Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Kan inte ni posta lite bilder på era hem skärmar? Jag tycker min är så tråkig och vill se hur andra har lagt upp det, dock finns det väl inte särskilt mycket möjligheter väl?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

Kan inte ni posta lite bilder på era hem skärmar? Jag tycker min är så tråkig och vill se hur andra har lagt upp det, dock finns det väl inte särskilt mycket möjligheter väl?

Jag tar mig friheten att svara fast jag inte har en 920.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Har nu efter ett år drygt fått mitt första strul. Förra veckan slutade min vibrator att fungera, jag tappade nallen i golvet innan så jag trodde väl att något hade lossnat. Men idag kom detta igång igen!! och det utan fler besök på golvet, så jag är nöjd men konfunderad.

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem

E-post hämtning

Upptäckte en dum sak med min 920á. Inställningar - e-post + konton - Microsoft-konto. Under "Hämta nytt innehåll" kan man inte välja "Manuellt" som jag kunde på min Lumia 800 med WP7.8. Jag vill kunna hämta manuellt när jag är utomlands, då hämtar jag bara när jag har Wi-Fi.

Någon som har en bra lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Upptäckte en dum sak med min 920á. Inställningar - e-post + konton - Microsoft-konto. Under "Hämta nytt innehåll" kan man inte välja "Manuellt" som jag kunde på min Lumia 800 med WP7.8. Jag vill kunna hämta manuellt när jag är utomlands, då hämtar jag bara när jag har Wi-Fi.

Har du Hotmail-konto? Var det samma konto som du använde på din L800?

Märkte igår att på min L920 med Outlook så kan jag välja från "hämta när objekt anländer" till "manuellt", medans med Hotmail går det att välja från "hämta när objekt anländer" till "varje dag" och för gmail går det att välja från "var 15:e minut" till "manuellt". Lite mysko tycker jag allt att det är.

Hur ser det ut för dig och alla andra? Det är för övrigt min Hotmail som är mitt "huvudkonto" till mobil så att säga.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Har du Hotmail-konto? Var det samma konto som du använde på din L800?

Märkte igår att på min L920 med Outlook så kan jag välja från "hämta när objekt anländer" till "manuellt", medans med Hotmail går det att välja från "hämta när objekt anländer" till "varje dag" och för gmail går det att välja från "var 15:e minut" till "manuellt". Lite mysko tycker jag allt att det är.

Hur ser det ut för dig och alla andra? Det är för övrigt min Hotmail som är mitt "huvudkonto" till mobil så att säga.

Jag har hotmail och det är också mitt "huvudkonto". I min Lumia 800 under "e-post + konton" står det Hotmail-konto, men i Lumia 920 står det Microsoft-konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Jag har hotmail och det är också mitt "huvudkonto". I min Lumia 800 under "e-post + konton" står det Hotmail-konto, men i Lumia 920 står det Microsoft-konto.

Svarar mig själv. Fixade det genom att lägga till ett konto, mitt hotmailkonto så löste det sig.

Undrar om det bara är att radera det andra Microsoft-kontot, eller kan det bli problem?

Edit: Testade nu, det går inte att ta bort Microsoft-kontot

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Att stänga av roaming när du är utomlands, då kommer den inte använda mobildata.

Gissar att den inte går att ställa in manuellt eftersom den synkar kalendrarna, kontakter och allt annat mot MS-kontot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Att stänga av roaming när du är utomlands, då kommer den inte använda mobildata.

Gissar att den inte går att ställa in manuellt eftersom den synkar kalendrarna, kontakter och allt annat mot MS-kontot.

Förmodligen är det så. Jag stänger alltid av data, men tänkte testa 3Surfpass Vecka, då ingår 140 MB, vilket går åt snabbt, kostar dessutom 345:-. tänte köra på WiFi på hotellen. MEN 140MB går åt snabbt med all synkning av foto, mail mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Förmodligen är det så. Jag stänger alltid av data, men tänkte testa 3Surfpass Vecka, då ingår 140 MB, vilket går åt snabbt, kostar dessutom 345:-. tänte köra på WiFi på hotellen. MEN 140MB går åt snabbt med all synkning av foto, mail mm.

