Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hehe, jag köpte faktiskt DKC:TF under kvällen. 11GB tog ca 2 timmar att ladda hem. Hunnit spela igenom första nivån men får bli mer tid imorgon samt i helgen. Känns positivt än så länge men samtidigt slår det mig att Donkey Kong Country verkligen behöver dyka upp i Wii U's Virtual Console.

Jag fattar inte hur de kan missa ngt sånt varje gång de släpper en ny "stor" titel till Wii U.
Om de hade varit lite smarta så hade de sett till att man också kunnat köpa de tidigare spelen i serien till bra priser i e-shoppen.

Permalänk

Awesome tack alla för hjälpen blir införskaffa sig ett Wii u Premium

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px7 s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ozo64:

Jag fattar inte hur de kan missa ngt sånt varje gång de släpper en ny "stor" titel till Wii U.
Om de hade varit lite smarta så hade de sett till att man också kunnat köpa de tidigare spelen i serien till bra priser i e-shoppen.

Jo. Att det tog tid och var svårare att få ut spel under Wii's tid när spelen ofta var uppåt 20 år gamla kan jag ju förstå. Mycket händer under åren och kanske inte alltid lätt att veta vem som äger rättigheterna så många år senare. Men att de tar sådan tid nu gillar jag inte, det känns som det mesta jobbet för återlansering borde vara gjort. Samtidigt vill de väl inte få ut för mycket spel på samma gång men det vore nog inte orimligt med 5-10 VC-titlar i veckan. Nu är det ju typ en i veckan, och då allt från riktiga topptitlar och odödliga klassiker till mer irrelevanta titlar.

Priserna kunde gott vara iallafalll något lägre för VC-titlarna men det enda spel där jag köpt för fullpris är Earthbound, övriga fick jag antingen för 3kr förra våren eller har uppgraderat den Wii-version jag köpt tidigare.

Permalänk
Medlem

Herregud vad bra Donkey Kong Tropical Freeze är, bästa 2d-plattformspelet på de senaste åren. Stort jävla plus för musiken, David Wise har nog gjort det bästa soundtracket för 2014.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggmeiler:

Herregud vad bra Donkey Kong Tropical Freeze är, bästa 2d-plattformspelet på de senaste åren. Stort jävla plus för musiken, David Wise har nog gjort det bästa soundtracket för 2014.

http://www.youtube.com/watch?v=Boqy0Q-4c_M

http://www.youtube.com/watch?v=301s-GDML5w

http://www.youtube.com/watch?v=WA2WjP6sgrc

Instämmer här. Utan tvekan bästa 2d liret sedan dkc på snes!
Pure epic

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag förvisso bara hunnit spela första nivån men av vad jag sett så ligger New Super Mario Bros U och Rayman Legends högre upp på min lista. Definitivt en trea om jag nu inte glömt något spel då.
Jag borde nog vara klar med Resident Evil 4 imorgon vilket borde ge tid och fokus åter till DKC:TF.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Nu har jag förvisso bara hunnit spela första nivån men av vad jag sett så ligger New Super Mario Bros U och Rayman Legends högre upp på min lista. Definitivt en trea om jag nu inte glömt något spel då.
Jag borde nog vara klar med Resident Evil 4 imorgon vilket borde ge tid och fokus åter till DKC:TF.

Kollar man alla reviewsen så ser man att de negativa aspekterna är multiplayer och att det är "för svårt" samt att det inte levde upp till de oerhörda förväntningarna (inte tar 2d genren ett steg framåt).

Men gämför man alla spelen och struntar i innovation är det utan tvekan så att dkc freeze står lång över rayman och mario U.
Jag skulle tom klassa det som bättre än mario 3d world. Iallafall om man är ute efter ett klassistk 2d spel med hög kvalite.

är man ute efter något revolutionerande rent gameplaymässigt och multiplayer är inte DKC det bästa.

Är man ute efter ett 2d spel med ultra kvalitet på banorna, och bra grafik + musik, så slår dkc freeze allt konkurrenterna kan komma med i dagsläget

rayman är för enkelt (slutade spela efter 50% av splet) men gott för slapstick och casuals och barn. Känns inte riktigt som ett "seriöst" spel utan mer en skoj take och en latjo stund så att säga. sköt och enkelt men inte så minnesvärt. Och mario U har en sladdrig kontroll och grovt föråldrad grafik (gämfört med dkc freeze). 2d spel skall vara njutbart för ögonen, såsom dkc 1,2,3 var på sin tid när det gav sig. ^^ och erbjuda åtmindstonde en liten utmaning vilket konkurrenterna inte gör.

Edit. -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det jag vill få fram är följande från en recension som enbart gav DKC Freeze 70 av 100

" if your idea of a 2D platformer is based on enemies and obstacles being lined up neatly along your path of destruction; then this is not a game for you. Enemies in DKC Tropical freeze are meant to inconvenience you and continually break your momentum. "

mao vill man som i rayman bara springa igenom banorna i ett flow (för enkelt enligt mitt tycke) så tycker man inte om dkc.
om man tycker om utmaning och inte bara rusha förbi banor så kommer man gilla dkc mer än mario och rayman.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Inaktiv

Hehe njä, jag håller nog inte med dig helt där.

