Permalänk
Medlem

Tack för din beställning!
Vad händer nu?

1. En orderbekräftelse har skickats till din mail.

2. Samma dag din order skickas får du ett leveransbesked via mail.
- Leveransbeskedet innehåller också din garantisedel samt en returblankett i PDF-format.

3. Din order levereras hem till dig eller till närmaste postombud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluetear:

Att döma av bilderna så är enter-tangenten på tangentbordet inte fullstorlek, ni som använder datorn dagligen, är detta något ni stör er på?

Då är det värre at del knappens placering flyttats och att power ligger där. Eller att locket inte går att öppna 180 grader

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

De kan stå så ibland när datorn använder/behöver mer ström. Så den avvaktar med laddning. Men förr eller senare bör du se att den kan ladda upp till 100%.

Jag såg det mer som en positiv grej att datorn inte pressar upp laddningen till 100 procent bara för att det va 5 minuter utan nät. Sparar livslängden...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kan någon som har den här asus ux32ln skriva lite om temperaturerna hur höga de kan bli vid maximal belastning

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJovanovska:

Kan någon som har den här asus ux32ln skriva lite om temperaturerna hur höga de kan bli vid maximal belastning

I princip all värme skickas ut ovanför F1-F12 tangenterna upp mot skärmen. Undersidan når uppskattningsvis 40 grader max när man spelar spel (NeedForSpeed) med datorn i knät. Fläkten snurrar men frun har inte klagat när jag sitter i soffan och spelar när hon tittar på TV...

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis en från CDON, 8990kr och finns i lager! Pass på!

Visa signatur

Intel Core 2 due E4300 - Abit - Socket LGA775(ip95) - Corsair Value S. PC5300 DDR2 1024MB

Permalänk

Hur länge pallar datorn med Wi-Fi uppkoppling egentligen? Bara för enkel surf och office arbeten? Om man drar ner brightnessen på lägsta möjliga kan man kräma ur en 5 timmar på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJovanovska:

Hur länge pallar datorn med Wi-Fi uppkoppling egentligen? Bara för enkel surf och office arbeten? Om man drar ner brightnessen på lägsta möjliga kan man kräma ur en 5 timmar på den?

Med aktivt surfande i 4 firefox tabbar med skärmen på lägsta o tangetbordet upplyst och 87% batteri kvar så säger datorn 5 timmar o 21 minuter.

Permalänk

Super snällt av dig att svara båda gångerna, glömde tacka redan efter första frågan iförrigår. J med detta kan jag bara säga att jag väntar in lönen nu den 27:e och köper Asus ux32ln!

Permalänk
Medlem

Ska få datorn imorgon. Vad jag hört brukar bärbara datorer komma med en hel del skräpprogram. Är det möjligt att installera egen version av Windows/Linux för att slippa detta? Och är det möjligt att få tillbaka ursprungs-mjukvaran på ett smidigt sätt om man ångrar sig?

Finns det någon nackdel med att ta bort standardmjukvaran? Typ att den har skräddarsydda drivrutiner eller liknande? Eller kanske garantimässigt? (Jag har aldrig köpt en bärbar dator förut hehe )

Permalänk
Medlem

Fick hem denna dator igår. Tyvärr var tangentbordet ingen höjdare. Knappen för siffran 7 sitter snett och löst, F8 är också sned och knappen för E fastnar i nedtryckt läge och poppar sen upp. Ingen kvalité känsla direkt. Förstår inte hur den gick igenom kvalitetskontrollen. Blir att reklamera. För övrigt är det en mycket trevlig maskin.

Visa signatur

"Bättre att fråga och vara dum i någon sekund än vara dum resten av livet"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av whopido:

Ska få datorn imorgon. Vad jag hört brukar bärbara datorer komma med en hel del skräpprogram. Är det möjligt att installera egen version av Windows/Linux för att slippa detta? Och är det möjligt att få tillbaka ursprungs-mjukvaran på ett smidigt sätt om man ångrar sig?