Foton kan du stänga av eller sätta på högsta kvalite(gör så att de endast synkas via WiFI). Mail kan du stänga av för Microsoftkontot.
140MB räcker länge för telefonens automatiska synkning, det använder inte många MB. Du kan även använda "data sense" för att begränsa "bakgrundsdata".

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Jag har en Lumia 920 som varit trasig ett tag, skulle gissa på att hela skärmen är paj, dvs glaset är helt men "digitizern" är nog paj... Jag har inte överdrivet stor koll men hade tänkt ge mig på att byta hela köret själv via guider.

Någon snäll själ som kan öka mitt självförtroende och skriva vad det är jag ska köpa? Räcker det här: http://www.repairsuniverse.com/nokia-lumia-920-lcd-touch-scre...

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Hej alla!

Jag har en Lumia 920 som varit trasig ett tag, skulle gissa på att hela skärmen är paj, dvs glaset är helt men "digitizern" är nog paj... Jag har inte överdrivet stor koll men hade tänkt ge mig på att byta hela köret själv via guider.

Någon snäll själ som kan öka mitt självförtroende och skriva vad det är jag ska köpa? Räcker det här: http://www.repairsuniverse.com/nokia-lumia-920-lcd-touch-scre...

Personligen så tycker jag att den där är för dyr. Kolla in Ebay istället. Och det du vill ha är LCD + frame + digitizer annars så får du använda en hårtork eller annat värmekälla för att separera glaset ifrån skärmen.

HÄR har du en guide som jag följde. Det var inte alls så svårt. Kom ihåg att du behöver den dära Torx 2 mejseln på ett ställe.

FRåga gärna eller PM:a.

Lycka till.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Personligen så tycker jag att den där är för dyr. Kolla in Ebay istället. Och det du vill ha är LCD + frame + digitizer annars så får du använda en hårtork eller annat värmekälla för att separera glaset ifrån skärmen.

HÄR har du en guide som jag följde. Det var inte alls så svårt. Kom ihåg att du behöver den dära Torx 2 mejseln på ett ställe.

FRåga gärna eller PM:a.

Lycka till.

Tack för tipset, det går bra med en sån här då alltså?

http://www.ebay.com/itm/Frame-OEM-Full-Assembly-LCD-Display-T...

Visa signatur

System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Tack för tipset, det går bra med en sån här då alltså?

http://www.ebay.com/itm/Frame-OEM-Full-Assembly-LCD-Display-T...

Ja den ser bra ut. Glöm inte att kolla upp vilka skruvmejslar du behöver. Sen är det ganska lätt faktiskt.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Ja den ser bra ut. Glöm inte att kolla upp vilka skruvmejslar du behöver. Sen är det ganska lätt faktiskt.

Kanon, tog och köpte ett helt set med mejslar så det går nog bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sjukt att tråden fortfarande har ett liv & börjar närma sig 1.000.000 views Det är precis detta engagemang man önskar sig.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Sjukt att tråden fortfarande har ett liv & börjar närma sig 1.000.000 views Det är precis detta engagemang man önskar sig.

920'an är ju en gammal modell idag, men jag älskar den mer och mer för varje dag som går. Ska mycket till för att jag ska lämna WP

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

920'an är ju en gammal modell idag, men jag älskar den mer och mer för varje dag som går. Ska mycket till för att jag ska lämna WP

Håller med dig. Enda som får mig att sakna android/ios är spotify som aldrig uppdateras.
Provat andra spelare och så men föredrar spotify på allt annat jag har så blir spotify på mobilen också..
Funderar nästan på att gå till huvudkontoret och fråga varför de övergett oss..

