söker hemsida där man ser Temperatur, klocka etc.

Permalänk
Medlem

söker hemsida där man ser Temperatur, klocka etc.

Hej!

På mitt jobb har jag en monitor som jag idag använder som klocka, hemsidan jag använder är: http://thecolourclock.co.uk/

mycket bra hemsida där man kan köra allt i fullscreen och dyl. Det jag nu söker är en liknande hemsida där fortfarande klockan finns kvar, men som man kanske kan lägga till temperatur ifrån min stad tex. Har sökt endel och har faktiskt inte hittat något. Så ifall ni hittar det på en milliesekund så har jag nog bara misslyckats med mina Google sökningar

Skulle vara trevligast om det var lite som android startskärmen (?) där man ser som tex en sol om det nu är soligt ute eller ett regn moln om det regnar ute. Dock är det inget som behövs det skulle bara vara ett plus

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Jag kan tipsa dig om Rainmeter. Har använt det mycket förut och tycker funkar bra.

Visa signatur

ASUS PRIME AP201 WHITE | TUF Z390M-PRO GAMING | Intel Core i7 9700K 3,6Ghz | Corsair 16GB CL15 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 4070 Ti 12GB TUF Gaming OC | Corsair RM 850W 80+ Gold | 870 EVO SATA SSD 4TB | 970 EVO 500GB NVME
CITERA SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bladethrower:

Jag kan tipsa dig om Rainmeter. Har använt det mycket förut och tycker funkar bra.

Skulle helst vara en hemsida då jag inte vill installera så mycket på den, men detta såg onekligen j*vligt bra ut så det blir det nog att testa!

Till den datorn jag ska använda så är det 3st skärmar inkopplade, kan man sätta rainmeter i fullscreen på en skärm men dom andra fortfarande syns? har lite statistik för företaget som måste visas på dom andra

edit: om någon annars vet en hemsida för detta så är det väldigt intressant men ska testa lite med detta och se om det fungerar bra

Visa signatur

Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Är du lite kunnig kan du ju knåpa ihop en egen hemsida med klocka och indata ang temp från temperatur.nu

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaky:

Är du lite kunnig kan du ju knåpa ihop en egen hemsida med klocka och indata ang temp från temperatur.nu

skulle vara väldigt kul att lära sig sådant, men det är tyvärr inget jag har någon kunskap om :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid byta ut skärmen till http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/termometrar-v... om du enbart använder den för klocka och temperatur

Annars håller jag med om att Rainmeter är väldigt trevligt !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid använda ett api från OpenWeather: http://openweathermap.org/API

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Du kan ju alltid byta ut skärmen till http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/termometrar-v... om du enbart använder den för klocka och temperatur

Annars håller jag med om att Rainmeter är väldigt trevligt !

Haha ja men nu ska det vara på monitorn och inte en liten klocka då det sitter uppsatt på en vägg.

kikat lite på rainmeter nu efter lite olika skins och dylikt och de flesta verkar ju bara vara små widgets, jag vill ju kunna fullscreena endast temperatur/väder/klocka och jag har aldrig pulat i kod eller liknande så det är tyvärr helt borta.

Skrivet av Kalasis:

Du kan ju alltid använda ett api från OpenWeather: http://openweathermap.org/API

hänvisar till inlägget över, jag kan tyvärr ingenting om kod och dylikt så jag kommer nog inte lyckas med något sådant.. dock förstår jag inte vad det var för något

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

...kikat lite på rainmeter nu efter lite olika skins och dylikt och de flesta verkar ju bara vara små widgets, jag vill ju kunna fullscreena endast temperatur/väder/klocka och jag har aldrig pulat i kod eller liknande så det är tyvärr helt borta...)

Dåså, challenge accepted ! (eftersom du frågar efter någonting enkelt)

1920x1080 upplösning på skärmen ? Tänkte så jag kan dimensionera text och bilder ikväll

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Dåså, challenge accepted ! (eftersom du frågar efter någonting enkelt)

1920x1080 upplösning på skärmen ? Tänkte så jag kan dimensionera text och bilder ikväll

oh trevligt!

1024x768 är upplösningen, är väll något åt detta hållet jag skulle vilja ha men det kanske är lite för komplicerat? eller vad vet jag..

och sedan fullscreen på det.

här är rainmeter skinet: http://rainmeter-skins.com/rainmeter/2012/0718/313.html

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av tonix:

Skulle helst vara en hemsida då jag inte vill installera så mycket på den, men detta såg onekligen j*vligt bra ut så det blir det nog att testa!

