. Nu kan man faktiskt spela spelet. Alla buggar är en annan femma så där får man hoppas på att DICE jobbar på flera patchar.
Posta gärna vad ni kom fram till och om det hjälpte er också.