Saken är den att allt går väldigt smidigt fram till dess att jag öppnar en webbläsare. Jag kan öppna väldigt stora bilder, öppna program som Photoshop eller något annat program som normalt kräver lite tid att ladda och programmet öppnar mycket snabbt, men så fort jag öppnar en webbläsare går det mycket långsamt och ingenting visas. Exempelvis besöker jag en URL med Internet Explorer står det högst upp "Internet Explorer (Svarar inte)" till och från. Sen är det bara vitt i webbläsarfönstret.
Detta händer oavsett om jag är ansluten till Internet eller inte. Man skulle kunna förvänta sig att utan uppkoppling skulle webbläsaren åtminstone laddas ganska snabbt men med ett meddelande "... sidan kunde inte hittas" eller något sådant.
Så fort jag har öppnar en webbläsare som i sig går väldigt segt, så efter det går plötsligt allt annat väldigt segt med. D.v.s. det som tidigare gått lätt. Att öppna ett program kan nu ta ca 15-30 minuter.
När jag klickar på CTRL + Alt + Delete Jag får felmeddelandet:
"Det gick inte att visa säkerhets-och inloggningsalternativ när du tryckte på CTRL + ALT + DELETE. Om operativsystemet inte svarar trycker du på ESC för att starta om datorn med hjälp av strömknappen. "
MEN, om jag klickar på Ctrl + Alt + Delete så fort jag startat om datorn, innan jag öppnar en webbläsare, då är allt normalt och jag kan välja Aktivitetshanteraren.
Så vad kan vara problemet?
Jag tänkte att kanske min hårddisk är på väg att krascha, så jag skyndade mig att klona hårddisken. Sen när jag körde Windows från denna andra klonade hårddisken så är det fortfarande samma sak. Så problemet verkar inte vara hårddisken.
Detta problem har hänt två gånger tidigare, men första gången återgick det till det normala efter en timme och andra gången fixade det sig då jag startade om datorn, men den här gången hjälper inte det.
Första gången detta hände var ungefär två veckor sedan efter att jag laddet ned en trial av Visual Studio Ultimate 2013, men jag tvivlar på att detta har något med saken att göra. Jag antar att det bara råkade inträffa just då.
Så vad ska jag göra? Några förslag?
Ska jag göra en systemåterställning till ett tidigare datum?
Sätt i Windows DVD och försöka reparera Windows 7?
Problemet verkar ju tydligen inte vara hårddisken i sig, då jag testat allt från en klonad fräschare disk.