Ny webbläsare - Chrome

Permalänk
Avstängd

Ny webbläsare - Chrome

Tjena

Äntligen bestämde man sig för att lämna IE11 och gå vidare till något som man hört alltid funkar.. Trött på att få vita rutor med ett X på istället för en bild.. eller att någon plugin inte funkar..

Så jag valde Chrome..

Nu är de så att jag är helt Noob inom detta.. använt chrome i mobilen men aldrig i datorn.. Så jag har vissa problem, och undrar om man behöver addons för att fixa de?

1: När jag loggar ini hotmail för att checka mina mails, så får jag en blank vit ruta med bara toppen av sidan som syns.. direkt efter att jag loggat in.. Testat o googla men hittar ingen bra förklarning.

2: Ibland så fastnar en del av toppen av hemsidan på toppen när man scrollar ner.. Säg att de finns en reklamblad i toppen av Swec.. halva den reklamen fastnar på rutan när man scrollar ner..?

3: Adblocker, hur skaffar man de? De väl de störta anledningen till att jag bytte webbläsare.. trött på all reklam i Twitch..

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Galenmus:

3: Adblocker, hur skaffar man de? De väl de störta anledningen till att jag bytte webbläsare.. trött på all reklam i Twitch..

AdBlock @ Chrome Web Store

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Märkliga problem du har, dessa förekommer inte för mig som kör ie på heltid. Kanske dags att kolla efter andra problem, typ något tillägg som bråkar? Sen finns adblock för ie med om det är det som får dig att byta, rekommenderar dig dock att testa andra webbläsarna så du får en bild av vad du tycker är bäst.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Avstängd
Skrivet av erikssonown:

Märkliga problem du har, dessa förekommer inte för mig som kör ie på heltid. Kanske dags att kolla efter andra problem, typ något tillägg som bråkar? Sen finns adblock för ie med om det är det som får dig att byta, rekommenderar dig dock att testa andra webbläsarna så du får en bild av vad du tycker är bäst.

Jag har alltid kört med IE.. men vet inte, känns som att de för old school nu mera..

Permalänk
Avstängd

Nu är de så att när jag ska installera de där.. så står de, att tillägget kommer få tillgång till att data samt internet historik blablabla.. WTF-.- Kommer tillägget få tillgång till mina lösenord som sparas i webläsaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galenmus:

Nu är de så att när jag ska installera de där.. så står de, att tillägget kommer få tillgång till att data samt internet historik blablabla.. WTF-.- Kommer tillägget få tillgång till mina lösenord som sparas i webläsaren?

Jag fick inget sånt meddelande när jag installerade.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Galenmus:

Kommer tillägget få tillgång till mina lösenord som sparas i webläsaren?

Nej.

Skrivet av Cooling23:

Jag fick inget sånt meddelande när jag installerade.

Jo. (Okej, det kan vara så att man inte fick såna meddelanden för ett par år sen...)

Permalänk
Medlem

Tillägget får ju som sagt inte tillgång men kom ihåg att Chrome lagrar dina lösenord i klartext. Dock såg jag nu att man var tvungen att verifiera åtkomsten genom att ange sitt Windows-lösenord, någonting som jag tror är nytt där.

Inställningar -> Visa avancerade inställningar -> (Rubrik: Lösenord & Formulär) Hantera sparade lösenord.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon42512:

Nej.

Jo. (Okej, det kan vara så att man inte fick såna meddelanden för ett par år sen...)

Skrivet av simowewe:

Tillägget får ju som sagt inte tillgång men kom ihåg att Chrome lagrar dina lösenord i klartext. Dock såg jag nu att man var tvungen att verifiera åtkomsten genom att ange sitt Windows-lösenord, någonting som jag tror är nytt där.

Inställningar -> Visa avancerade inställningar -> (Rubrik: Lösenord & Formulär) Hantera sparade lösenord.

Okey, så de helt 100 att detta är helt safe -.- Pallar inte få allt hijackad :/

För övrigt ser mina 2 andra problem ut sådär..

Epost- http://s28.postimg.org/rdpbebgml/post_ex.png

Lagg? Hack? - http://s30.postimg.org/rhv16xpsh/image.png

Epost bilden är full screen.. Förutom aktivitets baren längst ner.. Den är helt vit..
Cs bilden eller hack bilden är klippt..

Permalänk
Medlem

Först vill jag säga att det är nog betydligt osäkrare att köra utan adblocker än med den men naturligtvis så har en plugin som filtrerar allt innehåll på alla sidor tillgång till det mesta du gör i webbläsaren.

Han som står bakom adblocker har ju faktiskt gjort lite tveksamma saker, vid 1:a april för ett par år sedan fick han för sig att skicka ut en uppdatering som bytte ut alla ads emot kattbilder, gick förvisso att koppla bort och det är numera en "feature" men man blev lite lack på honom när han gjorde det.

Men 15 miljoner användare har inte fel, det är den bästa adblockern och det är mer osäkert att köra utan.

Angående problemen med rendering, har du en äldre dator ? Eller inte uppdaterat drivrutiner, alla webbläsare kör ju hårdvaruaccelererat numera, du kan ju pröva koppla bort det i inställningarna men det rekommenderas inte (om du inte har problem vilket du har).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galenmus:

Okey, så de helt 100 att detta är helt safe -.- Pallar inte få allt hijackad :/

För övrigt ser mina 2 andra problem ut sådär..

Epost- http://s28.postimg.org/rdpbebgml/post_ex.png

Lagg? Hack? - http://s30.postimg.org/rhv16xpsh/image.png

Epost bilden är full screen.. Förutom aktivitets baren längst ner.. Den är helt vit..
Cs bilden eller hack bilden är klippt..

Vad är det som är fel med Outlook?
Kan inte se något fel på en bilden du visar..

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rellim:

Först vill jag säga att det är nog betydligt osäkrare att köra utan adblocker än med den men naturligtvis så har en plugin som filtrerar allt innehåll på alla sidor tillgång till det mesta du gör i webbläsaren.

Han som står bakom adblocker har ju faktiskt gjort lite tveksamma saker, vid 1:a april för ett par år sedan fick han för sig att skicka ut en uppdatering som bytte ut alla ads emot kattbilder, gick förvisso att koppla bort och det är numera en "feature" men man blev lite lack på honom när han gjorde det.

Men 15 miljoner användare har inte fel, det är den bästa adblockern och det är mer osäkert att köra utan.

Angående problemen med rendering, har du en äldre dator ? Eller inte uppdaterat drivrutiner, alla webbläsare kör ju hårdvaruaccelererat numera, du kan ju pröva koppla bort det i inställningarna men det rekommenderas inte (om du inte har problem vilket du har).

De fungerar ju fint i IE.. det är bara i Chrome som outlock är blank i.. och vissa sidor som hackar.. klistar fast sig ..

Skrivet av FobbanN:

Vad är det som är fel med Outlook?
Kan inte se något fel på en bilden du visar..

Du ser ju bara toppen av outlock sidan.. hela vita under är vitt.. inget jag klippt bort.. Vad ska jag med toppsidan av en hemsida o göra.. kan inte se mails eller något.. allt är vitt..