Tävla och vinn valfri dator från Komplett.se

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt andra bidrag i sista sekund.

Nedskalad version av mitt första bidrag.

Lycka till allihop!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Mitt bidrag

I sista sekund så blev jag klar!

.psd fil har jag och penslar osv har jag gjort själv.

Permalänk
Medlem

Två bidrag

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

It´s over eller går min klocka fel?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Lite av ett hastverk...

http://imgur.com/a/eepuH Har så mycket idéer, men nu är det alldeles för sent...

Permalänk
Medlem

Då var det över

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvist1:

Då var det över

Den 23:e februari är över när Sweclockers säger att det är över

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid hoppas du har rätt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Väldigt många (Nästan alla) har faktiskt modifierat loggan främst proportionerna :/

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Geeks
SweClockers

Nu är tävlingen avslutad! Vi inväntar juryns beslut.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvTHDD:

Väldigt många (Nästan alla) har faktiskt modifierat loggan främst proportionerna :/

Jo. Jag kommenterade detta på sidan 4-5, verkar inte vara många som förstod reglerna eller ens läste dom. Majoriteten har ju klippt ut 3D K:et eller lagt på en massa effekter på loggan. Sen har väldigt många använt bilder och penslar som ej är egenskapade.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Jag tolkade reglerna som att man fick använda material sålänge man ägde rättigheterna till det eftersom motiveringen var copyright.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Florrpan:

Jo. Jag kommenterade detta på sidan 4-5, verkar inte vara många som förstod reglerna eller ens läste dom. Majoriteten har ju klippt ut 3D K:et eller lagt på en massa effekter på loggan. Sen har väldigt många använt bilder och penslar som ej är egenskapade.

japps. en del sk "stock footage bilder" (bilder med texturer) har används i en del bilder, samt i vissa fall brushes som ej är egenskapade.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Skrivet av Alexawict:

http://i.imgur.com/9lr8QOg.jpg
Min tanke när jag påbörjade min bakgrundsbild var att försöka få en clean bakgrund som passa in på en skärm.

Började med att ta dom rätta färgerna för bakgrunden och det gjorde jag genom att ta en print på Kompletts hemsida.
Gul,Blå,Vit är det som ligger på Kompletts meny på hemsidan och det var dom jag tog.

Jag gjorde färgerna mörkare och ljusare så jag fick skuggor:http://i.imgur.com/4oYlJgn.png

Nu är färgerna klara och jag började på bakgrunden. Jag fick inspiration av Kompletts logga och gör en massa kuber i bakgrund med den gula färgern.
Jag gjorde kuberna suddigare för dom ligger i bakgrunden sen var det klart.

Jag ville lägga loggan i mitten av bilden så började med vit i mitten för på kompletts meny så är det vit bakom loggan och ifall jag inte skulle ha den vita färgen där så skulle inte loggan synas så efter det så la jag till loggan och tog bort texten som var jämte och man såg den tydligt. Bilden såg just nu ut så här:http://i.imgur.com/4bSVbO7.jpg

Jag ville ju förstås få in blå och mer detaljer. Jag kom på när jag satt och tänkte varför tog jag bort texten för det står ju inte komplett någonstans så jag la till det dock visste jag inte vad jag ville lägga den. Jag väntade med texten och började göra lite blåa saker. Jag kom fram till att jag kunde ju göra bågar in mot loggan och det blev såhär:http://i.imgur.com/O7t9T6K.jpg
La till taggar eller vad man kan kalla dom för och sedan gjorde jag skuggor på det blåa och klippte i det blåa så det blev bra och komplett texten fick ligga nere i hörnet med en logga också.
Jag ville ha något vit svagt i bakgrunden så jag kopierade det blåa och gjorde det till vit och minskade ljusstyrkan och det blev så här:http://i.imgur.com/TbjE6rv.jpg

Jag ville ha komplett texten större så den fick ligga jämte den stora loggan i mitten och la till texten `Trusted by geeks since 1996` under sen tyckte jag inget mer behövdes och det blev:http://i.imgur.com/9lr8QOg.jpg utan texten komplett texten nere i hörnet:http://i.imgur.com/idCIVxI.jpg

Du kan ta vilken bakgrund du vill alla är i 3 840 x 2 160 pixlar.

