IOS eller Android på plattor?

Permalänk
Medlem

IOS eller Android på plattor?

Upplever att IOS är stabilare på plattan jämfört med Android.
På telefonfronten tycker jag att de är i princip lika bra. Android har kommit ikapp på den fronten.

Ville egentligen ha en android platta. Men de jag provade tyckte jag inte om. Blev en Ipad Air till slut. Snygg och snabb.

Vad tycker ni?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IT-Coach:

På telefonfronten tycker jag att de är i princip lika bra. Android har kommit ikapp på den fronten.

Ville egentligen ha en android platta. Men de jag provade tyckte jag inte om. Blev en Ipad Air till slut. Snygg och snabb.

Vad tycker ni?

Jag tycker att den här tråden är helt onödig, du har ju redan skaffat dig en platta, så det är ju inte fråga om råd i valet och kvalet inför ett stundande köp.
Och såna här trådar slutar bara med pajkastande fanboys i bägge läger.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk

Har en iPad och är sjukt nöjd. För mig slår den alla android plattor 100-0, och jag har faktiskt använt mig av en nexus 7 i 2 veckor men android surfplattor tilltalar inte mig alls!

Men det finns många som avskyr iOS och en stor del av de verkar bara göra det för att "sticka ut ur mängden". Men man får ju välja vad man vill och det finns flera alternativ som tur!

Förövrigt så har jag funderat länge på att testa en Surface PRO, den verkar intressant.

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Avstängd

själv har jag haft både IOS och andoroid på pekplatta. nu har jag en platta med w8 pro på. Inget slår denna.

Permalänk

Jag tycker av någon anledning att IOS inte lämpar sig för plattor. Tycker att det är för tråkigt på något sätt, kör hellre Android eller Windows (inte RT) på plattor.

Permalänk
Medlem

Har en ipad 2, den kanske är lite tråkig och nerskalat för att vara en surfplatta att ha IOs på den. IOS är däremot riktigt fint på mobilen

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

tycker nästan dessa trådar borde förbjudas... det slutar alltid med att fanboysen älskar sitt egna lag, och hatar motstående lag ännu mer än tidigare.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Något som jag uppskattar mer än något är nog gestures. Det blir nästan som en dans med fingrarna. "Swipe'a" mellan apparna eller komma till hemskärmen utan att behöva trycka på någon knapp eller lokalisera någon tillbaka-pil nere i vänstra hörnet. Men det var så länge sedan jag använde en Andriod-platta, kanske har ändrats. ^^

Visa signatur

670 | 8 GB | i5-3570k | 650w | P8H77-1 | P-183 | Vaio-Z | iPad 3 | iPhone 4s

Permalänk
Medlem

Haha vilken tråd, hur tänkte man nu?

Allt handlar om vad man ska använda produkten till, alla systemet har sina förr och nackdelar.

Android är sjukt flexibelt
Ios har väldigt många kvalitéts appar
Windows är också sjukt flexibelt men på ett annat vis

Jag valde en IPad air främst på grund av att jag ville spela brädspels appar och de är mer eller mindre obefintliga till de andra systemet. Skulle det finnas lika många och bra brädspels appar på alla plattor så hade jag troligen valt en Android eller en Windows platta i det högre segmentet.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Platta med USB port och SD-kortplats skulle det bli iaf.. vad jag har hört så felar det på Äpple plattorna så dom utgår direkt.

Permalänk
Medlem

Grabben har en ipad mini, min första och sista apple produkt jag köpt. Jag har lust att slänga den i papperskorgen ibland.
Har 2 androidplattor jag gillar, men ska nog köpa en win 8 platta i veckan som kommer. Den tror jag på.

Permalänk
Medlem

Vilken platta är det Neo?