För övrigt gillar jag Nintendos trollning med att lägga till en modell av det blåa skalet i specialversionen av Mario Kart 8 hehe: http://www.eurogamer.net/articles/2014-03-06-mario-kart-8-lim...

Permalänk
Avstängd

Klarade precis dkc freeze hade personligen rankat spelen såsom följande.

1 freez
2 rayman legend
3 3d world
4 mario u

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej, jag har ett problem, när jag riktar (den vanliga) kontrollen mot sensorn så kan jag inte se någon på på tv'n, dock så funkar det när jag riktar kontrollen snett upp till vänster, då får jag pilen på tv'n centrerad. Hur kan detta komma sig? Är det någon som vet vad jag ska göra för att rätta till mitt problem? Tack på förhand.
mvh .andi

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andigo:

Hej, jag har ett problem, när jag riktar (den vanliga) kontrollen mot sensorn så kan jag inte se någon på på tv'n, dock så funkar det när jag riktar kontrollen snett upp till vänster, då får jag pilen på tv'n centrerad. Hur kan detta komma sig? Är det någon som vet vad jag ska göra för att rätta till mitt problem? Tack på förhand.
mvh .andi

Ligger sensorbar centrerat under/ovan TV'n?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andigo:

mvh .andi

Remotes läser av ir-ljus så om du har andra IR källor vid tvn eller tom vanloga lampor så kan det störa. Se till så att sensorbaren är centrerad iaf och du kan ställa in i inställningarna om du har den över eller under tvn

Permalänk
Avstängd

Hur kul är Zombie U i multiplayer? gämfört med castlestorm multiplayer på wii u?
någon input?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av spikey13:

Hur kul är Zombie U i multiplayer? gämfört med castlestorm multiplayer på wii u?
någon input?

Jag har ingen aning om vad Castlestorm är men MP-delen av ZombiU är rätt okej. Nu är det SP-delen som gäller med detta spel. Minns jag inte helt fel så skjuter den ena spelaren zombien som den andra spelaren placerar ut med ganepad. Minns inte om det fanns fler lägen eller om det går att spela fler än två.

Permalänk
Avstängd

9 nya hål till golf gratis idag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

9 nya hål till golf gratis idag.

vilket golfspel är det som gäller?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Avstängd

Finns bara ett golfspel vad jag vet (wii sportsclub u) golf.

Roligaste multiplayer spelet på wii u utan tvekan

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Någon av er andra som köpte importerad Wii U från Webhallen som faktiskt kontaktat och fått svar och kanske rent av adaptrarna bytt på deras Wii Us? Jag tänker då på: http://www.elsakerhetsverket.se/sv/Produktsakerhet/Forsaljnin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Någon av er andra som köpte importerad Wii U från Webhallen som faktiskt kontaktat och fått svar och kanske rent av adaptrarna bytt på deras Wii Us? Jag tänker då på: http://www.elsakerhetsverket.se/sv/Produktsakerhet/Forsaljnin...

Hm, jag köpte mitt begagnat och det är precis en sådan adapter jag har, kanske skulle ta och investera i en ny av bättre modell.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pelleboj:

Hm, jag köpte mitt begagnat och det är precis en sådan adapter jag har, kanske skulle ta och investera i en ny av bättre modell.

Jag fick hem adaptrarna i torsdags. Det verkar inte vara några orginal-adaptrar (av ettiketterna att dömma) men de gör vad de ska iallafall. Strömadaptern för Gamepaden låter när den är inkopplad och jag har inte bestämt mig för om jag ska orka kontakta Webhallen igen angående denna.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag fick hem adaptrarna i torsdags. Det verkar inte vara några orginal-adaptrar (av ettiketterna att dömma) men de gör vad de ska iallafall. Strömadaptern för Gamepaden låter när den är inkopplad och jag har inte bestämt mig för om jag ska orka kontakta Webhallen igen angående denna.

menar du kontaktkonverter eller en hel AC-adapter? att nån skulle ha brytt sig att göra piratgrejer för det till WiiU låter ju inte så sannolikt.

adaptern ska inte låt ändå dock. jag skulle byta den om det nu inte beror på just din dåliga ström. pröva den i nån annans hus eller så kanske?

Skrivet av Toivo83:

bra pris. det är vad den borde kosta, alltså nära runt 2000 eller lite mindre vi räknar bort "värdet" av spelet.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AndreaX:

menar du kontaktkonverter eller en hel AC-adapter? att nån skulle ha brytt sig att göra piratgrejer för det till WiiU låter ju inte så sannolikt.

adaptern ska inte låt ändå dock. jag skulle byta den om det nu inte beror på just din dåliga ström. pröva den i nån annans hus eller så kanske?

Rubbet. Det som sitter mellan väggen och basenhet/Gamepad. Strömadaptern till basenheten är väldigt likt orginalet förutom etiketten på undersidan som ser rätt kinesisk ut. Adaptern till Gamepad är rätt lik även den men saknar Nintendo-texten på ovansidan och känns rätt mycket kina-pirat.