Jag har lagt till extra saker också här under

Med Windows 7 bar:http://i.imgur.com/mBaDdiC.jpg

Med Pattern i bakgrunden:http://i.imgur.com/64VVHDb.jpg

Denna bakgrunden gjordes av mig i photoshop, allt i photoshop! La texten så längre upp så den kommer över windowsbaren

Grattis till vinsten. Utan tveken den vinnande enligt mig. Simpel och stilren som en logga/bakgrund ska va för ett företag och namnet är i Centrum. Finns bara 1 sak som det kan falla på: Att den är ganksa lik den förra

Permalänk
Skrivet av Anorrgre:

Grattis till vinsten. Utan tveken den vinnande enligt mig. Simpel och stilren som en logga/bakgrund ska va för ett företag och namnet är i Centrum. Finns bara 1 sak som det kan falla på: Att den är ganksa lik den förra

Tackar! Jag tycker den blev clean som jag ville ha den

Permalänk
Komplett.se

Vi har börjat kolla igenom alla bidrag nu. Vi är riktigt imponerade, vi trodde inte vi skulle få såhär många kvalitativa bidrag
Det kommer ta några dagar att sortera ut de bästa bakgrunderna, bedöma och kontrollera dess äkthet. Men vi hoppas kunna presentera vinnarna i slutet av denna veckan.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Må bäste konstnär eller konstnärinna vinna, lycka till allesammans!

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem

Kände att jag fastnade i ett koncept, annars hade man ju skapat några till saker Som ovanstående, god lycka till alla

Permalänk
Avstängd

Och jag hatar photoshop numer efter som den inte renderar ut samma bild som man jobbar i. bör man inte arbeta i tif format? eftersom färgskalan verkar skilja rejält från jpg?

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

Och jag hatar photoshop numer efter som den inte renderar ut samma bild som man jobbar i. bör man inte arbeta i tif format? eftersom färgskalan verkar skilja rejält från jpg?

Vadå inte renderar ut samma bild?
Tror du syftar på färgprofiler. Photoshop kan ha en annan färgprofil än vad din dator har. Sen finns det ytterligare en färgprofil för webben. Men när du sparar ut från Photoshop bör du spara i sRGB vad jag vet.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av aylien:

Här kommer mina små bidrag till tävlingen

Wow, har du gjort alla de små illustrationerna?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Wow, har du gjort alla de små illustrationerna?

Jepp! Tog sin lilla tid och var rätt pilligt... men skoj

Visa signatur

/a

Permalänk
Medlem
Skrivet av aylien:

Jepp! Tog sin lilla tid och var rätt pilligt... men skoj

Jag är imponerad.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Florrpan:

Vadå inte renderar ut samma bild?
Tror du syftar på färgprofiler. Photoshop kan ha en annan färgprofil än vad din dator har. Sen finns det ytterligare en färgprofil för webben. Men när du sparar ut från Photoshop bör du spara i sRGB vad jag vet.

Jag testade att klicka i "srgb" och inte klicka i "srgb" när jag sparade från photoshop. resulterade i båda fallen att allt blev otroligt mycket mörkare än det jag såg på min datorskärm i photoshop.

de små "thumbnailsen" på min dator blev sådär små, men när jag öppnar dom och granskar i fullskärm blev det bra. vet verkligen inte vad felet kan ha berott på. Något man får ta med sig i framtiden då. men om man kommer på vad felet berodde på eller någon har något tipps vore jag mycket tacksam.

det gällde bara bilder från "fotografier" i Tiff format sparad som Jpg och sen sparad än en gång som jpg.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk

Hej , Det har nog med Kallibreringen av din skärm du arbetar med.

Är din skärm Kallibrerad? Det bukar vara det som är problemet, samt jag brukar arbeta i Färgrymden ColorMatch, det är en lite bredare färgrymd.

Skrivet av spikey13:

Jag testade att klicka i "srgb" och inte klicka i "srgb" när jag sparade från photoshop. resulterade i båda fallen att allt blev otroligt mycket mörkare än det jag såg på min datorskärm i photoshop.

de små "thumbnailsen" på min dator blev sådär små, men när jag öppnar dom och granskar i fullskärm blev det bra. vet verkligen inte vad felet kan ha berott på. Något man får ta med sig i framtiden då. men om man kommer på vad felet berodde på eller någon har något tipps vore jag mycket tacksam.

det gällde bara bilder från "fotografier" i Tiff format sparad som Jpg och sen sparad än en gång som jpg.

Visa signatur

Med Vänlig hälsning /...Patrick

Permalänk
Avstängd

Kan inte ha med skärmen att göra. Då borde det ändå se likadant ut före och efter jag sparar. (Fortf samma skärm)

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb