Permalänk

ps3 slim 12gb

tjena jag har köpt ett ps3 slim 12gb det nyaste där och jag vill byta hårdisk jag vet att den ska vara 2,5 laptop hårdisk neb jag vet inte hur många rp och så den ska vara hdd sdd? skriv gärna vad jag ska ha tacksam för svar förklåt min stavning jag har dyelexsi

Permalänk
Medlem

Jag kör själv en 1tb SSHD till min ps3 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1706075) , då jag har väldigt många digitala spel. Orkar inte ladda ner och installera om spel hela tiden. Vad du sätter i är bara frågan om vad du har råd med.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Tror du måste skaffa en "släde/hållare" för hårddisken också för det följer nog inte med i 12gig varianten. Den borde inte kosta mycket på ex eBay eller tradera:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tror du måste skaffa en "släde/hållare" för hårddisken också för det följer nog inte med i 12gig varianten. Den borde inte kosta mycket på ex eBay eller tradera:)

En sådan: https://www.komplett.se/ps3-hdd-caddy/770532?cks=ASS&assoc=B9...

Jag köpte min för 99:- på mitt lokala media markt. Finns lite överallt till olika priser.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

tack förr all hjälp men just vad e max för ett ps3 så den inte blir för varm med hådisken max RPM?

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon200097:

tack förr all hjälp men just vad e max för ett ps3 så den inte blir för varm med hådisken max RPM?

Kan inte tänka mig ett ps3 blir för varm så länge du köper en standard 2,5" disk de är ju ändå tänkta att sitta i en trång laptop.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av demon200097:

Spelar ingen roll. Ta något du tycker passar! En ren SSD (om du inte har hej dundrans massa spel) på 120GB kan räcka långt. Annars är det populärt med SSHD (en vanlig mekanisk HDD med en mindre SSD som cache) för att få kombinerat utrymme och prestanda.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Jag satte in en liten 32gb ssd jag hade över i mitt, moddade ett lock från snusdosan som håller den på plats för jag orkade inte vänta på nån hållare. Inte så seriöst kanske men det kan inte hända något och fungerar bra för mig, ska väl byta till en bur när jag orkar.

Kan ju tilläggas att utan ssdn fick jag bara plats med ett enda spel, ganska värdelöst när man precis kommit hem med nytt ps3 så därav fulmodden.

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk

tack

tack för alla svar det blir en 500gbare

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon200097:

tack för alla svar det blir en 500gbare

Ta en 7200 rpm minst

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk

exstärn

kan man ha en exstern hårdiske med eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon200097:

kan man ha en exstern hårdiske med eller?

Du kan enbart köra backuper mot en extern HD ( Dvs full system backup eller sparfiler ) du kan se på film/musik/bilder från en extern HD också men det är allt.

Du kan T.ex. inte lagra spel förutom vid en full backup, men för att komma åt sagda spel igen krävs en restore.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.