Ny dator skall införskaffas!
moderkortet är för amd socket am3+, processorn är intel socket lga 1150. det fungerar alltså inte.
wd black är förbannat dyr och inget jag rekommenderar om man inte verkligen vill ha hastigheten av den men inte vill betala för ssd istället.
det är förbannat dyrt minne du har valt men du har kommit rätt på mängden, 8gb är lagom. tanken med dessa är att man ska kunna vattenkyla dem. 2133mhz är inte något du har någon användning av i en speldator (om det nu är en sådan som det här är), satsa på 1600mhz 8gb ddr3 för 700kr.
läste just något otrevligt om denna ssd (http://www.nordichardware.se/SSD-Recensioner/nya-kingston-v30...). satsa på samsung 840 evo basic series.
du har gjort ett skitbra val av grafikkort. bra med prestanda, 3gb vram, tyst, kallt. det verkar vara helt perfekt! nja, inte riktigt. det finns ett problem: det går inte att få tag på. det är ett ganska stort problem. jag skulle titta på msi gtx 770 istället.
jävligt dyrt chassi som jag inte vet vad du ska göra med. bigtowers är stora, tunga och inte nödvändiga för de flesta (vissa behöver utrymmet men det här gäller inte i ditt fall). köp corsair carbide 200r om du vill ha ett lagom och bra chassi. om du vill ha ett lite finare kan jag rekommendera fractal design define r4.
750w är oerhört överdimensionerat och inte något du behöver. det känns också dyrt i din prisklass, ett xfx core edition 550w känns mer lagom.
4770k känns för dyrt i det här fallet. är det något du har någon speciell användning av? ska det överklockas?
så, nu ska jag som vanligt länka http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/184036-w... som är väldigt prisvärt. lägg till en processorkylare (exempelvis freezer 7 pro om du inte ska överklocka, hyper 212 evo om du ska överklocka litegrann och noctua nh-u14s om du vill ha något kraftfullare och tystare (dock mycket dyrare)), en hårddisk och operativsystem så är det bara att köra.
jag förstår att paketet jag just länkade går emot mycket av det jag sa om minnesmängd, watt, processor osv, men det är ett väldigt bra pris och en bättre processor är inget att gnälla på om man kan få den ändå. gtx 780 är också ganska mycket bättre än 280x och 770. sedan har vi en ssd på 250gb istället för 120.
- Hur lättast komma till USB uttag baktill på TV?7
- Windows 95 fyller 3016
- 3D skrivare - Diskussionstråden2,2k
- C++ och dess framtid att programmera minnessäkert - Hur går utvecklingen?1,5k
- Priskoll på min speldator2
- Dagens fynd — Diskussionstråden55k
- Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) — Läs första inlägget först!21k
- AMD lägger ned styrkretsen B65031
- Ubiquiti Unifi4,2k
- Nätverk i nytt hus24
- Skänkes Skänkes: Roddbåt/plasteka
- Säljes Schysst simpel gaming pc, 2080 ti Strix, 9900k, intressekoll
- Säljes QNAP TS-859 Pro
- Säljes PicoPSU 150 W inkl. nätadapter
- Säljes Skärmar, stativ, kontroll, dockningsstation
- Säljes ASUS ROG STRIX X470-F GAMING (Defekt?)
- Köpes Söker Ryzen 3600
- Säljes Äldre stationär
- Säljes Quest 3
- Köpes Lian Li Strimer Plus V2 24-pin RGB-kabel + kontroller
- Windows 95 fyller 3016
- AMD om brända moderkort: Komplext problem13
- Moddare kör Doom på laddare6
- Kommentar: Det är aldrig rätt tid att köpa24
- Udda mATX-moderkort har fastlödd Ryzen-processor22
- AMD lägger ned styrkretsen B65031
- Noctua: Vi vill göra RTX 509023
- AMD läckte FSR 4-kod - stöd för äldre kort kan vara på väg14
- Populär Chrome-VPN avslöjad - spionerar på användare92
- 5K2K-upplösning vid 180 Hz i ny Samsung-skärm38
Externa nyheter
Spelnyheter från FZ
- Gamescom Awards – Resident Evil Requiem stor vinnare, svenska Hela sticker ut idag
- Silent Hill f kallas soulslike – "oseriöst" tycker utvecklare idag
- Snake Eater-remaken tränar yngre förmågor inför Metal Gears framtid igår
- Assassin’s Creed Mirage får ett nytt gratis DLC igår
- The Division 2: Survivors är under utveckling igår