Finns det någon nackdel med att ta bort standardmjukvaran? Typ att den har skräddarsydda drivrutiner eller liknande? Eller kanske garantimässigt? (Jag har aldrig köpt en bärbar dator förut hehe )

Ja du kan installera ett annat operativ om du önskar, de finns en dedikerad Recovery Partition och om du inte installerar över den så kan du alltid återsälla datorn genom att trycka F9 när datorn startar.

Permalänk

Någon som kan ta en bild och lägga upp på tangentbordet? bara hittat US versionen när jag sökt.

Permalänk
Medlem

Beställde en igår hos Netonnet. Ringde till kundtjänst och frågade hur stor leverans dem skulle få in.

40st anländer till centrallagret ca 5/6 (ringde 2/6)
11 st av dessa var hittills bokade

För snabbast leverans rekommenderades internetorder då det tar ca 1 vecka innan dem finns hos lagershoparna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A37X:

Beställde en igår hos Netonnet. Ringde till kundtjänst och frågade hur stor leverans dem skulle få in.

40st anländer till centrallagret ca 5/6 (ringde 2/6)
11 st av dessa var hittills bokade

För snabbast leverans rekommenderades internetorder då det tar ca 1 vecka innan dem finns hos lagershoparna.

Netonnet har fått in den idag.

Skrivet av JohanLedaren:

Någon som kan ta en bild och lägga upp på tangentbordet? bara hittat US versionen när jag sökt.

Har förvisso en UX31a men tror tangentbordet ser exakt likadant ut. Tangetbordet är som på produktbilderna fast med svensk uppsättning och "enter" är fullstor.

Permalänk
Medlem

Har nu också beställt en UX32LN-R4032H, den det blir ett bra uppbyte från min nuvarande ASUS U36SD.

Men det är lite synd att den inte har AC-WLAN, men man kan inte få allt....

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av jk13:

Netonnet har fått in den idag.

Har förvisso en UX31a men tror tangentbordet ser exakt likadant ut. Tangetbordet är som på produktbilderna fast med svensk uppsättning och "enter" är fullstor.

Japp, fick leveransbekräftelsen tidigare idag. Härligt om den kommer imorgon innan långhelgen!

Kan ta lite bilder när jag har hämtat ut den imorgon om ingen gör det

Permalänk
Skrivet av A37X:

Japp, fick leveransbekräftelsen tidigare idag. Härligt om den kommer imorgon innan långhelgen!

Kan ta lite bilder när jag har hämtat ut den imorgon om ingen gör det

Uppskattas verkligen.

Permalänk
Medlem

Hej alla Zenbookare!

Bifogar två länkar på skönheten nedan som efterfrågats.

http://imgur.com/AVphbRI
http://imgur.com/q47nO5p

Fler bilder på förpackning, vad som ingår, plus och minus tänkte jag delge er i en minirecension under nästa vecka i denna tråd, håll till godo om du ännu inte riktigt bestämt dig om datorn är värd ett köp.

Visa signatur

Antec P180 | Intel C2Q | Corsair 2048mb| Gigabyte GA-P35-DS3 | Albatron 8800GT | Maxtor 200GB, Seagate 500GB, WD MyBook 500GB | 24" Samsung 2493HM
Foto: Nikon D80 18-135 Kit | SB800 | 70-200 VR

Permalänk
Medlem

Min ligger på posten nu, funderar på att åka och köpa en 250gb SSD också och peta i också. Något förslag på vad jag ska göra med den på 120gb som följer med datorn isf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jk13:

Min ligger på posten nu, funderar på att åka och köpa en 250gb SSD också och peta i också. Något förslag på vad jag ska göra med den på 120gb som följer med datorn isf?

Tänkte på en annan sak, jag vill hellre köra Windows 7 än 8, men vad hittar bara drivrutiner till win 8.1 på Asus hemsida..Någon som har en lösning på det? Går det att använda drivrutiner som egentligen är avsedda för andra Zenbooks te.x?

EDIT:
Glöm det, såg nyss det här inlägget. http://forum.notebookreview.com/asus/747849-asus-zenbook-ux32...
Får hoppas Asus fixar Win7 drivisar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluetear:

Hej alla Zenbookare!

