Får bara Stereo i 5.0 system

Permalänk
Medlem

Får bara Stereo i 5.0 system

Hejsan!

Har HDMI kabel kopplad ifrån mitt 7970 till en förstärkare som i sin tur har 5.0 ljud inkopplat. Förstärkaren registrerar alla högtalare och har spelat upp 5.0 tidigare ifrån samma dator.

Men iaf så får jag bara fram "stereo" när jag ska konfigurera högtalarna i Windows.

Har fungerat tidigare med samma setup, så vet inte riktigt vad jag gör för fel.

Permalänk
Medlem

Vad har du gjort sen det slutade att fungera?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koyaanis:

Hejsan!

Har HDMI kabel kopplad ifrån mitt 7970 till en förstärkare som i sin tur har 5.0 ljud inkopplat. Förstärkaren registrerar alla högtalare och har spelat upp 5.0 tidigare ifrån samma dator.

Men iaf så får jag bara fram "stereo" när jag ska konfigurera högtalarna i Windows.

http://oi59.tinypic.com/2s9vuvk.jpg

Har fungerat tidigare med samma setup, så vet inte riktigt vad jag gör för fel.

Varför kopplar du inte in din förstärkare via SPDIF?

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Varför kopplar du inte in din förstärkare via SPDIF?

Varför ska man köra med något som har sämre bandbredd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Vad har du gjort sen det slutade att fungera?

Installerat Windows 8.1 Hade windows 7 innan. Men Jag är väldigt osäker på ifall det var det som gjorde det då jag inte haft datorn inkopplad till tvn på ett tag.

Skrivet av Lexius:

Varför kopplar du inte in din förstärkare via SPDIF?

Har bara HDMI på förstärkaren och det har fungerat väldigt bra tidigare.

Permalänk
Medlem

Såhär ser det ut när jag konfigurerar allt annat än TVN.

Permalänk

Ställ in din förstärkare på att skicka ut signal till alla högtalare. Min gör likadant, dock vill jag bara ha 2.1 när jag lyssnar musik.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||