Permalänk
Medlem

MSI GE70

Har haft denna dator i några månader nu, men först nu har den börjat växla mellan blå och röd/orange färg på powerknappen. Vad betyder detta? Har försökt hitta men fattar inte färgväxlingen. Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Som jag förstått det handlar det om hur mycket gpu:n belastas. Blå-oragne-röd i den ordningen. Kan vara ute och cykla, dock.

Händer detta även när datorn inte arbetar i desktop-miljö eller bara under load?

Har du en till monitor kopplad till laptopen? Grafikkortet brukar klocka upp sig automatiskt när flera skärmar är inkopplade samtidigt.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Som jag förstått det handlar det om hur mycket gpu:n belastas. Blå-oragne-röd i den ordningen. Kan vara ute och cykla, dock.

Händer detta även när datorn inte arbetar i desktop-miljö eller bara under load?

Har du en till monitor kopplad till laptopen? Grafikkortet brukar klocka upp sig automatiskt när flera skärmar är inkopplade samtidigt.

Ja jag kör en extra skärm, och det stämmer bra att den lyser rätt när skärmen är inkopplad eller när jag använder photoshop/spelar något spel...