Permalänk
Medlem

Då jag är inne på budget, då det bara är en leksak. Så tror jag det blir Asus book T100, men funderar på Dell Venue med samma processor. Men dell har ju inte fått så många bra recensioner (har läst den från sweclockers). Och webhallen har den ju knappt i lager vilket borde tyda på dålig efterfrågan. Men vill prova win 8 på en platta i hemmet och jag tror båda är bra, dell bätrre på pappret men tror det blir T100. Och när jag skrev ovan att "jag tror på den" syftade jag på win 8 som os. Bytte till det i torsdags på datorn och det känns som ett väldigt bra byte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Platta med USB port och SD-kortplats skulle det bli iaf.. vad jag har hört så felar det på Äpple plattorna så dom utgår direkt.

Nja.. http://www.amazon.com/Camera-Connection-Kit-Apple-iPad/dp/B00...

Permalänk
Medlem

Nu är det nog mer än bara foton som man vill kunna ha och läsa på SD kortet, vilket inte dessa adaptrar klarar av. Eller rättare sagt blockeras av ios.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IT-Coach:

Vad tycker ni?

Har x86 Windows på min ena platta, knäcker IOS och Android. De känns som leksaker i jämförelse.

Permalänk
Avstängd

Har två surfplattor här hemma. Samsung Note8 och en Lenovo A10. Båda har för och nackdelar men ingen av dom är perfekt.
De uppfyller minimum kraven kortläsare och har OTG som gör dom datoroberoende.

Letar faktiskt efter en ny surfplatta: ASUS TF701 verkar vara vettig och har ett fysiskt tangentbord och fullstor USB-kontakt som Lenovo A10. Då kostar Lenovo A10 under 2500 och ASUS TF701 närmare 5000kr.

Det är lätt att hamna i kategorin små bärbara datorer om man börjar söka den perfekta surfplattan. En AMD E1/E2-baserad 10-12 tums dator med Linux, klår en surfplatta av toppmodell från de stora tillverkarna. Antagligen är det man söker om man har en mobil med 5-6 tums skärm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Har x86 Windows på min ena platta, knäcker IOS och Android. De känns som leksaker i jämförelse.

Håller helt med, med Intels Bay Trail serie tillsammans med Windows 8 så har de blivit riktigt användbara. Jag har själv sålt min iPad och skaffade en bärbar dator men jag är riktigt sugen på att plocka upp en Windows 8 platta nu när jag skall till USA, även om jag sagt att jag skulle vänta till Cherry Trail i höst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Jag har aldrig ägt en surfplatta och det lär nog troligen dröja tills jag gör det, har dock provat iPad gen 3 samt Asus Transformer Pad med W8 flertalet gånger. Asus-plattan kändes klart mer seriöst och PC-lik av dessa, tack vare all den personliga anpassning man enkelt kan ställa in. iPaden kändes mest som en mega-iPhone i jämförelse. Kör Android på mobilen men är inte ens sugen att prova det på platta, av precis samma anledning som med iOS. Så jag håller definitivt med att W8 glänser inom detta område

Visa signatur

66 datorer, 57 tv-spel... inget sönderslaget ännu. Vad hände med tonårens förbrukningsådra?! 🙊

Permalänk
Medlem

Är sjukt nöjd med min iPad. Men skulle säkert bli lika nöjd med en Android.

Hade en Samsung Ativ Smart Pc t500 med Windows 8 (ej RT) och den sög verkligen.
Utbudet av appar samt gränssnittet i Metro gjorde att den knappt var användbar. Möjligen som skärbräda

Finns såklart andra som tycker tvärtom. Smaken är som baken..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resorb:

Är sjukt nöjd med min iPad. Men skulle säkert bli lika nöjd med en Android.

Hade en Samsung Ativ Smart Pc t500 med Windows 8 (ej RT) och den sög verkligen.
Utbudet av appar samt gränssnittet i Metro gjorde att den knappt var användbar. Möjligen som skärbräda

Finns såklart andra som tycker tvärtom. Smaken är som baken..

Det är ju det fina dock, du måste inte använda massa specialappar för att klara av minsta lilla grej :p.