Kolla igenom min inköpslista ni som kan de här sakerna.

Permalänk

Kolla igenom min inköpslista ni som kan de här sakerna.

Ska precis till och bygga en dator och min budget ligger på max 7000kr. Tänkte ha den till den till en del spelande men mest till filmkollande och surfande. Har inte så mycket erfarenhet av datorbygge men jag har plockat ihop en och annan dator då och då. Har gjort en inköpslista http://www.inet.se/kundvagn/visa/6392890/dator som ni väldigt gärna får kolla igenom eftersom jag inte har någon aning om komponenterna ens passar med varandra. MVH spökplumpen

Permalänk

För det priset ser det bra ut men jag hade tagit en processorkylare som presterar bättre än den medföljade (t.ex. Cooler Master Hyper 212 EVO)
och eventuellt en DVD för att underlätta installationen av operativsystem om du inte har det på ett USB-minne

Visa signatur

i7-4770k OC @ 4,501 Ghz
Asus Geforce GTX 1070 Strix Gaming OC @ 1900 Mhz
16 gb Corsair Vengeance Pro OC @ CL9 2133 Mhz
Samsung SSD 840 OC @ Secret Mhz ;)
Blev på något konstigt vis en mac ägare efter 15 år med windows🤔

Permalänk
Medlem

Väldigt kraftigt nätagg för dom komponenterna. Planerar du att kanske köpa ett till grafikkort i framtiden så passar det bra men då skulle jag nog ta ett ett annat moderkort då ena PCI Express slotten är X8 och då kommer du tappa prestanda!

Skulle även köra på en bättre processorkylare som unknow12 säger, samt kanske en ssd disk om du vill snabba upp systemet lite!

Edit: Borde nog ta ett annat moderkort endå då det fått väldigt dålig kritik.. Annars ser det bra ut!

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.