Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Exsilium - Svensk nystartad guild för avslappnade och sköna Svensktalande människor. Alla är välkomna så länge man sköter sig. Vi ses väl där?

https://robertsspaceindustries.com/orgs/EXSILIUM

Permalänk
Medlem

Jag startar inte spelet så ofta, utan mer kollar läget på nya grejer Skulle kolla Dogfightingen idag, eller nja, free flight mest
Då så jag att de två finalisterna i TNGS stod i min hangar också Coolt som fan tyckte jag, lite synd att man inte kunde se insidan, för det är en viktig del för mig när jag ska välja skepp Det är ju där jag kommer "bo" ;D

Jag blev snurrig av att försöka kontrollera skeppet med mus och tangentbord, blir nog att köpa sig en liten joystick etc innan release (dvs gott om tid på mig )

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Skrivet av Znurf:

Jag startar inte spelet så ofta, utan mer kollar läget på nya grejer Skulle kolla Dogfightingen idag, eller nja, free flight mest
Då så jag att de två finalisterna i TNGS stod i min hangar också Coolt som fan tyckte jag, lite synd att man inte kunde se insidan, för det är en viktig del för mig när jag ska välja skepp Det är ju där jag kommer "bo" ;D

Jag blev snurrig av att försöka kontrollera skeppet med mus och tangentbord, blir nog att köpa sig en liten joystick etc innan release (dvs gott om tid på mig )

Ja det känns som att interiören är det som avgör vad gäller TNGS, så man får kika på deras filmer istället. Har en jäkla ångest över vilken jag ska välja då båda ser helt brutalt awesome ut utifrån. Riktigt kul att dom gav oss möjligheten att få se dom i hangarerna redan nu, interiör eller ej

Vad gäller kontroller så är det inte mycket att hänga i granen än även om man har joystick/HOTAS. Det behöver framförallt tweakas en hel del vad gäller deadzones och känslighet. Sen saknas fortfarande möjligheten till att ändra kontrollerna ingame. Istället så får man fippla med configs utanför spelet. Det är många som har delat med sig utav sina configs för olika typer av joysticks, men man vill ju gärna ställa in det efter eget tycke och behov, plus att man kan behöva göra om allt igen efter patchar. Har försökt med detta hela dagen men har tappat tålamodet lite Väntar nog ett tag med det tills dom även fixat deadzonen, och fortsätter med att vänjas vid x52pro i Elite istället.

Btw, Freelancern ser riktigt porrig ut med PBR nu efter uppdateringen. Sjukt imponerande texturer. Upptäckte även att Avengern har fått sig en uppdatering med diverse fixar och ändringar Det är fortfarande min absoluta favorit!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nu springer plånboken iväg i rädsla efter man sett dom olika Freelancer versionerna, och trailern med Lance Henriksen var trevlig med

Hoppas dom använder honom för någon annan stor roll med och inte bara denna reklamen

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Nu har man skapat sig en Organization också Känns som om att det här är ett spel där man ska rollspela lite iaf, även om man inte är van det

Ang joystick så finns det ju riktiga fina stora as att köpa, jag har inte kollat så mkt på det, men tänkte köpa något rejält, men väntar med det tills spelet är närmare release (typ ett år?)

Jag röstade på de som vann TNGS, och tredjeplatsen röstade jag nog också på de som gick igenom Vissa skepp-former som jag verkligen gillade, en av de som var i poolen för tredje var riktigt cool, minns inte vilken, jag gillar lite mer "boxy" looking skepp, gärna något som ser kraftigt och hållbart ut Men insidan är ju det som kommer roa mest, iallafall i början Hoppas man kan göra mer än bara "gå runt" där eventually

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Inaktiv

Hm, intressant att det faktiskt verkar ha dykt upp lite spelbart material nu. Lite det jag väntat på innan jag börjar kolla upp detta spel närmare.

Vore kanske en perfekt anledning att damma av min Saitek X52 Pro och trycka in lite fler R9'or för att driva min Eyefinity-setup framöver.

