Jag har gjort lite dumma saker i cs:go, är det omöjligt för mig att ranka upp nu? CS:GO

Permalänk
Medlem

Jag har gjort lite dumma saker i cs:go, är det omöjligt för mig att ranka upp nu? CS:GO

Hej, jag har nyligen börjat spela cs:go,
följande saker har hänt:

*Råkade tk:a en snubbe, varpå hans polare sköt på mig, jag fick panik och sköt han, hamnade på cooldown i 30 min tror jag.

*En person irriterade mig, typ blockade och knivade mig, varpå jag sköt honom i börja på en runda. 24h cooldown.

*Tappade anslutningen till ett game och kunde inte rejoina, var hos en kompis och hans internet var dåligt. 7 dagar.

Jag vet, jag skulle inte ha blivit provocerad av han som blockade etc, det var dumt.
Jag vet jag borde ha prövat att spela casual innan jag spelade comp för att kolla internet.
Jag vet jag skulle inte ha tk:at honom, men han gick framför mig när jag sprayade negev och ahn hade låg hp.

Nu har jag nyligen fått min rank, fick silver 2.
Har alltid solo queat, men prövade att spela lite med mina kompisar idag, det gick bra, vi vann 6 matcher och förlorade en, jag var inte bäst men jag fick alltid ner några plants och defusade, höll en positiv kd hela tiden.

Men jag rankade aldrig.
Min kompis som spelade ungefär som jag fick silver elite master. Han är tom sämre, vi kollade på den här sidan csgo-stats.com, och jag hade bättre win rate, 50,8% och bättre kd, 1.17. han hade ~47 och 1.10.

Kan det att jag aldrig rankar och att jag fick så låg rank bero på att jag gjorde lite dumma saker mina första 5 matcher?
Kommer det aldrig vara såhär?
Har vunnit 28 games totalt.

Edit:

Problemet är löst.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

har vart bannad i 7 dagar 2 ggr nu men har alltid kunnat ranka efter de.
sen beror de på din w/l de senaste games, har du 5 vunna och förlorar 5 så måste du köra + till liksom.

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem

On tpoic men ändå off topic... Har gått ner i rank när jag vunnit ett game.

Permalänk
Medlem

Nej, din rank påverkas inte av det. Rankningen beräknas som en ELO-rating. googla för mer info.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acetyl:

On tpoic men ändå off topic... Har gått ner i rank när jag vunnit ett game.

Det är för att du troligen låg lägst på scoreboard:en när dina teammates & motståndare var lägre rank än dig, en eller fler gånger.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

Det är ingen större skillnad mellan silver rankerna. Alla i dom och guld nova rankerna är learners(noobs) iprincip.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Ainok:

Hej, jag har nyligen börjat spela cs:go,
följande saker har hänt:

*Råkade tk:a en snubbe, varpå hans polare sköt på mig, jag fick panik och sköt han, hamnade på cooldown i 30 min tror jag.

*En person irriterade mig, typ blockade och knivade mig, varpå jag sköt honom i börja på en runda. 24h cooldown.

*Tappade anslutningen till ett game och kunde inte rejoina, var hos en kompis och hans internet var dåligt. 7 dagar.

Jag vet, jag skulle inte ha blivit provocerad av han som blockade etc, det var dumt.
Jag vet jag borde ha prövat att spela casual innan jag spelade comp för att kolla internet.
Jag vet jag skulle inte ha tk:at honom, men han gick framför mig när jag sprayade negev och ahn hade låg hp.

Nu har jag nyligen fått min rank, fick silver 2.
Har alltid solo queat, men prövade att spela lite med mina kompisar idag, det gick bra, vi vann 6 matcher och förlorade en, jag var inte bäst men jag fick alltid ner några plants och defusade, höll en positiv kd hela tiden.

Men jag rankade aldrig.
Min kompis som spelade ungefär som jag fick silver elite master. Han är tom sämre, vi kollade på den här sidan csgo-stats.com, och jag hade bättre win rate, 50,8% och bättre kd, 1.17. han hade ~47 och 1.10.

Kan det att jag aldrig rankar och att jag fick så låg rank bero på att jag gjorde lite dumma saker mina första 5 matcher?
Kommer det aldrig vara såhär?
Har vunnit 28 games totalt.

Var glad att du har låg rank - lättare matcher.....

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflect:

Det är för att du troligen låg lägst på scoreboard:en när dina teammates & motståndare var lägre rank än dig, en eller fler gånger.

Skrivet av MyZk0:

Var glad att du har låg rank - lättare matcher.....

Var god sluta lyfta tråden

Har jobbat mig från Silver 2 till Nova 1 nu och jag kommer förmodligen fortsätta stiga Tack för svar ändå

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av Ainok:

Var god sluta lyfta tråden

Har jobbat mig från Silver 2 till Nova 1 nu och jag kommer förmodligen fortsätta stiga Tack för svar ändå

Tips: Redigera ditt första inlägg

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Tips: Redigera ditt första inlägg

Vad syftar du på? Snälla sluta lyft den här tråden :/ Den är gammal och jag har löst problemen, skicka ett pm om du undrar över något.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av Ainok:

Vad syftar du på?

Eftersom du aldrig återkom till tråden och sedan klagar på att användare fortsatte svara på den så kan du redigera ditt första inlägg till "problem löst" eller liknande, problem solving done easy.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Eftersom du aldrig återkom till tråden och sedan klagar på att användare fortsatte svara på den så kan du redigera ditt första inlägg till "problem löst" eller liknande, problem solving done easy.

Jag klagar inte på någon. Jag ber användare (dig) att sluta skriva här. Tråden är om några dagar två månader gammal. Problemet är löst. Jag återkom och läste svaren jag fick, men skrev aldrig något för jag hade inget att skriva. Jag kanske skulle ha skrivit att jag inte har problem med cs go längre, men jag antog att ingen trodde det då tråden ''dött''. Så var inte fallet.

Men nu berättar jag för dig återigen att jag inte har något problem med cs go längre.
Ska även skriva det i första inlägget så att andra ser.

Vill återigen uppmana dig att skicka pm om du undrar över något, vi behöver säkerligen inte diskutera detta något mer i tråden.

Mvh

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ainok:

Jag klagar inte på någon. Jag ber användare (dig) att sluta skriva här. Tråden är om några dagar två månader gammal. Problemet är löst. Jag återkom och läste svaren jag fick, men skrev aldrig något för jag hade inget att skriva. Jag kanske skulle ha skrivit att jag inte har problem med cs go längre, men jag antog att ingen trodde det då tråden ''dött''. Så var inte fallet.

Men nu berättar jag för dig återigen att jag inte har något problem med cs go längre.
Ska även skriva det i första inlägget så att andra ser.

Vill återigen uppmana dig att skicka pm om du undrar över något, vi behöver säkerligen inte diskutera detta något mer i tråden.

Mvh

Ett tips kan ju vara att skriva hur det löste sig så slipper andra som råkat ut för samma sak skriva och fråga om 3 månader igen.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Ett tips kan ju vara att skriva hur det löste sig så slipper andra som råkat ut för samma sak skriva och fråga om 3 månader igen.

Det löste sig helt enkelt genom att jag började ranka upp. Gjorde inget speciellt, försökte helt enkelt bara spela så bra som jag bara kunde.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM