Telefon som spelar högt ljud ur uttaget?

Permalänk
Medlem

Telefon som spelar högt ljud ur uttaget?

Inte provat någon jätte ny mobil men alla jag haft har jag haft på högsta volym när jag kopplar den till förstärkare eller bilstereo. Ändå måste jag vrida upp volymen på stereon till ca dubbelt än normalt. Kvaliteten blir ofta väldigt väldigt mycket sämre. En kompis körde sin Iphone 4 in i bilen och det lät mycket bättre. Vill dock helst skippa iphone men då jag använder telefonen mycket som musikspelare undrar jag om det finns någon som funkar bättre?

Permalänk
Medlem

Vad har du för telefon?
Dålig/skadad kabel?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

exempel htc wildfire, zte blade, nexus 4, LG G2, luma 920.

Permalänk
Medlem

Nexus 4 kan ge högre utsignal om man rootar den och lägger in custom ROM.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Medveten om det men tycker ändå att kvaliteten blir sämre. Hör att ljudet blir distorerat och muddigt. Vet ej om min kompis hade någon speciell kabel till hans iphone 3 men jag görde genom vanlig 3.5mm kabel och det lär mycket sämre.

Permalänk
Medlem

Inte så att du lyssnar på låtar som är rippade i låg volym. Och sedan höjer till högsta på mobilen och ger bilsteteon en för hög ingångs signal och därav får distortion?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Playboy_1338:

Inte så att du lyssnar på låtar som är rippade i låg volym. Och sedan höjer till högsta på mobilen och ger bilsteteon en för hög ingångs signal och därav får distortion?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är helt enkelt så att iPhone vissa Android modeller och Windows Phone har högre uteffekt till hörlurarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Det är helt enkelt så att iPhone vissa Android modeller och Windows Phone har högre uteffekt till hörlurarna

Ja, men är signalen för hög för ingång till stereon så att distorsion uppstår, så kommer den vara det även om du höjer lite till och problemet kommer vara kvar.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Playboy_1338:

Ja, men är signalen för hög för ingång till stereon så att distorsion uppstår, så kommer den vara det även om du höjer lite till och problemet kommer vara kvar.

Det är inte Vpp som är högre, det är strömstyrkan, vilket kan behövas för tungdrivna saker (stora hörlurar, vissa stereo och annat)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Det är inte Vpp som är högre, det är strömstyrkan, vilket kan behövas för tungdrivna saker (stora hörlurar, vissa stereo och annat)

AUX ingång på en bilstereo drar i stort sett ingen effekt alls, det är en högohmig ingång. Det är Vpp som är för låg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av satane:

Medveten om det men tycker ändå att kvaliteten blir sämre. Hör att ljudet blir distorerat och muddigt. Vet ej om min kompis hade någon speciell kabel till hans iphone 3 men jag görde genom vanlig 3.5mm kabel och det lär mycket sämre.

Du kan ju alltid köpa en kabel och testa att köra ljudet genom USB

Visa signatur

Intel Core i5 750 4GHz | Thermalright Silver Arrow | MSI GTX 770 Lightning | Corsair XMS3 8GB | ASUS P7P55D-E | Corsair Force GT 120 GB | Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda 2 TB | Samsung Spinpoint T166 500 GB x2 | Fractal Design Tesla 650W | NZXT Phantom
Benq G2420HDB | Benq XL2420T (120Hz Lightboost) | Qpad MK-85 | Qpad 5K | Qpad QH-90 | Samsung Galaxy S III - Temasek Cyanogenmod 11

Permalänk
Medlem

Finns det från micro usb till 3.5mm? Eller menar ni från 3.5mm till usb på stereon? För de har tyvärr varken min bilstereo eller förstärkare. (rätt gamla grejer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av satane:

Medveten om det men tycker ändå att kvaliteten blir sämre. Hör att ljudet blir distorerat och muddigt. Vet ej om min kompis hade någon speciell kabel till hans iphone 3 men jag görde genom vanlig 3.5mm kabel och det lär mycket sämre.

S3an har rätt kraftig förstärkare (2*2W), men är rejält begränsad av mjukvara.
Boeffla sound (voodoo) låter dig höjja effekten över EUs rekommendation. (Utan distorsion)

USB dac eller bluetooth är ju andra alternativ om man inte kan välja känslighet på "aux"/line in.

Permalänk
Medlem

Har Samsung S3 med Boeffla. Kan köra riktigt riktigt högt. Har också Wolfson-chip vilket är det bästa bland telefoner, samma som t ex Iphone 4.

Rekommenderar det.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk

Haft Xperia x8, lumia 800, Galaxy S3 och nu iPhone 4s..

Kan utan tvekan säga att iPhonen är överlägsen i 'output-ljud' och även kvalités mässigt i högtalaren, på andra plats kommer Xperia X8..
Ljudet med Lumian är det värsta jag hört både genom Aux och högtalaren är skapligt värdelös den med..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Haft Xperia x8, lumia 800, Galaxy S3 och nu iPhone 4s..

Kan utan tvekan säga att iPhonen är överlägsen i 'output-ljud' och även kvalités mässigt i högtalaren, på andra plats kommer Xperia X8..
Ljudet med Lumian är det värsta jag hört både genom Aux och högtalaren är skapligt värdelös den med..

Skickades från m.sweclockers.com

Du vet att S3 och iphone 4s har wolfson-chip båda två? dessutom så rootar alla som bryr sig om ljud en s3, dvs högre output. sen frågade han inte heller om mobilens högtalare, vilken är helt ointressant egentligen så länge man inte ska visa ett klipp för någon rackare någon gång emellanåt.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Skrivet av lossah:

Du vet att S3 och iphone 4s har wolfson-chip båda två? dessutom så rootar alla som bryr sig om ljud en s3, dvs högre output. sen frågade han inte heller om mobilens högtalare, vilken är helt ointressant egentligen så länge man inte ska visa ett klipp för någon rackare någon gång emellanåt.

Vet inte många i min närvaro som faktiskt har en roota telefon öht haha
Men varför har Samsung en spärr, för OOTB så låter en iPhone med likadana chip mycket bättre?

Och nej är ingen Fanboy.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av satane:

exempel htc wildfire, zte blade, nexus 4, LG G2, luma 920.

Jag har en LG G2 och den är långt mycket sämre än min iPhone 5 jag hade innan så den rekommenderar jag INTE.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Jag har en LG G2 och den är långt mycket sämre än min iPhone 5 jag hade innan så den rekommenderar jag INTE.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2482750

Permalänk
Medlem

Och utan Root? Jo, kacka

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

HTC One och Lumia-lurarna har 2V output (1.5V i andra lurar), så dessa bör fungera bäst för att spela upp musik genom kabel.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Och utan Root? Jo, kacka

Ja den eländiga eu rekommendationen verkar nästan alla följa. Så tramsigt eftersom det är lurarnas känslighet som avgör hur högt det blir.

Permalänk
Medlem

Har en Zopo C2 och vägrar använda den till bilstereon pga av försämrad ljudkvalitet och mycket brus så jag kör bara med USB-minne och låtar lagrade på det.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Jag använder en bluetooth -> 3.5mm adapter i bilen även fast jag har "voodoo" kernel med obegränsad volym på min S3a. Smidigt att inte behöva hålla på med kablar.