Mest troligt att själva adaptern håller rätt låg kvalitet. Får se hur det blir, något störande att lyssna på när den är ikopplad och oljudet ger mig en känsla av att den heller inte är sådär supersäker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

den som känner sig sugen får passa på visst. det var bara en kort helgdrive, under 2 timmar kvar med det priset nu. är faktiskt bland de billigaste som finns utan krångel. frakten ingick tydligen också.

Skrivet av anon5930:

Rubbet. Det som sitter mellan väggen och basenhet/Gamepad. Strömadaptern till basenheten är väldigt likt orginalet förutom etiketten på undersidan som ser rätt kinesisk ut. Adaptern till Gamepad är rätt lik även den men saknar Nintendo-texten på ovansidan och känns rätt mycket kina-pirat.

Mest troligt att själva adaptern håller rätt låg kvalitet. Får se hur det blir, något störande att lyssna på när den är ikopplad och oljudet ger mig en känsla av att den heller inte är sådär supersäker.

aha, märkligt. var det dessa i paketet istället för originalen eller skickades de med som extra?

antar att originaladaptrarna inte är multivolt eftersom det står 230 på dem. men hade nog hellre kört med en extra 230>100v omvandlare då.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AndreaX:

aha, märkligt. var det dessa i paketet istället för originalen eller skickades de med som extra?

antar att originaladaptrarna inte är multivolt eftersom det står 230 på dem. men hade nog hellre kört med en extra 230>100v omvandlare då.

Nä, jag fick dessa hemskickade efter att ha kontaktat deras support: http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_wii_u/183866-wii... och http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_wii_u/183865-wii...

Den för basenheten levereras i en plastpåse och den för Gamepaden i en liten kartong för övrigt. Vanlig svensk kontakt och de är båda CE-märkta.

Permalänk
Medlem

CE märkta kan vara fake.
CE kan stå för China Export.
Det ska vara mellanrum mellan C och E.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem

Nintendo säljer inte ersättnings nätadaptrar så alla är av Tredje part. Jag kan så got som låva dig att du är mer säkrare med en UK -> EU plug än någon av de där nätadaptrarna, men som sagt va på grund av idiot svensk lag så....

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Inaktiv

Jag tog bilder på adaptrarna nu på morgonen. Så här ser de alltså ut:

Gamepad:

Basenhet:

Jag beklagar dammet men hade inte tid att torka av nu på morgonen hehe.

Skrivet av aaaaa:

CE märkta kan vara fake.
CE kan stå för China Export.
Det ska vara mellanrum mellan C och E.

Mellanrum mellan C och E är det. Men det behöver ju samtidigt inte göra den mer äkta iofs.

Skrivet av MugiMugi:

Nintendo säljer inte ersättnings nätadaptrar så alla är av Tredje part. Jag kan så got som låva dig att du är mer säkrare med en UK -> EU plug än någon av de där nätadaptrarna, men som sagt va på grund av idiot svensk lag så....

Observera att Elsäkerhetsverket anser att adaptern Webhallen skickade med även är felaktigt designad. Det är inte enbart pga säljförbudet för produkter utan svensk plugg: http://www.elsakerhetsverket.se/sv/Produktsakerhet/Forsaljnin...

Permalänk
Medlem

När ni köper Pro kontrollerna från butiker eller annat så kan ni se ifall den är kopia eller inte rätt enkelt.

Här har ni två bilder som jag tog:

Den till vänster är äkta.

- Grå sladd istället för svart (Nintendo kör i princip bara gråa sladdar till diverse laddare, NDS/3DS/WII U
- Ingen streckkod-lapp på "plastpåsen".
- Tjockare material i "plastpåsen".
- Texten på kartongen urskiljer sig, tydligare färger på original lådans text och markeringar.
- Hålet för hängare än annorlunda utskuren.
- På kopian så "klickar" styrkorset medans på originalet är det "mjukare".
- På min kopia kunde jag inte trycka uppåt och samtidigt styra åt vänster, den registrerade bara en riktning åt gången.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Toivo83:

När ni köper Pro kontrollerna från butiker eller annat så kan ni se ifall den är kopia eller inte rätt enkelt.

Här har ni två bilder som jag tog:

http://i144.photobucket.com/albums/r173/shadowmoon83/20140122...

http://i144.photobucket.com/albums/r173/shadowmoon83/20140122...

Den till vänster är äkta.

- Grå sladd istället för svart (Nintendo kör i princip bara gråa sladdar till diverse laddare, NDS/3DS/WII U
- Ingen streckkod-lapp på "plastpåsen".
- Tjockare material i "plastpåsen".
- Texten på kartongen urskiljer sig, tydligare färger på original lådans text och markeringar.
- Hålet för hängare än annorlunda utskuren.
- På kopian så "klickar" styrkorset medans på originalet är det "mjukare".
- På min kopia kunde jag inte trycka uppåt och samtidigt styra åt vänster, den registrerade bara en riktning åt gången.

Oj, jag trodde inte det fanns kopior av dessa. Min bör vara original då USB kabeln är grå samt fungerande styrkors.