Permalänk

Fick äntligen hyfsad ordning på inställningarna för min x52Pro tidigare i helgen, och vilken jäkla skillnad det blev Har inte gjort mycket annat än att skjuta ner Vanduuls de senaste dagarna. Sjukt kul! Nu är det bara headtracking som fattas, samt ett vettigt sätt att använda thrusters och Glide på.

Det är väldigt mycket snack om hur det funkar med Coupled/Decoupled-mode, och det är inte mycket positivt Många teorier om vad som är möjligt och inte möjligt med de thrusters dom har och fysiken rent allmänt. Utvecklare har dock hintat på att det kommer ändras och fortsätta experimenteras med detta framöver.

Det har också blivit populärt att kombinera kontrollerna med röststyrning, vilket förenklar spelandet massivt under strid. Det är framförallt otroligt smidigt att använda för att hantera sköldar, UI, målsökning och missiler. Skall prova det ikväll tänkte jag. Här är någon som har tagit det till nästa nivå Synd att spelets röst inte går att stänga av än dock.

Typ allt man behöver veta om AC;

https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/142575/g...

Bra sida för att skapa xml-filer;

https://www.stantonspacebarn.com/tools/actionmaps/#/

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Fortfarande problem om man kör med SLI, grafiken är helt buggad går knappt att se något -.- bara dom fixar detta så kanske man har möjlighet att testflyga lite.

Permalänk
Skrivet av Matenrou:

Fortfarande problem om man kör med SLI, grafiken är helt buggad går knappt att se något -.- bara dom fixar detta så kanske man har möjlighet att testflyga lite.

Presterar det så dåligt på ett av korten då? Har sett folk med betydligt värre grafikkort som kan lira det schysst med lite lägre grafikinställningar bara.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Presterar det så dåligt på ett av korten då? Har sett folk med betydligt värre grafikkort som kan lira det schysst med lite lägre grafikinställningar bara.

Hade samma problem med 2x 7970, men med CF avstängt så flyter det på kanon i 1440p och mer eller mindre högsta inställningar.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk

En trevlig twitch streamare, som iofs är länkad i dagens Fan Spotlight.
http://www.twitch.tv/nyaandere
Ganska buggig multiplayer, men det var väl lite väntat i nuläget.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

för en som är en total noob här och inte har köpt/pledgat nåt än, vad ingår om man Köper Arena Commander pass för 5$ ? får man nåt skepp ö.h.t ?å vad får man göra?

Permalänk
Medlem

Man kan inte bara köpa arena commander, man måste köpa ett paket med ett skepp först.

Köpte ett paket för 40 dollar plus arena commander igår.

Permalänk
Medlem

ok, tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av block:

för en som är en total noob här och inte har köpt/pledgat nåt än, vad ingår om man Köper Arena Commander pass för 5$ ? får man nåt skepp ö.h.t ?å vad får man göra?

Enbart möjligheten att medverka i AC. Du måste utöver "passet" även ha ett ship package.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Presterar det så dåligt på ett av korten då? Har sett folk med betydligt värre grafikkort som kan lira det schysst med lite lägre grafikinställningar bara.

Helt spelbart med ett grafikkort på lägre inställningar. Men jag vill gärna kunna använda båda, verkar som alla som kör SLI/CF har detta problem så det borde ju vara högt på listan över buggar men nu har 2 patcher kommit ut utan någon fix för detta -.-

Permalänk

SLI/Crossfire är trasigt, och dom vet om det. Men vänta er inte att det kommer ligga högt upp på prio listan. Eftersom allt man behöver göra för att få det att funka är att stänga av SLI/Crossfire lär det inte räknas som en allvarlig bugg, om det ens räknas som en bugg över huvudtaget. Troligtvis räknas det endast som performance optimization, och då lär det dröja innan vi ser en fix.

