[Minecraft] FTB Ultimate server! [Whitelist]

Permalänk
Medlem

Namn:
In-game namn: Hemmingen
Ålder (det finns ingen åldersgräns, vi försöker gå efter sunt förnuft utefter vad ni skriver): 18 år
Hur länge har du spelat FTB? Har väl spelat runt ett halvår kan det mesta.
Delar du konto med någon? Nej
Övrig intressant info du vill dela med dig? Man.
Frågor? Finns det bra medspelare?

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem

Namn:cristian
In-game namn: calebb85
Ålder:28
Hur länge har du spelat FTB? Ett par månader
Övrig intressant info du vill dela :bra på att bygga , hjälper gärna till med det mesta . Bra på redstone och håller på att lära mig allt i FTB .

Permalänk
Medlem

Namn:Anton
In-game namn:Anter007
Ålder (det finns ingen åldersgräns, vi försöker gå efter sunt förnuft utefter vad ni skriver):14år
Hur länge har du spelat FTB? 3 veckor men har tidigare spelat tekkit och tekkit lite
Delar du konto med någon? nej
Övrig intressant info du vill dela med dig? Vill gärna spela med andra
Frågor? inga frågor

Permalänk

Namn:Jakob Hilleskog
In-game namn:PaperCraneElite
Ålder (det finns ingen åldersgräns, vi försöker gå efter sunt förnuft utefter vad ni skriver): 14 år ( fyller år 18 November (Om det gör någo skillnad))
Hur länge har du spelat FTB? Allvarligt talat inte ett skvatt. Följer bara EthosLab's online LP på Mindcrack FTB
Övrig intressant info du vill dela med dig? Är här för att lära mig och träffa trevliga människor.
Frågor? Nej

Har problem med att dedikera RAM till klienten (hjälp någon?)

Permalänk
Skrivet av J.Hilleskog:

Namn:Jakob Hilleskog
In-game namn:PaperCraneElite
Ålder (det finns ingen åldersgräns, vi försöker gå efter sunt förnuft utefter vad ni skriver): 14 år ( fyller år 18 November (Om det gör någo skillnad))
Hur länge har du spelat FTB? Allvarligt talat inte ett skvatt. Följer bara EthosLab's online LP på Mindcrack FTB
Övrig intressant info du vill dela med dig? Är här för att lära mig och träffa trevliga människor.
Frågor? Nej

Har problem med att dedikera RAM till klienten (hjälp någon?)

64bit java?

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk

Ansökan

Jag heter Linus
Mitt in game namn är linus_laban
Jag är 13 år
Jag har spelat FTB i ett halv år.
Nej, jag delar inte konto med någon.
Jag har aldrig blivit bannad från en server, jag är bra på att koppla maskiner och redston.

Permalänk

Namn: Carl Lyrander

In-Game Namn: MrPixelCode

Ålder: 14 snart 15

Hur länge har jag spelat FTB: i några veckor

delar jag konto med någon?: NEJ absolut inte

intressant info:jag vill joina servern för jag o min kompis har letat efter en FTB server länge men utan att hitta ngn.

Permalänk
Medlem

Namn: Oscar
In-game namn: Storbod
Ålder: 14
Delar inte konto med någon.
Jag har spelat FTB i ca 5 månader och har spelat minecraft i ca 2 år.
Jag gillar att göra redstone eller stora projekt och hjälper gärna till.

Visa signatur

| i5 4690k 4.7GHz @ 1.245V på Luft | 16GB | R9 280X @ 1200MHz |

Permalänk
Avstängd

whitelistat de flesta som ansökt nu!

Permalänk
Medlem

Ehm... ROLLBACK?
Hela spawnbygget är borta!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Namn: Fredrik Oppliger
In-game namn: fredde503
Ålder (det finns ingen åldersgräns, vi försöker gå efter sunt förnuft utefter vad ni skriver): 16
Hur länge har du spelat FTB? Sedan i December
Övrig intressant info du vill dela med dig? Har inte spelat Ultimate utan Mindcrack. Har spelat minecraft till och från sedan beta 1.4.

