Hjälp! BF3 kraschar - DirectX function "GetDeviceRemovedReason" failed...

Permalänk

Hjälp! BF3 kraschar - DirectX function "GetDeviceRemovedReason" failed...

Hej

Ibland när jag spelar BF3 från några min till omkring 1 h kraschar det. Processen börjar med att bilden fryser i ett kort ögonblick, sedan blir skärmen svart och säger "No signal" i några sekunder. Därefter sätts skärmen automatiskt igång igen och jag har då blivit skickad till skrivbordet. Jag måste sedan öppna aktivitetshanteraren för att ha möjlighet att klicka bort rutan.

Jag har Googlat för en lösning och det verkar som många andra stött på samma problem, dock hittar jag inte någon fix för detta.

Värt att påpeka:
Grafikkortet är ej överklockat.
Grafikkortets temperatur överstiger ej 65 C när jag spelar (inget värmeproblem antar jag).
Har provat att installera senaste drivrutiner utan resultat. Samma meddelande kvarstår.

Här är då vad som poppar upp:

Någon som har några idéer? Om jag missat något är det bara att fråga!
Mvh

Visa signatur

Define R4 - i7 4930K - NH U9B - GTX 780 - P9X79 - RM 750W - 16GB 1600Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av nuggets232:

Hej

Ibland när jag spelar BF3 från några min till omkring 1 h kraschar det. Processen börjar med att bilden fryser i ett kort ögonblick, sedan blir skärmen svart och säger "No signal" i några sekunder. Därefter sätts skärmen automatiskt igång igen och jag har då blivit skickad till skrivbordet. Jag måste sedan öppna aktivitetshanteraren för att ha möjlighet att klicka bort rutan.

Jag har Googlat för en lösning och det verkar som många andra stött på samma problem, dock hittar jag inte någon fix för detta.

Värt att påpeka:
Grafikkortet är ej överklockat.
Grafikkortets temperatur överstiger ej 65 C när jag spelar (inget värmeproblem antar jag).
Har provat att installera senaste drivrutiner utan resultat. Samma meddelande kvarstår.

Här är då vad som poppar upp:

http://puu.sh/7oQim.png

Någon som har några idéer? Om jag missat något är det bara att fråga!
Mvh

Här är en tråd med exakt samma problem fast med ett annat grafikkort: #14451218
Säger detta då det känns onödigt med två trådar fast det är olika grafikkort.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

Här är en tråd med exakt samma problem fast med ett annat grafikkort: #14451218
Säger detta då det känns onödigt med två trådar fast det är olika grafikkort.

Tack för upplysningen. Jag får hålla ett öga för den tråden också, fastän vet vi ju inte om lösningarna skiljer sig beroende på vilket grafikkort man har.

Edit: Såg nyss att det finns en Battlefield sektion, en mod får gärna flytta tråden dit om hen tycker det är väsentligt.

Visa signatur

Permalänk

Testa o köra i windowed mode.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-F | CPU: i7 8700k @5.1Ghz
GPU: GTX 1060 6GB Strix Gaming | RAM: Corsair Vengeance DDR4 3000MHz 16GB | SSD: Samsung 500GB M.2 | Ljudkort: SoundBlaster X AE-5
Gear: Logitech G810 Orion | Razer Deathadder Elite | Sennheiser HD599 | Blue Yeti

Permalänk
Skrivet av FinalreQui3m:

Testa o köra i windowed mode.

Testade utan framgång, samma meddelande kom upp efter ~20 minuters spelande. Några fler idéer på lager?

Visa signatur

Permalänk

Uppdaterade häromdagen drivrutinerna till dom senaste och får fortfarande upp samma meddelande, visserligen inte lika ofta men jag skulle helst vilja få bort errorn helt. 215 visningar men ingen som vet hur man löser detta?

Visa signatur