Bifogar två länkar på skönheten nedan som efterfrågats.

http://imgur.com/AVphbRI
http://imgur.com/q47nO5p

Fler bilder på förpackning, vad som ingår, plus och minus tänkte jag delge er i en minirecension under nästa vecka i denna tråd, håll till godo om du ännu inte riktigt bestämt dig om datorn är värd ett köp.

Fina bilder Fick min idag med, första intrycket när man packade upp den var som vanligt med ASUS, imponerande!

Ska installera en clean version av w8 nu då det var lite skräpprogram med ifrån fabrik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A37X:

Fina bilder Fick min idag med, första intrycket när man packade upp den var som vanligt med ASUS, imponerande!

Ska installera en clean version av w8 nu då det var lite skräpprogram med ifrån fabrik.

Tyckte inte det var så mycket skräpprogram installerat, jag har bara avinstallerat McAfee och den där Asus webstorage grejen.

Jag kommenterade tidigare att modellen inte hade AC-wifi, men testade nu bredbandskollen med min Asus RT-AC56U router.

Ska nog inte klaga för mycket...

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsint:

Tyckte inte det var så mycket skräpprogram installerat, jag har bara avinstallerat McAfee och den där Asus webstorage grejen.

Jag kommenterade tidigare att modellen inte hade AC-wifi, men testade nu bredbandskollen med min Asus RT-AC56U router.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/89776/Bredbandskollen.PNG

Ska nog inte klaga för mycket...

Nej inga mängder om man jämför emot vissa andra märken, men lite vart det allt!

Har dock ett problem eller två snarare. Gick in för att testa hur datorn presterade vid film m.m så jag testade ett avsnitt av Simpsons i 720p. Upplevelsen var hackig och inte alls bra. Kikade nere i aktivitetsfältet och såg Intels integrerade grafikdrivrutin. Tog bort den och laddade ner Nvidias istället.

Resultatet, ja menyerna blev en aning bättre men film hackar och nästan fryser till ibland fortfarande.

Har du detta problem? Hackig vid film och dåligt upplösta menyer m.m

/////////////////////////////////////////

Uppdate, återställde datorn och testade en film utan att ta bort något och det funkade klockrent. Så helt klart handhavande fel ^^

Ska man ha både intels och nvidias drivrutin för grafik?

Mvh, Alex

Permalänk
Medlem

Ja, man ska ha både intel och nvidia drivrutinen, båda är installerade som default. Datorn switchar själv mellan dem när det behövs, i nvidias kontrollpanel så kan du se vilka program som använder nvidia och du kan även manuellt ändra det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsint:

Ja, man ska ha både intel och nvidia drivrutinen, båda är installerade som default. Datorn switchar själv mellan dem när det behövs, i nvidias kontrollpanel så kan du se vilka program som använder nvidia och du kan även manuellt ändra det.

Tack nu blev felet ganska uppenbart!

Permalänk

Widi??

Vill ha en notebook där jag enkelt kan lägga upp tex youtubefilmer på TV'n.
Tänkte Widi skulle lösa det för mig, har denna dator stöd för Widi så slår jag till
hittar ingen info om detta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbo_500:

Vill ha en notebook där jag enkelt kan lägga upp tex youtubefilmer på TV'n.
Tänkte Widi skulle lösa det för mig, har denna dator stöd för Widi så slår jag till
hittar ingen info om detta..

Tveksamt, isf brukar datorn ha en widi-sticker på sig - det har inte denna. Dessutom så kräver väl widi intel-wlan, ux32ln har Atheros.

Om du enbart är ute efter slänga upp YT på tv'n, så hade jag skaffat en chromecast - känns smidigare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem

Ni som har denna datorn idag, skulle ni vilja vara snälla och berätta lite om prestandan i spel?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk

Finns det någon vänlig själ som kan lägga upp ett par bilder på hur tangentbordet ser ut i en mörk omgivning. Jag har svårt att bedöma av bilderna som finns ute hur pass "bra" det bakgrundsbelysta tangentbordet är.