Permalänk

VPN på Router, Thomson GT784

Tjena allihopa.

Jag har en Terraria server som jag och min kompis brukar spela på. Jag har Port forwardad så egentligen borde det fungera utan hamachi. Men av någon anledning fungerar inte Port forward så vi brukar köra över Hamachi istället. Problemet är att det är Viderabefodratd tunnel istället för Direkttunnel vilket gör att det går mycket segare. Vi har kommit fram till att det inte är något fel på någons dator. Så min fråga är, kan det vara Routern som inte tillåter eller kan ha VPN. Routern är Thomson GT784. Hoppas det inte ska bli några problem att det inte är jag som har routern hemma hos mig.

Mvh Thomas

Permalänk
Medlem

Va?

Om inte port forward funkar då har ni konfigurerat den fel. Det är sällan en sån funktion är helt broken på en router utan att tillverkare antingen patchar eller att användare på nåt kräver rättning.

Och det är antagligen så hamachi fungerar, ni kör genom någon av Hamachis VPN-servrar vilket såklart höjer pingen. Det verkar dock finnas en funktion så att du själv kan hosta en hamachiserver vilket låter väldigt vettigt. Dock kommer du såklart behöva fixa portforward för att få den att funka så du är tillbaka på ruta 1.

Visa signatur

CCNP
FCSS

Permalänk

Isåfall skulle behöva veta om något vet om det är på något speciellt sätt man Port forwardar just för Terriaria, Vi har PF förut med minecraft och det fungerade utmärkt. En av mina kompisar som även kör över hamachi fungerar det bra för. Medans två andra det inte gör det för.