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Skrivet av Matenrou:

Helt spelbart med ett grafikkort på lägre inställningar. Men jag vill gärna kunna använda båda, verkar som alla som kör SLI/CF har detta problem så det borde ju vara högt på listan över buggar men nu har 2 patcher kommit ut utan någon fix för detta -.-

Skrivet av vr00mfondel:

SLI/Crossfire är trasigt, och dom vet om det. Men vänta er inte att det kommer ligga högt upp på prio listan. Eftersom allt man behöver göra för att få det att funka är att stänga av SLI/Crossfire lär det inte räknas som en allvarlig bugg, om det ens räknas som en bugg över huvudtaget. Troligtvis räknas det endast som performance optimization, och då lär det dröja innan vi ser en fix.

Det sägs ju dock att SLI/Crossfire-stöd är något som Nvidia/AMD måste fixa, alltså inget som CIG själva kan ge sig på. Cryengine ska väl i grunden ha bra stöd för det redan, men nu har kanske CIG ändrat så mycket i motorn att det inte funkar korrekt längre. I vilket fall så förväntar jag mig inte heller att detta är något som kommer fixas inom en snar framtid. Ett Titan fixar 1440p utan problem för mig änsålänge

Btw, är ni sugna på att tävla lite med era skills så finns det en tråd med utmaningen att ta sig igenom de tre första vågorna så fort som möjligt utan att använda missiler eller ändrade vapen. Varje typ av skepp har egna topp-listor, och man måste posta en inspelning på sitt bidrag. Vill man inte delta så är det allmänt intressant och kul att se hur skickligt folk lirar, samt jämföra olika kontroller.

Jag har för stunden lyckats knycka andra-platsen för både Hornet och Aurora Fyfan vad hemsk Auroran är dock.

https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/146977/t...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

så om jag köper Aurora MR+ för 40$ och Arena Commander Pass för 5$ så kan jag ut å flyga å panga lite?

Permalänk
Skrivet av block:

så om jag köper Aurora MR+ för 40$ och Arena Commander Pass för 5$ så kan jag ut å flyga å panga lite?

Ja alltså det står ju klart och tydligt på sidan. Köp ett "Game Package" så kan du kombinera det med "Arena Commander Pass" för att få tillgång till Alphan. Du kan alltså välja vilket paket som helst som du finner under kategorin "Game packages" i deras shop.

Var dock inte för kvick med att döma AC utifrån hur Auroran presterar. Det är det tråkigaste skeppet av alla, och får fetspö i multiplayer

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

För dom som köper in sig för att få testa AC hade jag rekommenderat ett 300i paket. Ligger väl på $65 om jag inte minns fel, och helt klart värt det.

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem

Imorn kommer mitt TrackIR, fan vad jag längtat. men UPS vill ha typ 400kr i tull och import och allt vad det heter -.-

Permalänk
Medlem

Vilken joystick/HOTAS setup kör ni med? Är sjukt intresserad av Star Citizen men vill hitta en vettig lösning som passar mig innan!
För övrigt, vad tycker ni om Freelancer MIS som en transport-farkost för mer värdefulla (men inte så stora) gods?

Permalänk
Skrivet av Matenrou:

Imorn kommer mitt TrackIR, fan vad jag längtat. men UPS vill ha typ 400kr i tull och import och allt vad det heter -.-

TrackIR känns som ett måste, om man inte tänker använda Oculus Rift då. Synd bara att där inte finns nå riktigt stöd för det i AC än, men det är ett jäkla tjat om det på forumen så det verkar som att utvecklarna börjar vika sig lite.

