watchdogs nerfat i grafik även på pc

Permalänk
Snusfri

Folket borde lugna ner skägget en aning.

UBI har gått ut med att PC-versionen kommer att se bättre ut än det som visades på E3 2012.
GIF'en med den sämre grafiken är från okänt ursprung, PS4 Danmark skrev att det var från PS4 tidigare men den tweeten har sedan dess plockats bort och UBI har gått ut med att det kommer mer info under veckan gällandes spelet.

Men det är som vanligt, hoppa på "hating bandwagon" för det gör alla andra innan utvecklarna fått sagt sitt..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Avstängd

http://www.dsogaming.com/news/watch-dogs-creative-director-pc...

Good news alla. Pc verren är inte nerfad som ps4 verren är

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Skrivet av spikey13:

Det florerar mycket starka rykten om att såväl pc som konsollversonerna av watchdogs inte kommer ha den grafik som visades på e3. Hur ser ni på detta?

Är väl ungefär standard med titlar unde ubisoft flagg.

Permalänk
Snusfri
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HurMycket:

Den ständigt återkommande benämningen "next-gen" har till syfte att man ska tro att de nya konsolerna är mycket bättre än de gamla. De marknadsförs också så.

Vi vet att nästa stora grej inom TV, och så småningom datorskärmar, är 4K. De så kallade "next-gen"-konsolerna är tydligen kraftigt underdimensionerade för det. De kommer därmed hålla tillbaka utvecklingen av datorhårdvara och -spel i ytterligare 5–8 år, precis som PS3 och X360 gjorde. Jippi!

30 fps kommer alltid vara ett skrattretande skämt i (snabba) spel.

Att sedan både Microsoft och Sony (framför allt sistnämnda) gick ut med att deras next-gen konsoler skulle spöa en high-end PC 8 gånger om...

...skrattretande sa man då och nu är det faktiskt inget annat än ett faktum att det är precis tvärtom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Att sedan både Microsoft och Sony (framför allt sistnämnda) gick ut med att deras next-gen konsoler skulle spöa en high-end PC 8 gånger om...

...skrattretande sa man då och nu är det faktiskt inget annat än ett faktum att det är precis tvärtom.

Länk till det citatet tack? Såvitt jag vet så har de bara sagt 8 gånger kraftfullare än förra generationens konsoller. Vilket är rätt så nära sanningen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ozo64:

Länk till det citatet tack? Såvitt jag vet så har de bara sagt 8 gånger kraftfullare än förra generationens konsoller. Vilket är rätt så nära sanningen.

Googla, jag pallar själv inte. Diskussionen gick het i höstas så jag är mest förvånad över att du inte känner till det.

Edit: Fick några minuter till övers...

http://www.linkedin.com/today/post/article/20130522214715-109...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Googla, jag pallar själv inte. Diskussionen gick het i höstas så jag är mest förvånad över att du inte känner till det.

Edit: Fick några minuter till övers...

http://www.linkedin.com/today/post/article/20130522214715-109...

Detta ?
"Our benchmarks on just the video and audio performance are 8-10 times superior to the current gen."

Ganska klart att han menar 360 och ps3.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Patienten:

Detta ?
"Our benchmarks on just the video and audio performance are 8-10 times superior to the current gen."

Ganska klart att han menar 360 och ps3.

"these architectures are a generation ahead of the highest end PC", resten har jag inte orkat googla fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

Efter att jag läst den där artikeln så var jag tvungen att kolla vem som utvecklar Tom Clancy's The Division som verkade ha sjukt bra grafik på E3 2013. Så jävla givet att det också skulle vara Ubisoft, fan vad jag blev besviken nu...

http://www.youtube.com/watch?v=EWJD8DMasCU

Jo för Ubisoft Massive har ett så dåligt resultat innan

Permalänk
Avstängd

Cliff blezinsky skriver idag på twitter att Watch dogs PC inte kommer ha foilage som blåser med vinden :/
(en av anledningarna till att watchdogs såg real next gen ut från början). Detta tack vare att spelet går till xbox 360/ps3/wii U ochså :/

fan va kasst.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

Men snark på er. Watch dogs har varit i görningen länge, givetvis blir det så här när det ska släppas till "current-gen" också. Så här är det med alla spel, det kommer att dröja flera år antagligen innan vi ser next-gen på multiplattformar som gör det som man kan förvänta sig av dessa.

