Permalänk
Skrivet av Wully:

Din dator i siggy är fortfarande den som gäller?

Jajamen, det är den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Tillägg för vidare förståelse är att:
Kort A ritar första linjen på skärmen
Kort B ritar andra linjen på skärmen
Kort A ritar tredje linjen på skärmen
Kort B ritar fjärde...osv

Båda korten har dock samma information i videominnet men samsas om att rita upp bilden du ser när du spelar

Körde en benchmark igår men glömde stänga av Vsync så jag fick inte mer än 60fps
Allt på max @ 1920x1200

Fast det handlar inte om linjer, utan hela bildrutor.

Vanligast är AFR, Alternate Frame Rendering.
Sen finns också SFR, Split Frame Rendering, då ena kortet ritar övre delen av bilden och det andra den nedre.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd

1080p, allt på max, inklusive SSAA.

Och 5760x1200, allt på max, inklusive SSAA.
Värt att notera är att VRAM-användningen var uppe i 4532 MB!

EDIT: Nu när jag precis tagit mig tid att börja spela själva spelet också, upptäckte jag att redan i första scenen är VRAM uppe i 5200 MB. Galet!

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Fast det handlar inte om linjer, utan hela bildrutor.

Vanligast är AFR, Alternate Frame Rendering.
Sen finns också SFR, Split Frame Rendering, då ena kortet ritar övre delen av bilden och det andra den nedre.

Ajdå, tack!

Allt på max, allt bockat och SMAA på High @ 1200p

Stock clocks

Liten OC till 1228/7200

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Curemylife:

Förmodligen får du som många andra, slut på minne.

690 i intern sli får en aktiv minnesmängd på 2gb.

Killen med titan sli i ovan post fick ochså 56 och crossfire sänkte fps för nån i tråden.

Hur är sli stödet i thief?

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

Killen med titan sli i ovan post fick ochså 56 och crossfire sänkte fps för nån i tråden.

Hur är sli stödet i thief?

Vart ovan?

Den enda jag såg med Titan i sli här i tråden spelar med 3 skärmar och får en avg. fps på 58. Not that bad really.

Sen kommer det ju komma drivrutiner som är bättre så det är ju bara att vänta in:I

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Curemylife:

Vart ovan?

Den enda jag såg med Titan i sli här i tråden spelar med 3 skärmar och får en avg. fps på 58. Not that bad really.

Sen kommer det ju komma drivrutiner som är bättre så det är ju bara att vänta in:I

60.7 fick jag i average med 2x Titan SLI (stock clocks).
Dock i 5760x1200, vilket är 30% mer pixlar än med tre 1080p-skärmar.

Har med ett resultat på endast en skärm också i mitt inlägg ovan. GPU-användningen i benchmarket är ruskigt låg i 1080p. Ligger på 30-40%.
På tre skärmar ligger den på 90+.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

60.7 fick jag i average med 2x Titan SLI (stock clocks).
Dock i 5760x1200, vilket är 30% mer pixlar än med tre 1080p-skärmar.

Har med ett resultat på endast en skärm också i mitt inlägg ovan. GPU-användningen i benchmarket är ruskigt låg i 1080p. Ligger på 30-40%.
På tre skärmar ligger den på 90+.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är ju det jag pratar om:)

Hur såg cpu användningen ut? Det ska ju tydligen vara ett väldigt fåtrådat spel om jag har förstått det rätt och då är det ju lätt att den flaskar tidigare än vad grafikkorten gör.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Fast det handlar inte om linjer, utan hela bildrutor.

Vanligast är AFR, Alternate Frame Rendering.
Sen finns också SFR, Split Frame Rendering, då ena kortet ritar övre delen av bilden och det andra den nedre.

Mao så ritar kort A upp bild ett och kort B bild 2. Båda korten behöver ha hela sitt minne för att rita upp sin bild och det finns ingen förmåga att optimera renderingen av bilder genom att dela minnet mellan korten. Och givet att korten har en minnesbandbredd på 200-400GB/s så är det lite mycket minne att skyffla över PCIe-bussen mellan varje frame:)

Permalänk
Medlem

Just det ja, en intressant sak är att VRAM usage var uppe i 2600MB ett tag Saftigt värre.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Just det ja, en intressant sak är att VRAM usage var uppe i 2600MB ett tag Saftigt värre.

5200 MB för mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Curemylife:

Ja det är ju det jag pratar om:)

Hur såg cpu användningen ut? Det ska ju tydligen vara ett väldigt fåtrådat spel om jag har förstått det rätt och då är det ju lätt att den flaskar tidigare än vad grafikkorten gör.

40% ungefär.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

40% ungefär.

Skickades från m.sweclockers.com

40% säger absolut ingenting, du får säga vilken processor, vilken frekvens du kör den i och belastningen för varje individuell kärna.

Totala användningen kanske är 40% men det kanske bara är några få kärnor som jobbar i 100% då begränsar ju CPU:n för att spelet inte är anpassat för tillräckligt många trådar.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

2x HD6990

Tror det är snart dags att uppgradera mina grafikkort. Men inte riktigt än. Helt hopplöst är det ju inte i alla fall. Nästan ingen skillnad alls på 2x HD6990 i CF eller bara med 1x HD6990. Average-fps var nästan likadan i båda testerna. Mina kort suger i detta spel. Jag får bra mycket högre FPS i andra spel även i nyare spel beroende på vilket det är...

2x HD6990 Högre min-fps, lägre max-fps

1x HD6990 Lägre min-fps, högre max-fps

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Curemylife:

Förmodligen får du som många andra, slut på minne.

690 i intern sli får en aktiv minnesmängd på 2gb.

Skrivet av Ph0bLif3:

Tror det är snart dags att uppgradera mina grafikkort. Men inte riktigt än. Helt hopplöst är det ju inte i alla fall. Nästan ingen skillnad alls på 2x HD6990 i CF eller bara med 1x HD6990. Average-fps var nästan likadan i båda testerna. Mina kort suger i detta spel. Jag får bra mycket högre FPS i andra spel även i nyare spel beroende på vilket det är...

2x HD6990 Högre min-fps, lägre max-fps
http://i58.tinypic.com/5eergj.jpg

1x HD6990 Lägre min-fps, högre max-fps
http://i61.tinypic.com/nqpdlh.jpg

Teäken på ej sli kompatibelt.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

Teäken på ej sli kompatibelt.

nVidia (SLI) och AMD (Crossfire)

Det var ett tecken på dåligt Crossfire stöd och har absolut ingenting med SLI att göra:)

Edit: Sen snackar vi ju om icke-optimerade drivrutiner och då det är 2st 6990:n så är det totalt 4st(!) GPU:er, väldigt dåligt stöd för det öht.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Kan intyga att Thief har fruktansvärt dåligt stöd för CF.

Jag hade typ 55fps avarage på ultra allt med min rigg.

Misstänker att de skiter i att optimera CF och siktar på att få ut Mantle istället. Ska bli kul och se skillnaden när det kommer!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional