Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

GPU 1 är avstängt/minar inte. Du ser att det står off och A:0 vilket betyder att du inte har fått shares. Varför temperaturen är så hög på GPU 1 vet jag inte, testa starta om cgminer.

När jag låter cgminer vara av ett tag och sen sätter på den igen så är temperaturen på gpu 1 runt 60C men sen efter 20-30 min så går den tillbaka till 80C

Permalänk
Skrivet av Zteekeen:

När jag låter cgminer vara av ett tag och sen sätter på den igen så är temperaturen på gpu 1 runt 60C men sen efter 20-30 min så går den tillbaka till 80C

Har du de i chassi? så är det nog så att den översta visar fel och värmer up lådan så du får de tempsen på det andra? Jag har öppen rigg blir ändå varmt för alla korten, hell den värmer upp hela rummet till en bastu utan vettig kylning.

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnteBellum:

Har du de i chassi? så är det nog så att den översta visar fel och värmer up lådan så du får de tempsen på det andra? Jag har öppen rigg blir ändå varmt för alla korten, hell den värmer upp hela rummet till en bastu utan vettig kylning.

Det är väll troligen så, men skulle temperaturen bli något bättre om jag hade ett open rig?

Permalänk
Medlem

Gpu 1 på cgminer motsvarar Gpu 1 på Msi AB, och på cgminer säger den att Gpu 1 är OFF, men usage på Gpu 1 enligt mis AB är 99%. Är det något fel på cgminer elr msi AB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zteekeen:

http://imgi.se/image.php?di=PCYK

Gpu 1 på cgminer motsvarar Gpu 1 på Msi AB, och på cgminer säger den att Gpu 1 är OFF, men usage på Gpu 1 enligt mis AB är 99%. Är det något fel på cgminer elr msi AB?

Nej har haft så också, inget fel på det bara att msi har switchat om lite..

Edit: Har du testat att se vilka temps du får om du inaktiverar gpu 0 och kör med gpu 1

Visa signatur

Main: i7-14700 - 32GB DDR4 - 3060 ti - Seagate 510 2TB
unRAID: Xeon E5-2697 v2 - 32 GB DDR3 - Dell PERC H310 - 8x14TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CRHASH:

Nej har haft så också, inget fel på det bara att msi har switchat om lite..

Edit: Har du testat att se vilka temps du får om du inaktiverar gpu 0 och kör med gpu 1

Det verkar var så att cgminer har blandad ihop temperaturen med hash/rate

Permalänk
Skrivet av Zteekeen:

Skrivet av Zteekeen:

Det verkar var så att cgminer har blandad ihop temperaturen med hash/rate

Detta verkar stämma.

Antar att det varma kortet är ovanför det svala kortet, testa sätt en fläkt som blåser mot det varma kortet.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av runeman:

Middlecoin har gett mellan 0.01 och 0.02 btc / mhash accepted / dygn den senaste tiden. Profitability brukar ligga ungefär som ett snitt av de fyra mest profitable mynten på coinwarz.

Elen kostar ungefär 1,50kr/kWh och ett 7950 drar ca 300w (hela burken ca 400w). Räkna med 500w om du har ett billigt nätagg med låg verkningsgrad.
0,5*24*1,5=18kr/dygn.

Du har 0,0065 btc per dag sannolik utdelning. 0,0065 btc är ca 4,5 dollar idag och dollarn står i 6,50kr
4,5*6,5=29,25kr/dygn. Ibland är det dubbelt så mycket som sagt.

Se bara till att du har så lite rejects som möjligt (stabil lina, vettig överklockning, bra ventilation ) så ska det gå bra!

Tack för ett osedvanligt konkret exempel ovan.

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m

Permalänk
Medlem
Skrivet av pras88:

Tack för ett osedvanligt konkret exempel ovan.

Så lite så! Tänk bara på att spelplanen ser lite annorlunda ut nu, värdet på btc har sjunkit och Difficulty har ökat på sista tiden. Nu får man vara glad med 0.005 btc / mh / dag och det är i reda pengar 0.005*490=$2.45

Permalänk
Medlem

Gör din egna research. Ta reda på så mycket information du kan om ett antal valutor och bestäm dig för att köra fullt ut på en. Glöm inte av att du ska tänka långt fram i tiden om du ska börja på riktigt. Vad tror du kommer klara stormen som är utvecklingen i kryptovalutor från perspektiv gällande både mjukvara och kommande hårdvara och varför?

Visa signatur

Reason keeps escaping.

Permalänk
Medlem

http://www.ebay.com/usr/kishagmu?_trksid=p2047675.l2559
Är det här något att bjuda på?
Är så rädd att det är en skojjare eller att de fastnar i tullen

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401