Minecraft server söker staff, ThoraxPvP

Permalänk
Medlem

Minecraft server söker staff, ThoraxPvP

Hej!
Jag äger en nystartad minecraft server (några dagar gammal), den har i nuläget mellan 10-16 spelare online.
Det är en faction server med olika quests som man kan göra, i framtiden så hoppas jag kunna föra in RPG också så man kan döda bossar mm...

Jag söker i nuläget 1-2 nya admins.
Det jag söker hos en admin är:
- plugin kunskaper (kan configa plugins mm...)
- Kan programmera plugins
- Är bra på WordPress och kan hjälpa till med utformandet av vår hemsida

(Man behöver såklart inte kunna alla punkter och om ni kan något annat som jag glömt så kan det kanske också vara bra)

ip till servern: play.thoraxpvp.com
Ni kan skicka ansökningen som ett pm till mig eller skriva och fråga mig ingame om vart.
Ni kan också skicka ansökan i ett mail till: Support@thoraxpvp.com

Hoppas vi ses ingame

Redigerat in bumpinlägg
Permalänk
Medlem
Skrivet av lidingo3:

Hej!
Jag äger en nystartad minecraft server (några dagar gammal), den har i nuläget mellan 10-16 spelare online.
Det är en faction server med olika quests som man kan göra, i framtiden så hoppas jag kunna föra in RPG också så man kan döda bossar mm...

Jag söker i nuläget 1-2 nya admins.
Det jag söker hos en admin är:
- plugin kunskaper (kan configa plugins mm...)
- Kan programmera plugins
- Är bra på WordPress och kan hjälpa till med utformandet av vår hemsida

(Man behöver såklart inte kunna alla punkter och om ni kan något annat som jag glömt så kan det kanske också vara bra)

ip till servern: play.thoraxpvp.com
Ni kan skicka ansökningen som ett pm till mig eller skriva och fråga mig ingame om vart.
Ni kan också skicka ansökan i ett mail till: Support@thoraxpvp.com

Hoppas vi ses ingame

WordPress hemsidor tycker jag generellt blir tråkiga. Har du hört talas om enjin.com? De erbjuder hemsidor gratis eller molnen kostnad beroende hur mycket moduler du vill använda. Enkel o konfigurera och snygg. Körde med dom själv förut och jag nöjd. Bytte enbart pga att jag gick in i en spelförening.

Sen måste jag varna dig med att ta in admins bara sådär. Har varit med om folk som verkar jätteseriösa och sen när servern är kommer igång så är hela servern huxflux totalkrashad. Försök hellre lära upp någon du litar på istället detta är ännu viktigare om du har privat server då man enkelt kan komma in i router och andra datorer i nätverket.

Lycka till

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ipzen:

WordPress hemsidor tycker jag generellt blir tråkiga. Har du hört talas om enjin.com? De erbjuder hemsidor gratis eller molnen kostnad beroende hur mycket moduler du vill använda. Enkel o konfigurera och snygg. Körde med dom själv förut och jag nöjd. Bytte enbart pga att jag gick in i en spelförening.

Sen måste jag varna dig med att ta in admins bara sådär. Har varit med om folk som verkar jätteseriösa och sen när servern är kommer igång så är hela servern huxflux totalkrashad. Försök hellre lära upp någon du litar på istället detta är ännu viktigare om du har privat server då man enkelt kan komma in i router och andra datorer i nätverket.

Lycka till

Hej!
Tack för svaret. Mm jag har använt enjin innan men jag tyckte det blev lite tråkigt och ''mainstream''....
De flesta stora har enjin och det kändes lite opersonligt. Plus att det inte gick att configa som jag ville.
Vi håller på att jobba på att lägga in ett phpBB forum och lite sånt

Angående det med admin så är jag medveten om det. Dock så har jag inte den tiden för att lära upp en till.
Men jag kommer såklart inte ge ut admin direkt personen som jag kommer anta kommer först att testas på olika sätt.
Men jag hostar en server hos ett bolag och dom tar auto backup varje dag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ipzen:

Lycka till

Du hade helt rätt Jag ställde om till enjin mycket skönare

Permalänk
Medlem

Jag har själv haft en server tills ja inte ville ha kvar den. Men jag har plugin erfarenheter och har ingen server att spela på så det skulle vara schyst att få joina

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ERAL03:

Jag har själv haft en server tills ja inte ville ha kvar den. Men jag har plugin erfarenheter och har ingen server att spela på så det skulle vara schyst att få joina

Skickades från m.sweclockers.com

Sure joina den ip: play.thoraxpvp.com (Är i nuläget 1.7.4) det är alltid kul med fler spelare