Permalänk
Medlem

Ansökan

Namn: Carl Lavö
In-game namn: Miljon3
Ålder (det finns ingen åldersgräns, vi försöker gå efter sunt förnuft utefter vad ni skriver): 13
Hur länge har du spelat FTB? 3månader (inte geekat precis)
Övrig intressant info du vill dela med dig? Är duktig på att bygga och kärnkraftverk (:])

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | Nikon Z6iii

Permalänk
Medlem

Namn: samuel jonsson
In-game namn: nibbleskolan
Ålder:13 år
Hur länge har du spelat FTB? har spelat i 3-4 månader från och till i creative men har aldrig försökt på survival så det är väl dags att testa det.

Permalänk

Ansökan

Hej!
Jag har sökt efter en svensk Ftb server och kom fram till denna
Jag är iallafall 13 år, har spelat ftb i runt 5-6 månader =), kan helt okej mycket om Feed the Beast,
inte för lite och inte för mycket =D.
Jag delar inte kontot med någon, vilket är skönt, för jag spelar väldigt mycket kan man säga

Övrigt : Aa, man kan ju säga jag spelar minst 8 timmar dag om inte semester eller nåt.
Gillar att programera, men har typ bara börjat programera dom första sakerna =(, men annars så tror jag inte att det var nåt mer =D

Hoppas jag kommer in =D/Adrian

Permalänk

Whitelist

Namn: André
In-game namn: The_Donut97
Ålder: Jag är 15 år.
Hur länge har du spelat FTB? Jag har nyss kommit tillbaka från en lång paus av Feed The Beast, men kanske över halvår sammanlagt.
Delar du konto med någon? Nix.
Övrig intressant info du vill dela med dig? Jag är 1/8 dels Norsk (Ifall jag säger något dumt så vet ni varför)
Frågor? Näe du.

Permalänk
Medlem

Namn: David
In-game namn: Sir_Craftalot
Ålder: 19
Hur länge har du spelat FTB? Inte spelat FTB, men kört Minecraft sedan alpha.
Delar du konto med någon? NEJ
Övrig intressant info du vill dela med dig? Bygger sällan stora ting utan snarare hemtrevliga små ting.
Frågor? Nej

Permalänk
Medlem

Ansökan Om att få Komma in på servern!

Namn: Maximillian
In-game namn: ktmmax
Ålder (det finns ingen åldersgräns, vi försöker gå efter sunt förnuft utefter vad ni skriver): 13 år gammal
Hur länge har du spelat FTB? 1 månad kanske..
Delar du konto med någon? Nepp
Övrig intressant info du vill dela med dig? Nja.. Jag brukar kolla på stamsite och lär mig mycket därifrån då..
Frågor? Är servern 24/7 ?

Permalänk

Ansökan Om att få Komma in på servern!

Namn: Emil Elmborg
In-game namn: ElmBorgarn
Ålder: 15 år, 16 om en månad
Hur länge har du spelat FTB? lite då och då under ett år, men har spelat typ 2 dagar i sträck på sistone
Delar du konto med någon? Nej.
Övrig intressant info du vill dela med dig? Nej, men relativt bra på design, praoat på arkitekt kontor två gånger 5+2 dagar!
Frågor? är servern fortfarande aktiv?

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Medlem

Möjligtvis lite sent ute

Visa signatur

||NZXT Phantom 410||ASUS P8Z77-V||i7 3770K @ 4.2GHz||8 GB Corsair Vegeance LP 1600MHz||Gigabyte GTX 670 2Gb OC||Corsiar CX600||Intel 520 120GB SSD||

Roses are red, My screen is blue

I sit here wondering, WTF did I do

Permalänk

Namn: Victor (Efternamn ges vid behov!)
In-game namn: FantomCrasher /OBS Kontot skapat 2010
Ålder (det finns ingen åldersgräns, vi försöker gå efter sunt förnuft utefter vad ni skriver): 13 år gammal, är relativt mogen men alla vill ju kunna skoja till det ibland!
Hur länge har du spelat FTB? Ett bra tag, har tagit en paus men är sugen på komma tillbaka igen!
Delar du konto med någon? Nej!
Övrig intressant info du vill dela med dig? Är bra på olika saker, kör oftast survival minecraft och älskar att experimentera så kommer nog hålla mig på avstånd från alla andra!

mvh
Frågor?