Communityn har dock lyckats fixa ett inofficiellt stöd för det, fast det handlar då i princip om att använda TrackIR som mus-styrning i samband med joystick, på något sätt. Du kan alltså styra skeppet med joystick samtidigt som du styr siktet med TrackIR. Nackdelen är dock att precis som med mus-styrning så styr du hela skeppets riktning om du tittar för långt åt kanterna. Personligen vill jag ha ordentlig freelook så att jag kan titta åt sidorna och uppåt utan att påverkar skeppets riktning, så jag väntar ett tag till med det där.
Det är en jäkla process för att få det att funka också och är inte helt felfritt för alla, men blir du sugen så har du tråden här;

https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/63235/gu...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Tanax:

Vilken joystick/HOTAS setup kör ni med? Är sjukt intresserad av Star Citizen men vill hitta en vettig lösning som passar mig innan!
För övrigt, vad tycker ni om Freelancer MIS som en transport-farkost för mer värdefulla (men inte så stora) gods?

Jag kör med x52Pro HOTAS, vilket fungerar väldigt bra efter senaste patchen och nu när man har tränat några timmar om dagen sen releasen Har dock väntat med att sätta mig in i strafing/decouple då det kommer ändras i nästa patch, så jag jobbar fortfarande mest på att kunna hålla siktet på mina mål och olika manövrar för att undvika att bli träffad.

På tal om Freelancer så sitter jag faktiskt och hovrar med musen över köp-knappen för en MAX-uppgradering till min tidigare inköpta Freelancer Har suttit halva kvällen och funderat på den eller DUR, som är inriktad på exploration. Med tanke på att jag är med i en corp som sysslar med frakt så tänkte jag att detta kan bli en extra arbetshäst för det ändamålet. Stridande skepp har jag däremot gott om redan, så MIS var inte av intresse för min del.

Freelancern kommer nog bli det ultimata fraktskeppet för en- eller två-manna crews. Nästa steg är väl Constellation, men där krävs det en större besättning för att effektivt kunna nyttja alla system. Det återstår väl att se hur flitigt AI'n kan sköta sånt jämfört med mänskliga spelare.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Jag kör med x52Pro HOTAS, vilket fungerar väldigt bra efter senaste patchen och nu när man har tränat några timmar om dagen sen releasen Har dock väntat med att sätta mig in i strafing/decouple då det kommer ändras i nästa patch, så jag jobbar fortfarande mest på att kunna hålla siktet på mina mål och olika manövrar för att undvika att bli träffad.

På tal om Freelancer så sitter jag faktiskt och hovrar med musen över köp-knappen för en MAX-uppgradering till min tidigare inköpta Freelancer Har suttit halva kvällen och funderat på den eller DUR, som är inriktad på exploration. Med tanke på att jag är med i en corp som sysslar med frakt så tänkte jag att detta kan bli en extra arbetshäst för det ändamålet. Stridande skepp har jag däremot gott om redan, så MIS var inte av intresse för min del.

Freelancern kommer nog bli det ultimata fraktskeppet för en- eller två-manna crews. Nästa steg är väl Constellation, men där krävs det en större besättning för att effektivt kunna nyttja alla system. Det återstår väl att se hur flitigt AI'n kan sköta sånt jämfört med mänskliga spelare.

Ska kolla in den!
Vad kommer ändras med strafing/decouple i nästa patch?

Schysst! Tycker om Freelancer, ser grymt snygg ut och har stort utrymme. Freelancer MIS ser jag dock inte som ett "stridsskepp" då det ändå är väldigt stort jämfört med t.ex. en 300i eller Hornet. Ser det mera som ett bepansrat fraktskepp, lite som en värdetransport-truck.

Är också nyfiken på hur AI:n kommer klara av att styra olika system.

Permalänk
Skrivet av Tanax:

Ska kolla in den!
Vad kommer ändras med strafing/decouple i nästa patch?

Schysst! Tycker om Freelancer, ser grymt snygg ut och har stort utrymme. Freelancer MIS ser jag dock inte som ett "stridsskepp" då det ändå är väldigt stort jämfört med t.ex. en 300i eller Hornet. Ser det mera som ett bepansrat fraktskepp, lite som en värdetransport-truck.

Är också nyfiken på hur AI:n kommer klara av att styra olika system.

