Permalänk
Medlem

Obsidian 650D

Tja!

Tänkte dela med mig lite av min pågående "gamingrigg" och uppdateringar.

Besök gärna https://www.facebook.com/PontusPhotos om ni gillar bilderna!

Setup:
TV: LG 37" LED 37LE530N
"Skärm": Samsung 27" Syncmaster P2770HD
Tangentbord: Microsoft Sidewinder x7
Mus: Razer Deathadder RESPAWN
Musmatta: Mionix Sargas 320
Headset: Creative Sound Blaster Arena Surround USB
Högtalare: Logitech Z5500

Dator:
CPU: Intel i7 2600k @ 4,5 Ghz
CPU Kylare: En sleten H70 + SP120 PWM "High Performance"
MB: Asus Z77 Sabertooth
RAM: Corsair Dominator Platinum 1866Mhz 16GB CL9 OC @ 2000Mhz
GPU: Gigabyte GTX 780 3GB
PSU: Corsair 860AXi
SSD: 128GB Samsung 840
Lagring: 2xWD Red 2TB + WD Black 500GB

Vad som skall göras (hoppas jag!)
[x]Byta ut PSU:n (Hade ett TX750 innan)
[]Fixa led belysning i chassit
[]Bygga långt skrivbord + skärmställ till tre 24"
[]Sleeve till nätaggregatet

PS. Och ja jag vet att skärmen är en tv men får ha den tills jag har något annat än 19" att köra på.
Lämna gärna en åsikt!
Ha det bra!
/ Swifty

Obsidian 650D

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4,5 Ghz | Asus Sabertooth Z77 | Gigabyte GTX 780 3GB SLI | Corsair Dominator Platinum 1866Mhz 16GB CL9 | SSD 128GB Samsung 840 | 4 TB Western Digital | Corsair AX860i

Permalänk

Erkänn att du fick Kingston huvudet på Dreamhack?
Snygg hörna btw :3

Permalänk
Medlem

Nice galleri kanske lite fler bilder bara. Din rigg ser nice och clean ut. Du behöver ingen sleeving, enligt mitt tycke är det snyggare utan!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Erkänn att du fick Kingston huvudet på Dreamhack?
Snygg hörna btw :3

Alldeles precis!

Tackar!

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4,5 Ghz | Asus Sabertooth Z77 | Gigabyte GTX 780 3GB SLI | Corsair Dominator Platinum 1866Mhz 16GB CL9 | SSD 128GB Samsung 840 | 4 TB Western Digital | Corsair AX860i

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMK905:

Nice galleri kanske lite fler bilder bara. Din rigg ser nice och clean ut. Du behöver ingen sleeving, enligt mitt tycke är det snyggare utan!

Tack, verka dock inte som om många verkligen tyckte det! Men smaken är som baken, delad. Vi får se hur de blir med sleevingen!

Visa signatur

Permalänk

Kan rekommendera att köpa Corsairs egen sleevade kablar. De har inte samma känsla som egensleevade men de ser lika bra ut och man sparar rejält mycket tid.

https://www.komplett.se/corsair-individually-sleeved-cable-wh...
https://www.komplett.se/corsair-professional-sleeved-cable-wh...

Permalänk
Medlem

Jag tycker att alla bilder ser mörka och lite suddiga ut. Försök att få bilder med lite bättre belysning? Det ser ganska tråkigt ut i dagsläget, om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertanbus:

Jag tycker att alla bilder ser mörka och lite suddiga ut. Försök att få bilder med lite bättre belysning? Det ser ganska tråkigt ut i dagsläget, om jag ska vara ärlig.

Bilderna är tagna med en hemmagjord softbox som består av ett a4 papper och en ikea lampa, plus att bilderna är i princip tagna på 5 minuter. Vad kan man förvänta sig?

Visa signatur

Permalänk

Riktigt nice rum och snygga högtalare!

Checka mitt galleri där jag bygger ett skrivbord för lite inspiration

Visa signatur

Felstavningar skylles på alkohol, droger, sex och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swifty:

Bilderna är tagna med en hemmagjord softbox som består av ett a4 papper och en ikea lampa, plus att bilderna är i princip tagna på 5 minuter. Vad kan man förvänta sig?

Syftar inte enbart på detaljbilderna, utan även på de som är på hela rummet. Om du har möjlighet kanske något objektiv som släpper in mer ljus/lite högre iso skulle göra susen? Eller lite efterarbete i photoshop?

Vet inte hur du gjort på bilderna på din facebooksida, men där är det också skaplig skillnad mellan vissa foton.

T.ex.

Försök att få bilder med ljus/skärpa som den senare. Det är mycket trevligare att kolla på.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertanbus:

Syftar inte enbart på detaljbilderna, utan även på de som är på hela rummet. Om du har möjlighet kanske något objektiv som släpper in mer ljus/lite högre iso skulle göra susen? Eller lite efterarbete i photoshop?

Vet inte hur du gjort på bilderna på din facebooksida, men där är det också skaplig skillnad mellan vissa foton.

T.ex.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t31/q7...

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t31/q7...

Försök att få bilder med ljus/skärpa som den senare. Det är mycket trevligare att kolla på.

Inte mina bilder! Och inte jag som tagit dem. Men vet att han köpt en Canon 6D istället för 550D som han hade innan, bättre objektiv har också införskaffats men ska skicka vidare!

Visa signatur