Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

DIY eyefinity Skärmfäste och bord bygge m.m. budget

Permalänk
Medlem

Tja

så det har hänt mycket under de senaste åren, och hörnan har ändrats en hel del, därför vill jag dela lite med mej

men det är inte bara för det utan för jag har fått flera frågor om hur jag byggde min skärmfäste och sen vill visa hur billigt det är att fixa en fet hörna^^

i alla fall, det är snabbis galleri med lite förklaringar här och där

så det är båda guider och tips

skärmarna är g2411hda, g2420hdb och hdg2412hd och betalade 500-800kr/st inkl frakt

bordet nåt 350kr och eyefinityfästet nåt 200kr

siffrorna är inte exakta då jag inte vill anstränga min hjärna

ha det chill

Permalänk
Medlem

Coolt ghetto fäste

Visa signatur

Haf 912 | I7 2600 | Phanteks PH-TC14PE | Asrock extreme 3 |
| LP 2x4GB | GTX 680 | Corsair Ax 650 | Qnix Qx2710 |

Permalänk

Såg ju ganska smidigt ut. Men sitter inte skärmarna lite högt upp eller har du lågt skrivbord?
Eller det kanske bara är jag som är van att sitta som en säck potatis framför datorn

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Du borde målat plankan i vitt först men riktigt bra jobbat

Permalänk
Medlem

mkt bättre än innan!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Det enda jag stör mig på är mattan på golvet:p Annars fiffiga lösningar!

Permalänk
Medlem

du gjorde det riktigt stilrent med skärmfästet och skrivbordet, jag kan nog kanske till och med härma dig så småningom. men tyvärr var det alldeles för stökigt och rörigt med alla hängande skruvmejslar och skit så då blev det inte så stilrent längre 4p.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

du gjorde det riktigt stilrent med skärmfästet och skrivbordet, jag kan nog kanske till och med härma dig så småningom. men tyvärr var det alldeles för stökigt och rörigt med alla hängande skruvmejslar och skit så då blev det inte så stilrent längre 4p.

tacktackar, gör det, du kommer att få mycket mer plats på skrivbordet, din hylla och skärmfötter tar en massa plats, och synd att försäljarna tar så mycket betalat för så enkla saker...

hmm stökigt och rörigt? funktionellt kan du kalla det ;D

hmm du har rätt fet hörna, men jag gillar att se och ha allt framför mej och att allt har en bestämd plats^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

tacktackar, gör det, du kommer att få mycket mer plats på skrivbordet, din hylla och skärmfötter tar en massa plats, och synd att försäljarna tar så mycket betalat för så enkla saker...

hmm stökigt och rörigt? funktionellt kan du kalla det ;D

hmm du har rätt fet hörna, men jag gillar att se och ha allt framför mej och att allt har en bestämd plats^^

om du kollade på SUGO-galleriet så ser det lite annorlunda ut nu, men det är samma skrivbord med samma hylla på

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

hmm inget jag stör mej på faktiskt, syns knappast, men klar skulle ha sett finare ut^^ men gjorde den och sen blev jag nöjd med resultatet ^^
P

Absolut, blev kanonbra! Kommer göra samma sak när jag flyttar till ny lägenhet inom någon månad, tack för tipset

Permalänk
Medlem

En fråga: Hur fäste du den stora antennen för wifi?
Annars praktisk förvaring o snyggt budget skärmfäste

Visa signatur

98% okunnig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pajen887:

En fråga: Hur fäste du den stora antennen för wifi?
Annars praktisk förvaring o snyggt budget skärmfäste

min wifi adapter hade redan en extern antenn så jag "bara" köpte en större

om din inte har det så kan du alltid öppna den och lödda dit en kontakt för extern antenn(sök på ufl to sma så fattar ser du hur kontakterna ser ut, för din kanske redan har en sån), dock beror det på hur din adapter ser ut, vissa har antennen inbyggd i kretskortet, då kan du boosta signalen genom att endast löda dit ett koppar tråd på änden av den inbyggda antennen

här ser du den inbyggda
http://mods-n-hacks.wonderhowto.com/forum/wifi-usb-modificati...
http://www.ab9il.net/wlan-projects/wifi4.html
här e en annan
http://www.nathanlipscy.com/wireless_usb_hack/

detta funkar också för bluetooth adapters och fjärrkontrollen till bilen ^^

tackartackar^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

min wifi adapter hade redan en extern antenn så jag "bara" köpte en större

om din inte har det så kan du alltid öppna den och lödda dit en kontakt för extern antenn(sök på ufl to sma så fattar ser du hur kontakterna ser ut, för din kanske redan har en sån), dock beror det på hur din adapter ser ut, vissa har antennen inbyggd i kretskortet, då kan du boosta signalen genom att endast löda dit ett koppar tråd på änden av den inbyggda antennen