Till den datorn jag ska använda så är det 3st skärmar inkopplade, kan man sätta rainmeter i fullscreen på en skärm men dom andra fortfarande syns? har lite statistik för företaget som måste visas på dom andra

edit: om någon annars vet en hemsida för detta så är det väldigt intressant men ska testa lite med detta och se om det fungerar bra

rainmeter är ett litet program som kör upp små "fönster" som går att placera som man vill typ med info om i princip vad man vill direkt på skrivbordsbakgrunden

själva programmet i sig drar för mig ca 8mb ramminne ligger gömt i systray medan min firefox klient med en tab drar nästan 500mb... så kulle nog personligen tycka att ett litet program som man inte ser i sig är att föredra jämfört med en tungdriven webbläsare

mycket fina plugins till programmet finns att hämta på deviant art till det för både väder, klockor eller hela skrivbords ui

http://www.deviantart.com/customization/skins/sysmonitor/rain...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

rainmeter är ett litet program som kör upp små "fönster" som går att placera som man vill typ med info om i princip vad man vill direkt på skrivbordsbakgrunden

själva programmet i sig drar för mig ca 8mb ramminne ligger gömt i systray medan min firefox klient med en tab drar nästan 500mb... så kulle nog personligen tycka att ett litet program som man inte ser i sig är att föredra jämfört med en tungdriven webbläsare

mycket fina plugins till programmet finns att hämta på deviant art till det för både väder, klockor eller hela skrivbords ui

http://www.deviantart.com/customization/skins/sysmonitor/rain...

så mycket har jag förstått men jag vill ha fullscreen på något sätt, jag har laddat ner många väldigt snygga skins eller vad man kallar det.
Men alla är en liten ruta, ja skulle vilja förstora den så att den täckte hela skärmen på något sätt. borde väll finnas någon slags inställning för storleken på själva fönstret :)?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

så mycket har jag förstått men jag vill ha fullscreen på något sätt, jag har laddat ner många väldigt snygga skins eller vad man kallar det.
Men alla är en liten ruta, ja skulle vilja förstora den så att den täckte hela skärmen på något sätt. borde väll finnas någon slags inställning för storleken på själva fönstret :)?

Du vill asså ha något liknande som jag har i toppen på den bilden tar jag det som, och du gör dina egna skins i rainmeter, så vill du ha 1024x768 så skriver du in det och sen t.ex centrerar klockan med väder under, detta är rätt enkelt gjort så om nu inte den andra personen hjälper dig så kan jag hjälpa dig

Permalänk
Medlem

Om du ska använda Rainmeter så kan jag rekommendera Omnimo. Väldigt lätt att sätta sig in i och möjligheterna är stora.
Detta rörde jag ihop på ca.5 minuter och blev nöjd.

De har tutorials på youtube som enkelt går visar hur man kan customiza

Edit: Du kan ändra storleken på alla modulerna!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Jag ska göra ett försök ikväll med en overlay till skrivbordet, anpassat för att fylla ut skärmen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeo:

http://i438.photobucket.com/albums/qq107/MaeTroX/typ_zps5c85b...

Du vill asså ha något liknande som jag har i toppen på den bilden tar jag det som, och du gör dina egna skins i rainmeter, så vill du ha 1024x768 så skriver du in det och sen t.ex centrerar klockan med väder under, detta är rätt enkelt gjort så om nu inte den andra personen hjälper dig så kan jag hjälpa dig

Ja okej, ja om man sätter in sig i lite tutorials så ska man nog kunna lösa det, men har lite viktigare saker för mig på jobbet skulle behöva att bara ladda in det på jobb datorn Får se om "Tangentbord" lyckas knåpa ihop något, annars hör jag av mig till dig!

Skrivet av nccish:

Om du ska använda Rainmeter så kan jag rekommendera Omnimo. Väldigt lätt att sätta sig in i och möjligheterna är stora.
Detta rörde jag ihop på ca.5 minuter och blev nöjd.

De har tutorials på youtube som enkelt går visar hur man kan customiza

Edit: Du kan ändra storleken på alla modulerna!

Var väldigt snyggt måste jag säga!