Dessutom är konsolfolket vana med 30fps och det är allmänt konsensus att man håller det till 30fps eftersom det är "helt okey". Det ger också lite headroom för bättre grafik. De spel som utannonseras på årets E3 kanske kommer vara next-gen. Jag förstår inte varför folk är förvånande?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

http://www.dsogaming.com/news/watch-dogs-creative-director-pc...

Good news alla. Pc verren är inte nerfad som ps4 verren är

Jag gråter av lycka :'-)

Skrivet av THB:
Citat:

And what exactly does “polish” mean?

Polack såklart...sheesh

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Shit vad många gnäller över okänt material. Skitvideon samt bilderna (från samma video) som postas i tråden vart kommer de ifrån och är det en Alpha eller Beta, för ps3/xbox, low end pc? Som de flesta vet vid det här laget så skapas Watch Dogs till PC först sen portas det till Konsoler, vad som också klargjorts är att det är lättare att porta till de nya konsolerna vilket betyder att vi kommer att få se snyggare spel i framtiden till både pc och konsoler, då arkitekturen mellan dessa ligger så past nära varann jämfört med tidigare konsoler.

Citerar Gamereactor (http://www.gamereactor.se/forhandstittar/148494/Watch+Dogs/)
"Om du har spelat Assassin's Creed IV: Black Flag till Playstation 4 eller Xbox One så har du en god uppfattning om hur Watch Dogs är rent grafiskt. Snyggt och detaljerat, men inget man höjer ögonbrynen åt. Däremot är bilduppdateringen stabil och jag har aldrig sett en så levande värld tidigare."

Så snälla sluta skapa onödiga whine-trådar över spel som inte är släppta än.

Personligen tror jag Watch Dogs kommer att bli ett grymt spel och ett givet köp!!

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Shit vad många gnäller över okänt material. Skitvideon samt bilderna (från samma video) som postas i tråden vart kommer de ifrån och är det en Alpha eller Beta, för ps3/xbox, low end pc? Som de flesta vet vid det här laget så skapas Watch Dogs till PC först sen portas det till Konsoler, vad som också klargjorts är att det är lättare att porta till de nya konsolerna vilket betyder att vi kommer att få se snyggare spel i framtiden till både pc och konsoler, då arkitekturen mellan dessa ligger så past nära varann jämfört med tidigare konsoler.

Om det utvecklas till PC först förväntar jag mig basala saker som support för 16:10 format och inbyggd Triple Buffering. Ja...som AC4 saknade.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Om det utvecklas till PC först förväntar jag mig basala saker som support för 16:10 format och inbyggd Triple Buffering. Ja...som AC4 saknade.

AC4 - Black Flag är portat från konsol, fast det vet du väl redan

16:10 till WD kanske, räkna inte med det men man kan alltid hoppas. Triple Buffering antaglingen.

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

AC4 - Black Flag är portat från konsol.

Aha, där ser man.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Fast Nvidia la på lite specialeffekter och grejjer till PC versionen för att göra det snyggare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ge oss ett snyggt spel som kan pusha vår hårdvara till max nu, tack

Star Citizen. Om något år och ett halvt typ kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cardigor:

Star Citizen. Om något år och ett halvt typ kanske

CryEngine3 använde de om jag inte minns fel? (utan att ha tittat med noggrant)
Vet dock inte om rymdsimulator är min grej

Visa signatur

Permalänk

Har aldrig köpt en konsoll för grafiken, mest för eksklusiva tilerna, därför en PS4, eftersom det var grymt många grymma eksklusiva titlar på PS3'an många som jag tyvärr missade, eftersom jag inte hade råd med den i början :(.

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Avstängd

Project cars kommer vara det första nextgen spelet med riktigt bra grafik om masseffect nu är nerfat.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av spikey13:

Project cars kommer vara det första nextgen spelet med riktigt bra grafik om masseffect nu är nerfat.

