Nån bra raiding guild på Kazzak?

Permalänk
Medlem

Nån bra raiding guild på Kazzak?

Tja, jag heter Gustav och e 15 år o undra om det fanns någon bra horde raiding guild på kazzak, skulle vilja skaffa bättre gear o få en en ilvl högre än 550(535 just nu) på min balance druid.
Hittils har jag bara kört första flex delen och alla lfr några gånger men har googlat lite och tagit reda på lite tactis om olika bossar i SoO. Just nu spelar jag från runt halv 4 till 10 elr senare varje vardag och på helgerna kan jag spela hur länge som helst så om det är några speciella tider er guild raidar så borde jag kunna komma då.

Min druid heter Helkum o idag kmr jag vara online från kl halv 1 troligen, sen har jag lov nästa vecka så då tänkte jag passa på att skaffa gear osv om jag nu hittar nån nice guild som kanske allefall kan köra lite flex då o då.

Jag använder deadly boss mods elr vad det nu heter och några andra addons men säg gärna till om det e nåt addon jag måste ha för att kunna vara med och raida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrLamp:

Tja, jag heter Gustav och e 15 år o undra om det fanns någon bra horde raiding guild på kazzak, skulle vilja skaffa bättre gear o få en en ilvl högre än 550(535 just nu) på min balance druid.
Hittils har jag bara kört första flex delen och alla lfr några gånger men har googlat lite och tagit reda på lite tactis om olika bossar i SoO. Just nu spelar jag från runt halv 4 till 10 elr senare varje vardag och på helgerna kan jag spela hur länge som helst så om det är några speciella tider er guild raidar så borde jag kunna komma då.

Min druid heter Helkum o idag kmr jag vara online från kl halv 1 troligen, sen har jag lov nästa vecka så då tänkte jag passa på att skaffa gear osv om jag nu hittar nån nice guild som kanske allefall kan köra lite flex då o då.

Jag använder deadly boss mods elr vad det nu heter och några andra addons men säg gärna till om det e nåt addon jag måste ha för att kunna vara med och raida.

Finns ingen vettig guild som tar emot någon för att dom vill ha bättre gear. Personen ska vilja vara där och kunna bidra med något och ha kul helt enkelt, gearet kommer på köpet.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

Finns ingen vettig guild som tar emot någon för att dom vill ha bättre gear. Personen ska vilja vara där och kunna bidra med något och ha kul helt enkelt, gearet kommer på köpet.

Har märkt det, så har du nåt förslag på hur man ska få bättre gear(högre ilvl än 540/550) om man inte är med i en guild och raidar 3 dagar i veckan elr hur ofta guilden nu raidar? Jag funderar på att försöka skaffa fullt timeless gear o uppgradera det till 543 men hur lång tid tar det att få 6 burdens ungefär? Har bara fått 4 hittils av att döda lite random rares då o då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrLamp:

Nu kanske du inte menar samma sak med "bra raiding guild" som jag tänker på men är du intresserad av att börja raida (det kräver intresse och inte bara sug efter gear! för vill du bara ha gear kommer du inte uppskatta att alla wipes som raiding innebär) så bör du börja på rätt nivå vilket i ditt fall verkar vara ett Flex raiding eller kanske ett normal raiding team då du både saknar gear och erfarenhet från raiding. Börja där bygg upp lite gear och om du tycker raiding är roligt samtidigt som guildet du är i inte håller samma klass som dig så leta vidare efter ett bättre guild.

För att raiding ska vara roligt gäller det att vara i ett team som är på samma nivå som dig. Det är inte roligt att vara bättre än alla andra så de drar ner dig och man känner att man står och stampar på något man borde klara. Det är inte heller roligt att vara den som drar ner resten av teamet så de är irriterade och gnälliga på en vilket kommer göra att man landar på avbytarbänken.

Permalänk
Medlem

Om gear är det enda du strävar efter så lär du få problem att hitta en guild. Man ska vilja vara där, och framför allt ska man vilja se guilden lyckas i första hand. Att ta ner en ny boss vilket gynnar guilden är bättre än att man själv får en gear-del.

Går ju att komma ganska långt utan att ha en guild dock, inte alls omöjligt att komma upp till 550-555 itlvl om du vet vad du gör. Fullt flex-gear (uppgraderat) är 548 itlvl, fixar du även legendary cloaken (vilket du kan genom LFR/Flex) så ökar itemlvln ytterligare med 5-10 itlvl, och kan du även köra Ordos så droppar han 559 itlvl gear.

Visa signatur

the streets, YO

Permalänk
Medlem

Krigarna på nätet - KPN, legendarisk hordeguild. inaktiv sedan 3-4 år tillbaka med fortfarande kazzaks coolaste guild of all time, Last Resort och Forte inräknat.

Annars fanns ju converge och misanthrope förr också (horde) vet inte hurvida de fortfarande är aktiva.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem

Går ju att hitta guild att raida med även om du enbart är intresserad av gearet, men då får du också ta för givet att du ska kunna alla tacts utan misstag och kunna hjälpa till, balance druids är väl inte direkt de bästa dpsarna just nu så vitt jag vet. Med "BRA" guild menar du HC progress eller bara normal progress / clear? Kazzak är väl den server där flest guilds har bra progress så någonting lär du ju finna där.

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem

Iron-Edge är en mycket bra guild och community på Kazzak EU.