Skrivet av Tangentbord:

Jag ska göra ett försök ikväll med en overlay till skrivbordet, anpassat för att fylla ut skärmen

Tack så jätte mycket! citera mig här i tråden om du blir klar så jag ser

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Har du hunnit kika på det än :)?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

Har du hunnit kika på det än :)?

Har varit långa arbetsdagar den här veckan
Sett till din önskan att få "HTC" utseende på klockan så är den enklaste lösningen att jag guidar dig till att använda ett färdigt paket.

Steg 1
Installera Rainmeter

Steg 2
Ladda ner HTC-temat

Steg 3
Packa upp temat i "skins" mappen, var den ligger beror på vilken version av windows du kör, byt ut "YourName" med kontots användarnamn.

Files and Folders All skins are stored in Rainmeter's "Skins" folder. If Rainmeter has been installed normally, the default location of the Skins folder is: C:\Documents and Settings\YourName\My Documents\Rainmeter\Skins1 (for Windows XP). C:\Users\YourName\Documents\Rainmeter\Skins1 (for Windows Vista, 7 and 8).

Steg 4
I mappen "Clock&Weather" som du just lagt i "Skins" mappen finns det en fil som heter "Clock.ini", öppna den med "anteckningar/notepad".

Steg 5
Dags att redigera filen så den stämmer bättre för dig.
På rad nr 7 står det "Location=USTX0504", byt ut den kryptiska texten efter = till SWXX0203
På rad nr 12 står det "CityName= Garland, TX", byt ut stadsnamnet till vad du vill att det ska stå (Linköping misstänker jag)
På rad nr 70 står det "Format="%I %M"", byt ut %I till %H för att växla till 24-timmars visning

Steg 6
Dubbelklicka på Rainmeter-ikonen för att öppna "Manage Rainmeter" fönstret, du bör se en träd-struktur till vänster, expandera "Clock&Weather", dubbelklicka på "Clock.ini", nu bör den dyka upp på ditt skrivbord ! Om du inte ser "Clock&Weather" i träd-strukturen klickar du på "Refresh all" längst ner till vänster.

Steg 7
Flytta rutan dit du vill ha den, ta en kopp kaffe och klappa dig själv på axeln.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Har varit långa arbetsdagar den här veckan
Sett till din önskan att få "HTC" utseende på klockan så är den enklaste lösningen att jag guidar dig till att använda ett färdigt paket.

Steg 1
Installera Rainmeter

Steg 2
Ladda ner HTC-temat

Steg 3
Packa upp temat i "skins" mappen, var den ligger beror på vilken version av windows du kör, byt ut "YourName" med kontots användarnamn.

Files and Folders All skins are stored in Rainmeter's "Skins" folder. If Rainmeter has been installed normally, the default location of the Skins folder is: C:\Documents and Settings\YourName\My Documents\Rainmeter\Skins1 (for Windows XP). C:\Users\YourName\Documents\Rainmeter\Skins1 (for Windows Vista, 7 and 8).

Steg 4
I mappen "Clock&Weather" som du just lagt i "Skins" mappen finns det en fil som heter "Clock.ini", öppna den med "anteckningar/notepad".

Steg 5
Dags att redigera filen så den stämmer bättre för dig.
På rad nr 7 står det "Location=USTX0504", byt ut den kryptiska texten efter = till SWXX0203
På rad nr 12 står det "CityName= Garland, TX", byt ut stadsnamnet till vad du vill att det ska stå (Linköping misstänker jag)
På rad nr 70 står det "Format="%I %M"", byt ut %I till %H för att växla till 24-timmars visning

Steg 6
Dubbelklicka på Rainmeter-ikonen för att öppna "Manage Rainmeter" fönstret, du bör se en träd-struktur till vänster, expandera "Clock&Weather", dubbelklicka på "Clock.ini", nu bör den dyka upp på ditt skrivbord ! Om du inte ser "Clock&Weather" i träd-strukturen klickar du på "Refresh all" längst ner till vänster.

Steg 7
Flytta rutan dit du vill ha den, ta en kopp kaffe och klappa dig själv på axeln.

Tack så mycket! Ska kolla på det imorgon!

Men då ska den alltså täcka hela skärmen eller blir det en liten HTC klocka som jag redan har?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inte hela skärmen, men den såg ut att bli ganska stor ändå på en så pass (i dagsläget) lågupplöst skärm
Vill du ha en egen bakgrundsbild bakom klockan som täcker hela skärmen kan jag hjälpa dig med det med !

Visa signatur