Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

MSI GT683 Startar inte

Hej , jag har en MSI683 som bara inte startar. Stängde av den som vanligt gick och sov, sen när jag vaknade starta den inte.
De är inget tecken på liv eller något. min laddare som i vanliga fall lyser grönt en liten lampa. slocknar så fort jag sätter den i datan, som att den slår ifrån
Skulle uppskatta hjälp om va de kan vara för fel. Den visar inget tecken på liv alls, händer absolut inget när jag clickar på start knappen.
skulle uppskatta om någon kunde veta va de är för fel och va de skulle kunna kosta att byta eventuell del.

-tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scooder:

Hej , jag har en MSI683 som bara inte startar. Stängde av den som vanligt gick och sov, sen när jag vaknade starta den inte.
De är inget tecken på liv eller något. min laddare som i vanliga fall lyser grönt en liten lampa. slocknar så fort jag sätter den i datan, som att den slår ifrån
Skulle uppskatta hjälp om va de kan vara för fel. Den visar inget tecken på liv alls, händer absolut inget när jag clickar på start knappen.
skulle uppskatta om någon kunde veta va de är för fel och va de skulle kunna kosta att byta eventuell del.

-tack

Kanske kortis i batteriet, testa att ta ur det och koppla i laddaren och se om den startar utan batteriet så vet du iaf om det är batteriets fel.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac83:

Kanske kortis i batteriet, testa att ta ur det och koppla i laddaren och se om den startar utan batteriet så vet du iaf om det är batteriets fel.

Jag testade , de funkade inte , så är inte fel på batteriet. tack ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scooder:

Hej , jag har en MSI683 som bara inte startar. Stängde av den som vanligt gick och sov, sen när jag vaknade starta den inte.
De är inget tecken på liv eller något. min laddare som i vanliga fall lyser grönt en liten lampa. slocknar så fort jag sätter den i datan, som att den slår ifrån
Skulle uppskatta hjälp om va de kan vara för fel. Den visar inget tecken på liv alls, händer absolut inget när jag clickar på start knappen.
skulle uppskatta om någon kunde veta va de är för fel och va de skulle kunna kosta att byta eventuell del.

-tack

Fick du någon ordning på den? Jag har en likadan dator och råkat ut för exakt samma fel. Satt dock och använde den när det hände. Den blev bara svart, trodde först att strömmen hade gått.