SweClockers drop!

Eyefinityadapter (Ström) - Söker tankar & tips

Permalänk
Medlem

Eyefinityadapter (Ström) - Söker tankar & tips

Hej,

Håller på att försöka optimera ormboet under mitt skrivbord, och steg ett är att göra de tre c13 skärm-strömkablarna till en.

Jag har gjort en snabb skiss på hur jag tänkt mig:

Frågetecknen som kvarstår är följande:

• Behöver intaget från vägg överdimensioneras mot de kablar som slutligen går till skärmarna?

• Vad använder jag lämpligast för att skarva (är inte så säker med lödkolven) lösningen får gärna vara platseffektiv. (Har sneglat på Wakos koplingsklämmor och topphattar)

• Kopplingslåda - Hur fasen hittar jag en liten stilren snygg kopplingslåda som har plats för detta inuti sig utan att vara "fullsize"?

Alla tankar tips eller rekommendationer mottages gladeligen,

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

skulle väl gå att använda en väggdosa för utanpåliggande installation

http://www.clasohlson.com/se/Kopplingsdosa-IP54/32-5350

och sen m16 kabelförskruvningar för lite dragavlastning. har för mig hålen bakom täckgummit är 16mm men kan ha fel.
http://www.clasohlson.com/se/Kabelf%C3%B6rskruvning/Pr3612210...

koppla färgvis i plinten som kommer med kopplingsplinten på insidan eller ubåtar http://www.clasohlson.com/se/Kopplingskl%C3%A4mma/32-7795 och fimpa den totalt värdelösa plinten.

och vill du inte ha den vit så går det ge sig på med lite fint sandpapper på utsidan och sen en sprayburk för att få rätt färg.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sondmat:

Nej inget behöver överdimensioneras. Dosa + kabelförskruvning är enklaste lösningen som Rouge of Darkness föreslog. Spelar ingen större roll vad du använder för att koppla ihop, men troligen är skärmarnas kablar fintrådiga och väljer du toppklämmor ska du då ha denna modell om inte dosan har färdig plint.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Blir nog en tur till clas idag!

Permalänk

Hur kommer det sig att du inte köper något färdigt?

ex.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Är ute efter liknande sak.
Vill ha något som grenar sig till 4 c13 dock samt så litet och smidigt som möjligt för montering på baksidan om ett skärmställ.

Hade du någon lycka med ditt project samt hur ser/såg det ut?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Är ute efter liknande sak.
Vill ha något som grenar sig till 4 c13 dock samt så litet och smidigt som möjligt för montering på baksidan om ett skärmställ.

Hade du någon lycka med ditt project samt hur ser/såg det ut?

om du gör som jag skrev längre upp med eldosa och kabelgenomföringar kan du montera upp till 8-9 c13 kontakter till en stickpropp.

och sen kan du montera den på en adapterplatta som passar i vesafästet om du har sådan.

dosan är 80x80x50mm om ja inte mins helt åt helvete och vesa på skärmen brukar ligga på 100x100 så en plåt på 110x110 med hål för vesa att montera dosan på så kan du montera den bakom skärmen och kommer max bygga 51mm bakom skärmen 1mm plåt räcker gott och väl.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

om du gör som jag skrev längre upp med eldosa och kabelgenomföringar kan du montera upp till 8-9 c13 kontakter till en stickpropp.

och sen kan du montera den på en adapterplatta som passar i vesafästet om du har sådan.

dosan är 80x80x50mm om ja inte mins helt åt helvete och vesa på skärmen brukar ligga på 100x100 så en plåt på 110x110 med hål för vesa att montera dosan på så kan du montera den bakom skärmen och kommer max bygga 51mm bakom skärmen 1mm plåt räcker gott och väl.

hmm
Kan nog funka.
Dock kommer inget vesfäste vara ledigt då skärmen kommer hänga i det. Men man kanske kan fixa fast dosan på stället ändå.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Tror han menade så här
typ att sätta en plåt i samma fäste som skärmen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har kablar som är vanlig stickpropp i ena änden och 2 eller 3 st C13 andra. Jag kommer dock inte ihåg var jag köpte dem.

[Edit]
Hitta!
http://se.rs-online.com/web/p/power-cable-assemblies/8188903/
http://se.rs-online.com/web/p/power-cable-assemblies/8188915/

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.