Alltså vad pratar du om? Vadå första nexgen spelet med riktigt bra grafik? Hade killzone dålig grafik eller? Tycker typ alla ps4 och xboxone spel har sett bättre ut än förra generationen. Om du förväntar dig grafik som kan jämnföras med en dator för 20k så tror jag inte du förstår hur teknik fungerar (om det är där ribban ligger för "riktigt bra" grafik alltså). Bilspel ser aldrig lika bra ut när man spelar dom som dom gör vid marknadsförning så jag hade vart skeptiskt där, sen snålar dom nästan alltid med texterurer och effekter osv på miljöer så hade inte hoppats allt för mycket. Forza 5 ser ju inte direkt ut som det dom visa på e3 http://www.cinemablend.com/games/Forza-5-Xbox-One-Graphics-Do...

Det här med "nextgen" grafik är förlegat. Är babysteg när det kommer till påtaglig grafisk utveckling i spel idag, speciellt nu när pc-marknaden ligger så nära konsol-marknaden eftersom grafiken förbättras där så gradvist gör att man inte upplever lika stora hopp som man kunde se hos tidigare generationer konsoler. Så som det ser ut nu så kommer PC-spel alltid se bättre ut än vad som kan komma ut på konsol och det lär ju göra att inget på konsol kommer blåsa kläderna folk när det kommer till teknisk avancerad grafik då många redan sett det eller bättre på PC.

Permalänk
Avstängd

Förlåt. menade inte mass effect utan watchdogs. Om watchdogs blir grafiknerfat kan det inte kalla sig nextgen.
Killzone är ju inte ens lika snyggt som BF4 och BF4 är ju precis på gränsen till att kunna kalla sig nextgen rent grafikmässigt.
BF4 skulle nog de flesta hålla med har en grafik som precis med nöd och näppe leveru pp för att kunna kalla det nextgen grafik" ellerhur?

Project cars och (watchdogs 2012 trailern) ser man verkligen en stor generationsskillnad gämfört med tidigare konsoller. därmed nextgen stämpeln.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

CryEngine3 använde de om jag inte minns fel? (utan att ha tittat med noggrant)
Vet dock inte om rymdsimulator är min grej

Cry3 ja, dock kraftigt modifierad. Efter vad jag hört är tanken att de ska föra över det till Cry4 i långtgående planen.

I min mening är denna rymdsim för alla. Det kommet bli snyggt och häftigt tror jag och det kommer definitivt pressa maskinvaran. I deras egna mening så tror de att de som har kraftiga system nu kvalar in nånstans till mitten grafik då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cardigor:

Cry3 ja, dock kraftigt modifierad. Efter vad jag hört är tanken att de ska föra över det till Cry4 i långtgående planen.

I min mening är denna rymdsim för alla. Det kommet bli snyggt och häftigt tror jag och det kommer definitivt pressa maskinvaran. I deras egna mening så tror de att de som har kraftiga system nu kvalar in nånstans till mitten grafik då.

Det ligger något i det du säger, speciellt med tanke på alla de pengar de fått. 40m dollar kom de ju upp i härom veckan.
Får definitivt kolla in det när det väl är klart. Fast det är väl ett tag tills dess - 2015?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns inga raka svar såklart men av de som tolkat vad som sagts i Wingmans Hangar och intervjuer ligger de flestas gissningar på mitten av 2015. 2016 någonstans för de som tänkt köpa hundraprocentigt färdiga SQ42 och Star Citizen.

Permalänk
Avstängd

suger att PC versionen fortfarande ÄR nerfad (de facto) gämfört med 2012 trailern.
(vind som gjorde att träd och buskar vajade snyggt i vinden) .
ingen sådan vind i PC versionen längre

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

Fattar inte varför dom inte har kvar tweeksen. Jag lirar hellre med allt på max ultra i 30fps än nerfad grafik i 60fps

För att tech demot oftast är på en väldigt liten del av kartan, då kan man fläska på med grafik och effekter. Sen när hela kartan ska vara med i leken så måste man ta från grafiken och detaljer för att behålla stabil fps.

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Angry Joe intervjuar Colin Graham, Animation Director.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!