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Själv känner jag tvärtom, jag blir mer och mer säker för varje dag som går på att jag kommer lämna WP när det är dags för ny telefon. Jag ser inget mervärde i operativet, så det blir bara en rad nackdelar som stör som utmärker sig.

Permalänk
Medlem

Finns det i dagsläget Instagram? egentligen enda appen jag använder mig av på android, men jag hatar verkligen android....

Visa signatur

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av zeddiz:

Finns det i dagsläget Instagram? egentligen enda appen jag använder mig av på android, men jag hatar verkligen android....

yes finns intagram

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Fick mitt idag och den vill knappt ladda alls. Den lyser blått med fast sken sen när den laddar så blinkar den blått. Men den dummar sig och slutar blinkar. Tur att den var billig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexa:

Fick mitt idag och den vill knappt ladda alls. Den lyser blått med fast sken sen när den laddar så blinkar den blått. Men den dummar sig och slutar blinkar. Tur att den var billig.

Får man fråga varifrån du inhandlade den? Samt vad den kostade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Skrivet av tvelander:

yes finns intagram

Yes.

Kan medföra med länkar också:

Här har du officiella högst upp, medan de andra två grymt trevliga tredjepartsalternativ, om du söker funktionalitet utöver det vanliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Själv känner jag tvärtom, jag blir mer och mer säker för varje dag som går på att jag kommer lämna WP när det är dags för ny telefon. Jag ser inget mervärde i operativet, så det blir bara en rad nackdelar som stör som utmärker sig.

Du kan väl vänta in wp8.1 åtminstone, den är ju snart här, i april närmare bestämt.
Får du den inte då via OTA kan du ladda hem den via developerprogrammet i april precis som med GDR3 när det begav sig.

Vissa utvecklare har den redan och en mängd features har läckt ut idag.
Läs igenom den digra listan på länken. Något som passar?
http://www.wpcentral.com/developers-leak-new-features-windows...

Permalänk
Medlem

Har haft min 920 i drygt ett år och är fortfarande nöjd men nu har den främre kameran dammatigen samt skalet knarrar och batteriet är löst (de två sista har den haft länge men har inte brytt mig om det). Går det att lämna in den på lagning utan reperations kostnad?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Håller med dig. Enda som får mig att sakna android/ios är spotify som aldrig uppdateras.
Provat andra spelare och så men föredrar spotify på allt annat jag har så blir spotify på mobilen också..
Funderar nästan på att gå till huvudkontoret och fråga varför de övergett oss..

Enligt säkra källor får Spotify en uppdatering i vår, men gå gärna förbi deras huvudkontor och fråga vad de pysslar med...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SH:

;14377929']Enligt säkra källor får Spotify en uppdatering i vår, men gå gärna förbi deras huvudkontor och fråga vad de pysslar med...

Hoppas det bara inte tar isch 9 månader till för nästa uppdatering efter den då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Du kan väl vänta in wp8.1 åtminstone, den är ju snart här, i april närmare bestämt.
Får du den inte då via OTA kan du ladda hem den via developerprogrammet i april precis som med GDR3 när det begav sig.

Vissa utvecklare har den redan och en mängd features har läckt ut idag.
Läs igenom den digra listan på länken. Något som passar?
http://www.wpcentral.com/developers-leak-new-features-windows...

Kommer sannolikt inte byta telefon förrän i slutet av året, så jag kommer absolut ge WP 8.1 en chans och det är mycket möjligt att jag ändrar mig då.

Jag gillar rent generellt MS ekosystem, så jag vill egentligen gilla WP också. För det behövs dock bättre app-stöd och framför allt att existerande appar blir lika bra som sina motsvarigheter i iOS och Android.

Permalänk
Medlem

Idag kom besked om en WP8.1-ändring som jag verkligen hoppats på: man kommer kunna anpassa startsidan med bakgrundsbild.