Google säljer Motorola till Lenovo

Permalänk
Medlem

Ta dom mest viktiga patenten och sedan sälja, förvånar mig inte att Google gjorde detta.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompa1122:

Nej, inte en enda telefon. Absolut inte, förbjudet.

Syftade på att de syns så lite här i Sverige att man faktisk betvivlar företagets existens

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Lenovo är redan fjärde största mobiltelefontillverkaren i världen, även om det inte säljs några mobiler i Sverige. Och ja, alla mobilerna kör Android.

Ursäkta mig, jag hade ingen aning om det. Jag tänkte bara lite högt utan någon direkt verklighetsförankring eller bakgrundsfakta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXale:

Motorola brukar ses som "Junk" utanför USA.

Jag har alltid och ser fortfarande det tvärt om.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Än så länge bara ett rykte.
http://www.swedroid.se/nexus-serien-kommer-ersattas-av-play-s...

Jo, men Samsung har plastiga telefoner med dålig kvalitetskänsla, skärmar med konstiga färger, virtuella knappar, etc.

Tycker inte kvalités känslan är det största problemet med Samsungs telefon (jag har inte lyckas få min i alla fall ens knaka när jag klämmer och vrider i den).

Det som är dåligt med dom är dom lagt på ett otroligt resursslukande os och i vissa fall halvt låst ute andra rom.

Vad är det för virtuella knappar du pratar om?

Det som är bra är att man både kan byta batteri och minneskort, det är inte jätte många andra märken som har den möjligheten alls. Byter man rom så är inte det en helt usel mobil.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Tycker inte kvalités känslan är det största problemet med Samsungs telefon (jag har inte lyckas få min i alla fall ens knaka när jag klämmer och vrider i den).

Det som är dåligt med dom är dom lagt på ett otroligt resursslukande os och i vissa fall halvt låst ute andra rom.

Vad är det för virtuella knappar du pratar om?

Det som är bra är att man både kan byta batteri och minneskort, det är inte jätte många andra märken som har den möjligheten alls. Byter man rom så är inte det en helt usel mobil.

Ja, TouchWiz suger. Iofs gör Sense, och andra det också. Vanilla ftw!

Samsung har nedanför skärmen kapacativa knappar.
Nexus 5 telefonen, Nexus 7 plattan och andra har virtuella knappar, dvs skärmar i skärmen som man klickar på touch för att nå, då är knapparna en del av skärmen. Fullscreen appar kan dölja knapparna och då får man skärmen till godo.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Ja, TouchWiz suger. Iofs gör Sense, och andra det också. Vanilla ftw!

Samsung har nedanför skärmen kapacativa knappar.
Nexus 5 telefonen, Nexus 7 plattan och andra har virtuella knappar, dvs skärmar i skärmen som man klickar på touch för att nå, då är knapparna en del av skärmen. Fullscreen appar kan dölja knapparna och då får man skärmen till godo.

Jaha du menar dom Dom tycker jag är helt ok och att man dessutom har en fysisk hem knapp är guld (vissa mobiler saknar det). Tycker det dock är dumt att lägga sånt på skärmen. Precis som du säger så ska man använda den ytan till vettigare saker

TouchWiz ur ren design är helt ok, ser lite bättre ut än vanilja android. Dock tar den tok för mycket resurser, för sitt eget bästa.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Ja, TouchWiz suger. Iofs gör Sense, och andra det också. Vanilla ftw!

Samsung har nedanför skärmen kapacativa knappar.
Nexus 5 telefonen, Nexus 7 plattan och andra har virtuella knappar, dvs skärmar i skärmen som man klickar på touch för att nå, då är knapparna en del av skärmen. Fullscreen appar kan dölja knapparna och då får man skärmen till godo.

Vanilla är otroligt överskattat enligt mig. Intetsägande gränssnitt och relativt trist, dock har det ju en bra grund att modifiera sitt eget på.

Permalänk
Medlem

Vågar man hoppas på en ny killer m68k cpu?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Avstängd

3 Miljarder dollar är bara småkraffs/kaffepengar för denna jätte! Dom tar väl över världen en vacker dag. . .

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SummitSub:

På tal om Motorola, säljs de ens i Sverige längre? Senast jag såg en var kanske 8 år sedan då min farbror hade en..

EDIT: Syftade på att de syns så lite här i Sverige att man faktisk betvivlar företagets existens

det brukar val sta motorola pa modem och sant man far fran comhem? och andra sana dar saker. telefoner ar det nog ont om dock. men stort telecomforetag ar det. ericsson ser man ju inte heller. fast man ser dom overallt

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk

Nu ser det ut som att Google förlorat 9+ miljarder dollar, men så är inte fallet. Dels sålde de verksamheten för set-top boxes tidigare och drog in ca 2,5 miljarder (http://ir.arrisi.com/phoenix.zhtml?c=87823&p=irol-newsArticle...) på det, och sedan har jag läst att Motorola vid uppköpet hade ungefär 5 miljarder på banken.

Om man för ett ögonblick inte börjar spekulera kring operativa kostnader, omorganiseringar och annat som följde med i flytten kanske Google gått max 3 miljarder i förlust, vilket de fick 10K patenter för. Kvaliteten på dessa vet jag ingenting om, men det lär nog inte varit värdelöst skräp precis.

Försäljningen är enligt mig ett bra drag av Google för att hindra allt för stora intressekonflikter med OEMs. Lenovo verkar göra bra ifrån sig så jag är inte orolig. Funderade själv på en Moto G och kommer den till Sverige så kommer jag fortfarande att överväga det.

Permalänk
Medlem

Google: "Yes! Äntligen blev vi av med liket!"

Permalänk
Medlem

Vågar man köpa en Moto G med tanke på uppdateringar? (Ja, jag vet att den är billig. Men jag ägde tidigare en Galaxy Nexus och det är tråkigt att inte få nya uppdateringar till en fullständigt bra lur.)