Vet inte exakt hur strafing/decouple kommer ändras, men det har sagts att det kommer bli möjligt att använda det i coupled-mode, på ett eller annat sätt. Antagligen blir det inte riktigt lika effektivt, men huvudsaken är att det är möjligt, för det är larvigt drygt att behöva toggla bort sin huvudmotor och roll helt och hållet för den funktionaliteten. Begränsningen ligger i hur thrusters simuleras, jämfört med andra rymdspel som har betydligt primitivare system, men det ska gå.

Angående Freelancer MIS så är väl frågan om det ens kan kallas för fraktskepp. Enligt beskrivningen så kommer det bara ha en bråkdel av lastutrymmet kvar, och då fyller den inte sin funktion längre i det sammanhanget. Fast, i slutändan så kommer vi ju ändå kunna göra ändringar på våra skepp hur vi vill, så man ska väl inte haka upp sig allt för mycket på vad som är möjligt och inte med de grundmodeller som finns tillgängliga just nu. För LTI's skull så vill man väl dock ha något som är så nära det man siktar på som möjligt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

MIS klassas nog inte som fraktskepp, snarare Space Superiority.

För min egen skull var MIS den uppenbara varianten att välja då jag redan har en Constellation, som lastar mer än någon Freelancer variant.

Är dock riktigt sugen på att se vad dom hittar på för varianter till Connien, och kommer det en MAX version av den blir det nog valet där. Skulle tro att en variant som kommer blir någ lyx-modell, men jag har redan siktet inställt på en 890JUMP.

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Vet inte exakt hur strafing/decouple kommer ändras, men det har sagts att det kommer bli möjligt att använda det i coupled-mode, på ett eller annat sätt. Antagligen blir det inte riktigt lika effektivt, men huvudsaken är att det är möjligt, för det är larvigt drygt att behöva toggla bort sin huvudmotor och roll helt och hållet för den funktionaliteten. Begränsningen ligger i hur thrusters simuleras, jämfört med andra rymdspel som har betydligt primitivare system, men det ska gå.

Angående Freelancer MIS så är väl frågan om det ens kan kallas för fraktskepp. Enligt beskrivningen så kommer det bara ha en bråkdel av lastutrymmet kvar, och då fyller den inte sin funktion längre i det sammanhanget. Fast, i slutändan så kommer vi ju ändå kunna göra ändringar på våra skepp hur vi vill, så man ska väl inte haka upp sig allt för mycket på vad som är möjligt och inte med de grundmodeller som finns tillgängliga just nu. För LTI's skull så vill man väl dock ha något som är så nära det man siktar på som möjligt.

Skrivet av vr00mfondel:

MIS klassas nog inte som fraktskepp, snarare Space Superiority.

För min egen skull var MIS den uppenbara varianten att välja då jag redan har en Constellation, som lastar mer än någon Freelancer variant.

Är dock riktigt sugen på att se vad dom hittar på för varianter till Connien, och kommer det en MAX version av den blir det nog valet där. Skulle tro att en variant som kommer blir någ lyx-modell, men jag har redan siktet inställt på en 890JUMP.

Är lite nybörjare men vad innebär strafing och coupled-mode?
Angående MIS så är det ju helt klart mera tungt bepansrad än vanliga Freelancer:s men skulle dock ändå klassa det som en värdetransport. Den har enbart 16 freight units mindre lastutrymme än DUR-varianten och 36 freight units mindre lastutrymme än standard-Freelancer. 36 av 168. Avrundat blir det 1/4.7 -del mindre lastutrymme.

Constellation är ju grym men sjukt stor och kräver flera personer, spännande att se hur väl AI kommer klara av att ersätta spelare i större skepp.

Vilken är Connien?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Presterar det så dåligt på ett av korten då? Har sett folk med betydligt värre grafikkort som kan lira det schysst med lite lägre grafikinställningar bara.

Problemet är väl för oss med äldre kort. I SLI presterar mina gamla kort i stort sett som ett 770, single så presterar de inte alls Har tänkt att avvakta till nästa generation innan jag slår till med ett nytt kort och samtidigt en ny skärm.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....