Permalänk
Medlem

serven är inte på nu

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk

Namn: arvid sjöberg
In-game namn: mannen011220
Ålder: 13
Har spelat ftb i ca 1 och 1/2 år
Övrig intressant info du vill dela med dig? nope
Frågor? nope

Permalänk

Ja tack :)

Tjena!
Mitt IGN (In-Game namn) är oftast Biffen1337 men när jag gjorde mitt minecraft account var jag typ 10, då man hade väldigt dålig fantasi så mitt minecraft namn är bara albinkillen1.
Jag är 14 år gammal och är född -99 fyller 15 den 8 december.
Jag har spelat FTB Monster i snart ca 4 år alltså sedan jag var 11. Har alltid letat efter en privat, svensk och aktiv server och äntligen hittade mitt slut här! Så jag hoppas verkligen att jag få komma in på eran server!
Jag delar ej konto med någon, inte mycket mer att säga om det :D.
Jag älskar gaming och programmering. Började med programmering för mindre än 2 månader sedan. Jag har en sak att säga till er där ute som vill börja med det, det är att man ska alltid ta en lugn start för det är omöjligt att lära sig allt på 2 dagar. Jag har hållit på med programmering i 2 månader och fortfarande inte lärt mig allt om det såkallade C++ (''Språket'' man använder sig av under kodningens gång). Det är som att bygga med lego om man placerar en bit fel kan alltihop rasa och förstöras. Min framtidsdröm är att jobba som speltillverkare eller liknande.
Jag har inga frågor till er. Men om någon vill kan ni gärna ställa mer frågor till mig via min mail eller pm här på Sweclockers!
Som sagt hoppas att vi hörs, och nästa gång kanske på en FTB server!

Permalänk

När du är inne i FTB launchern där du väljer modpack och så går du in på Options och drar helt enkelt bara upp där det står RAM.

Permalänk
Medlem

Såg just att detta var en över ett år gammal tråd och lurades att den var ny, men ha det bra!

Permalänk

Namn: Marcus
In-game Namn: pricken2000
Ålder: 10 år
Hur länge har du spelat FTB?: 1år och 3 kvartal
konto delning: nej
övrigt: jag kan mest grunderna

Permalänk
Medlem

Hejsan hoppas att ni har kvar server

16år
Ign: alth98
Jag har spelat ftb i 2år och jag har spelat direwolf20 monster ultimate mindcrack techpack Osv
Har varit mod på 3 olika servar och jag älskar att bygga tekniska saker och vill gärna hjälpa andra om jag kan!:)
Jag kommer inte ihåg vad jag skulle skriva men hoppas att jag fick med allt:)

Permalänk

Namn: Agaton
In-game namn: Agaton_master
Ålder´: 13 (02:a)
Jag har precis laddat ner ftb, men har sätt väldigt mycket på you tube om ftb.
Jag delar inte kontot med någon.
Inga speciella frågor
Hoppas vi ses ingame

Permalänk

Namn: Isak
Ingame name: isakoo
Ålder: 15
Jag spelade ett tag innan (typ 4 mån), men slutade för att mina vänner gjorde det. Har nu blivit sugen på att börja igen
Delar ej konto
Gillar verkligen de där magi moddet, så man kan typ göra magiska stavar och sånt (vet ej vad det heter)
Hoppas verkligen att jag kan få komma in:):)

Permalänk
Medlem

Namn: Kim
In-game Namn: Kimp3n
Ålder: 22 år
Hur länge har du spelat FTB?: vet ej, strax efter att unleashed släpptes
konto delning: Nej
övrigt: Hoppas det finns plats för en till på servern