här ser du den inbyggda
http://mods-n-hacks.wonderhowto.com/forum/wifi-usb-modificati...
http://www.ab9il.net/wlan-projects/wifi4.html
här e en annan
http://www.nathanlipscy.com/wireless_usb_hack/

detta funkar också för bluetooth adapters och fjärrkontrollen till bilen ^^

tackartackar^^

Fasiken vad trevligt med ordentligt och hjälpande svar! Creds till dig!
Hoppas det går bra med galleriet
MVH

Visa signatur

98% okunnig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pajen887:

Fasiken vad trevligt med ordentligt och hjälpande svar! Creds till dig!
Hoppas det går bra med galleriet
MVH

always ;D
tackar, fastnar du nånstans bara dra ett pm

Permalänk
Medlem

Vart köpte du den fåtöljen? riktigt fin!

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem

[QUOdsaTEa="sdmakkesk8;14365590"]Vart köpte du den fåtöljen?
riktigt fin![/QUOTE]

har köpt den beg. tyvärr, men kan inte vara svårt att hitta en likadan på blocket, se bara till den har skum på armstöd annars inte värt

Permalänk
Medlem

Holy batman den nacken kommer inte se go ut efter några år.
Nog det värsta jag sett ut ergnomisk syndpunkt ;O

Lite djup och skärmarna extremt högt upp

Hoppas du försöker få ner din wallmount iaf om du ska köra på de där! ;>

Permalänk
Medlem

Väldigt roliga lösningar Gulbanan. Tack för du delar med dig!

Jag reagerade med på att skärmarna sitter så högt upp, borde ju vara minst 500 - 600mm från skrivbordskanten + att din låga fåtölj (som ser riktigt skön ut) höjer skärmarna än mer.

Och sladdtrasslet kan du säkert fixa mycket bättre

Hur som, trivs du med det så skall du ha det så. Trivs du inte med tiden är det ju bara att sänka skärmanordningen.

Och all cred till dig för att du visade lösningar på skärmfäste som inte är så vanliga. Kan nog ge många bra idèer.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Jävlar vilken vinkel det där måste bli för nacken dom lutar ju inte ens neråt! Jag som redan har problem med nacken skulle nog inte klara tio minuter där alltså.

EDIT: Men stolen ser sjukt skön ut däremot!

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk

Har du inte typ skärmarna 50 cm för högt? xD

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 White CPU: Intel core i5 4670k @ 3.40 Ghz CPU kylare: Intel Stock Mb: MSI Z87-G45 Gaming SSD: Samsung 128gb RAM: Corsair 8gb (4x2GB) 1600 Mhz VENGEANCE PRO RED GPU: MSI Geforce GTX 770 OC PSU: Fractal Design Tesla R2 650W Vit 80+ Gold
Monitor: BenQ 24" 3D LED XL2420Z
Phone: Iphone 6 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Jävlar vilken vinkel det där måste bli för nacken dom lutar ju inte ens neråt! Jag som redan har problem med nacken skulle nog inte klara tio minuter där alltså.

EDIT: Men stolen ser sjukt skön ut däremot!

hahah oroa dej inte, dina problem kommer att gå bort om sitter här, kolla bilderna jag la upp nu^^ dödskönt^^

Skrivet av Selvander1:

Har du inte typ skärmarna 50 cm för högt? xD

hahha du fick mej att mäta, det var bara 32cm, sen bordet är nåt 75cm hög, det är ser lite oskaligt på bilden^^ kanske pga det långa bordet

Permalänk

aha, hahahahah Själv gillar inte jag personligen skärmen högt upp, har min 7-8 cm över skrivbordet

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 White CPU: Intel core i5 4670k @ 3.40 Ghz CPU kylare: Intel Stock Mb: MSI Z87-G45 Gaming SSD: Samsung 128gb RAM: Corsair 8gb (4x2GB) 1600 Mhz VENGEANCE PRO RED GPU: MSI Geforce GTX 770 OC PSU: Fractal Design Tesla R2 650W Vit 80+ Gold
Monitor: BenQ 24" 3D LED XL2420Z
Phone: Iphone 6 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selvander1:

aha, hahahahah Själv gillar inte jag personligen skärmen högt upp, har min 7-8 cm över skrivbordet

Har min 11cm ovanför skrivbordet, förut brukade jag inte ens ha den 3cm!

Visa signatur