Permalänk
Avstängd

Allround datorn

Efter en del uppehåll så är det dags för ett datorbygge fast i ett helt annan nivå, nämligen 30k dator.

Datorn kommer att användas till det mesta och en av kraven är att man ska kunna spela spel på flera skärmar och i högre upplösningar utan problem.

Bygget tog sin tid pga chassit som jag själv inte valde. Vi valde att vända på fläktarna så att det sugs in ifrån fronten på chassit istället för sidan, så att grafikkorten får mer kylning och det var en hel del skruvar och hum om hur man skulle och vad man kunde göra i bästa sätt.

Men men, så här blev det;

OBS, det är en annan som äger denna dator. Han vill använda datorn som allround men mest inriktad mot spel. Spelar för närvarande på en skärm 1920x1080, enligt honom kommer han att köpa in fler skärmar i snar framtid.

Allround datorn

Permalänk

mer bilder tack!!!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Varför köpte du titan istället för 780ti?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marticus:

Varför köpte du titan istället för 780ti?

titan black edition är det, annars kunde han köpa 780ti men behöver mer vram.

Mer info om hårdvaran;

OBS, detta paket kom vi överens över. Varför hit och dit hör inte hemma här utan detta blev bara så. Hade jag haft denna budgeten så skulle jag lätt ändra på det, men det är var för sig som sitter bakom skärmen som har sina tankar, eller hur?

Permalänk
Avstängd

En bättre titel hade nog varit en bra ide, samt information på alla komponenter. Man kan ju visserligen diskutera hur "smart" det var att köpa två titan, speciellt med en 1150 plattform. Varför satsade du inte på 2011 med intel 6 kärnig cpu samt 2x16 pcie-3? Mysko val av komponenter. Men annars bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eiwe001:

En bättre titel hade nog varit en bra ide, samt information på alla komponenter. Man kan ju visserligen diskutera hur "smart" det var att köpa två titan, speciellt med en 1150 plattform. Varför satsade du inte på 2011 med intel 6 kärnig cpu samt 2x16 pcie-3? Mysko val av komponenter. Men annars bra.

Kommer strax ändra galleriet, varför köpa s1150 ist för 2011 är pga att kraften kommer inte utnyttjas samt att budgeten kommer att spräckas.

Permalänk

Visste inte att en allround dator hade gen 4 intel i7 cpu klockbar med 2st titan black editions!

Visa signatur

i5 3570k @ 3.40Ghz ll MSI B75MA-P45 ll Kingston HyperX 8GB @ 1600Mhz 2x4GB ll XFX ProSeries Core Edition 550W ll Sapphire Radeon 7970 3GB D5 Boost ll wD Desktop Black 1TB HDD ll Kingston 256GB SDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolensaken:

Visste inte att en allround dator hade gen 4 intel i7 cpu klockbar med 2st titan black editions!

Hahah, någon gnällde om att byta rubrik så gjorde jag det och nu till nästa som gnäller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Hahah, någon gnällde om att byta rubrik så gjorde jag det och nu till nästa som gnäller

Allround låter rätt spot on. Det går att surfa, spela, se film och värma upp huset! ^^