Permalänk
Avstängd

IDE för Python?

Hej!

Undrar bara ifall det finns ett IDE som Visual Studio fast för Python? Som man kan skriva kod i och organisera allt fint sen köra det direkt?

Permalänk
Medlem

PyCharm är ett IDE för python som är rätt trevligt.

Det finns en community version nu som är FREE, så du kan ju prova den. Jag tror den är helt ok jämfört med den professionella.

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Medlem

PyTools är ett plugin till Visual Studio 2010, 2012 och 2013 som ger stöd för python. Har du inte Visual Studio så finns det ett paket som inkluderar VS Shell vilket gör att du kan köra PyTools utan att ha Visual Studio.

Permalänk
Medlem

Sublime text funkar ypperligt för python. Har hört folk som kör Eclipse med python-plugins men det är inget jag gillar själv.

Permalänk
Hedersmedlem

What IDE to use for Python? [Stack Overflow] — en hel del tips. Vim har flest uppröster, så det låter som en bra omröstning .

I praktiken tycker jag inte det behövs mycket mer än Vim med syntax highlighting för Python, regler för indentering (gärna enligt PEP-8) och allmän Vim-kunskap, eller motsvarande saker för någon annan vettig editor. syntastic är också väldigt användbart för att köra en statisk koll av koden vid varje sparning — det sparar definitivt tid.

Just för att syntaxen i allmänhet är så pass enkel gör att jag inte ser samma IDE-behov för Python som exempelvis Java.

Här är min `~/.vim/ftplugin/python.vim` som fixar indentering till fyra mellanslag samt markerar alla tabslag som använts som indentering med rött, så att man enkelt hittar sådana jobbiga fel:

" <http://www.python.org/dev/peps/pep-0008/> :setlocal tabstop=4 :setlocal shiftwidth=4 :setlocal softtabstop=4 :setlocal smarttab :setlocal expandtab :setlocal colorcolumn=80 :highlight TabIndent ctermbg=Black guibg=Black "Define color group. :match TabIndent /^\t\+/ "Mark tabs used for indentation.

Dold text
Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.