Preparation inför DreamHack Summer 2014

Permalänk

Preparation inför DreamHack Summer 2014

Såja! Nu var biljetterna till Dreamhack beställda. Är ju såklart lite lång tid kvar men vill gärna höra från er som vart där vad som man bör ta med? Om man bör skaffa något lås till mus/skärm/tangentbord, vilka säkerhetsåtgärder man bör ha för att ingen ska snatta saker. Vad är era tidiga erfarenheter med DH?

Permalänk
Medlem

Har vart där ett par gånger som besökare, och de senaste gångerna som Crew.
Jag har aldrig direkt tagit med mig något lås eller något och har aldrig fått något stulet. Men kanske har haft tur, vad vet jag?

Vad du bör ta med dig? Allt som du brukar ta med dig när du åker iväg ett par dagar, rena kläder, hygien artiklar och pengar till mat, eventuellt lite extra pengar för att köpa OM något blir stulet eller går isönder. Dusch och allt finns där som är gratis att använda.

Sen, det du kan göra är att bekanta dig med de omkring dig, så de passar dina saker när du går iväg och du passar deras saker när de går iväg, så har jag alltid gjort och det funkar superbra.

Visa signatur

Det värsta som kan hända är döden, allt annat kan jag leva med!

Permalänk
Medlem

Ta med dig ett par byxor som är bekväma, det är A och O.
Sen så kan du ta med dig en kudde och ett liggunderlag att tejpa fast på dreamhacks ordinarie stolar. Blir riktigt skönt faktiskt. (vill du ha en bild kan jag eventuellt leta rätt på en). annars är det bar pengar och en tandborste, för bröluckan börjar dofta lite sisådär rätt fort....

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Tejp för att tejpa ihop dina kablar så att den som tänker sno din mus måste ta bort tejpen först = de går till nån annan dator. Lägg din musmatta och annat löst av mindre värde i en väska under bordet så ingen går förbi och tar den. Lämna aldrig någonsin något av större värde som någon kan ta relativt enkelt som t.ex. plånbok eller mobiltelefon.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Aah, istället för tejp som Shrudder sa kan du ta buntband, det brukade jag göra!
Glöm inte en tång också för att klippa utav dem.

Alternativt en egen stol för att slippa de obekväma stolarna ^^

Visa signatur

Permalänk

Okej! Kudde, buntband och tejp Pengar tar jag med, hur är det med dricka och annat där? Kan man köpa dricka inne där eller rekkar ni att man sticker till nån ica eller annat? Har förövrigt köpt Express så att jag kommer in tidigare Och hur får jag in datorn? Bär jag datorn först och sen kablar och annat? Kommer ju ha expressband så jag behöver ju inte gå fram först utan kan bara gå in dirr, ska jag då ta med allt? Bör jag ta med något att dra delarna med eller hur gjorde ni?

Permalänk
Medlem

Ska ditt första gången med datorplats till sommarn. Kollade runt lite på olika swec trådar. Har nog med mig det vanliga (kläder, pengar etc)+:
silvertejp

hylla, (under konstruktion fortfarande men snart klar. Har typ luckor som gör att man kan stänga igen den relativt enkelt. Funderar på ett galleri för att visa min idé, någon som är intresserad?)

stol

Rörisolering, (för att fixa kanten på borden som inte alltid är så mysiga)

Buntband

Grendosa

Finns även en massa trådar med andra tips tex att lägga papper i toan så låter det inte så awkward när man uträttar sina större behov
Dreamhack har även en egen check lista http://www.dreamhack.se/DHS11/event-information/packlist/

Jag kommer att ha med mig några flak dricka då det inne på DH är ganska överprisat. Är under 15 oxå så behöver nån som kan fixa energidryck vilket är lättare hemma, eller finns Netto nära?

Var sitter ni nånstans? Sitter själv på första gigabit raden och tittar mot scenen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo Evolv Glacier White | Intel Core i5 4690K | Corsair Hydro H60 | Geforce GTX 970 SLI | Asus Maximus vii Gene | EVGA Supernova G2 850W | Corsair Dominator Platinum 16GB (2x8) 1600mhz | Samsung 840 EVO SSD 250GB | WD Desktop Green 3TB | Benq XL2720T 120hz | Fujitsu P23T-6 Thor Edition | Qpad qh-90 | Logitech G710+ | Steelseries Rival Gaming Mouse

Permalänk
Skrivet av ScrAAp:

Ska ditt första gången med datorplats till sommarn. Kollade runt lite på olika swec trådar. Har nog med mig det vanliga (kläder, pengar etc)+:
silvertejp

hylla, (under konstruktion fortfarande men snart klar. Har typ luckor som gör att man kan stänga igen den relativt enkelt. Funderar på ett galleri för att visa min idé, någon som är intresserad?)

stol

Rörisolering, (för att fixa kanten på borden som inte alltid är så mysiga)

Buntband

Grendosa

Finns även en massa trådar med andra tips tex att lägga papper i toan så låter det inte så awkward när man uträttar sina större behov
Dreamhack har även en egen check lista http://www.dreamhack.se/DHS11/event-information/packlist/

Jag kommer att ha med mig några flak dricka då det inne på DH är ganska överprisat. Är under 15 oxå så behöver nån som kan fixa energidryck vilket är lättare hemma, eller finns Netto nära?

Var sitter ni nånstans? Sitter själv på första gigabit raden och tittar mot scenen

Skickades från m.sweclockers.com

Funderade åxå ett tag att skaffa gigabit men blev ist express och vanlig plats. Sitter i c lång till vänster,

Permalänk
Medlem
Skrivet av chickendealer:

Okej! Kudde, buntband och tejp Pengar tar jag med, hur är det med dricka och annat där? Kan man köpa dricka inne där eller rekkar ni att man sticker till nån ica eller annat? Har förövrigt köpt Express så att jag kommer in tidigare Och hur får jag in datorn? Bär jag datorn först och sen kablar och annat? Kommer ju ha expressband så jag behöver ju inte gå fram först utan kan bara gå in dirr, ska jag då ta med allt? Bör jag ta med något att dra delarna med eller hur gjorde ni?

Finns Willys på gångavstånd (5-10 minuter) där de har hyffsat billiga priser under Dreamhack, och har även lastat in fullt med cola
Huvud entren med expressband, är två separata köer där lixom, en för de som ska hämta ut sitt band och en för de som redan fått sitt där det bara är att gå igenom och visa upp ditt band.
Avlastning sker utanför respektive hall om du har bil, där du får stå i kö med bilen och sedan parkera tillfälligt och skynda in med grejjerna ^^
Det kommer vara skyltat vart du skall åka Tror du kan bära först om du har express, men ta det med en nypa salt!

Skrivet av ScrAAp:

Är under 15 oxå så behöver nån som kan fixa energidryck vilket är lättare hemma, eller finns Netto nära?

Willys finns i närheten 5-10 minuters gångavstånd!

Visa signatur