Permalänk
Medlem

Ny kringrustning!

Jo jag söker ny kringrustning då min gamla mus går på batterier och tar slut efter 2 timmars spel, headsetet mitt är brutet på mitten och tangentbordet är ett gammalt HP. spelar cs go om man behöver veta det
Så till vad jag behöver: Mus, tangentbord, headset och musmatta
Budget: 6K max men gärna mycket lägre (vet inte vad kringrustning kostar)
Musen: Det enda jag vill med musen är att den inte är trådlös
Tangentbord: skulle vilja ha ett tangentbord med "red" eller "blue" cherry MX. Vet att "red" är bättre för spel enligt dom flesta men gillar klick ljudet med "blue", bakgrunds belyst så man kan se knapparna på natten.
Headset: Trådlöst! det jag använder nu fastnade i stolen och åkte i backen så trådlöst. Min kompis säger att jag ska ha 7.1 surround eller högre. och gärna ett headset man kan ändra storleken på
Musmatta: En som musen glider lätt på!
(Färgmönster (inget krav))

Vet att jag kan söka efter det hör själv och har gjort det men vill ha eran åsikt
Det jag själv har tittat på är
http://www.inet.se/produkt/6361124/corsair-vengeance-2100-usb...
http://www.inet.se/produkt/6102184/gamdias-hermes-gaming-keyb...
http://www.inet.se/produkt/6606234/steelseries-sensei-pro-gra...

Edit: om det är till någon nytta så är jag en Palm grip grej

Visa signatur

CPU: i5 4670K GPU: Gigabyte GTX 770 2GB "WindForce" RAM: 8GB Corsair Vengance Moderkort: Gigabyte GA-Z87X-UD4H Nätagg: RM650W Corsair SSD: 180GB 530 OEM Minne: 1TB Seagate OS: Windows 8.1 Chassi: Corsair Carbide 330R CPU Fan: Noctua NH-U12S

Permalänk
Medlem

Kolla på Steelseries Rival. Riktigt trevlig mus. Musmatta kan du ta tex Steelseries Qck eller den större modellen, Qck+.

Permalänk

Köpte själv ett Corsair Vengeance 2100 här på Dreamhack. Är sjukt nöjd!
Vissa klagar dock på att det hörs ett svag brus i lurarna när man har i laddningskabeln. Har inte lagt märke till något sådant. Räckvidden är inte så lång heller.

Mus skulle jag rekommendera en Logitech. Har haft min MX518 sen 2005, Använder den fortfarande
De har en re-design på den; http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1814032

Här har du en lista med tangentborden som uppfyller dina krav;
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s175646577&o=produkt_be...

Permalänk
Medlem

Ett passande headset skulle nog kunna vara Tritton Warhead.
Det är trådlöst,7.1 sorround och man kan ändra storleken.

Permalänk
Medlem

Finns det headsets man inte kan ändra storleken på? Kan man ju till och med göra det på de billigaste lurarna som man får på flygplan osv.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Finns det headsets man inte kan ändra storleken på? Kan man ju till och med göra det på de billigaste lurarna som man får på flygplan osv.

Dom jag använder nu går inte att ändra storleken på

Visa signatur

CPU: i5 4670K GPU: Gigabyte GTX 770 2GB "WindForce" RAM: 8GB Corsair Vengance Moderkort: Gigabyte GA-Z87X-UD4H Nätagg: RM650W Corsair SSD: 180GB 530 OEM Minne: 1TB Seagate OS: Windows 8.1 Chassi: Corsair Carbide 330R CPU Fan: Noctua NH-U12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZeroHitz:

Dom jag använder nu går inte att ändra storleken på

Vad tusan är det för några då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VituraZ:

Vad tusan är det för några då?

GXT 8 trust

kostade 90 kr när jag köpte dom. fast hittar inte den någon stans men den ser ut som GXT 10 fast utan några grejer

Visa signatur

CPU: i5 4670K GPU: Gigabyte GTX 770 2GB "WindForce" RAM: 8GB Corsair Vengance Moderkort: Gigabyte GA-Z87X-UD4H Nätagg: RM650W Corsair SSD: 180GB 530 OEM Minne: 1TB Seagate OS: Windows 8.1 Chassi: Corsair Carbide 330R CPU Fan: Noctua NH-U12S

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Tangentbordstips kan vara Qpad MK-80.

Egentligen vill jag inte rekommendera någon Qpad produkt för jag har själv enbart haft problem med dem efter kort tid. Tangentbord som möss. Men så länge man får ett som håller i längden tycker jag känslan i deras tangentbord är helt OK och de ser väl hyfsade ut och är inte alltför utsmyckade som rymdskepp. Men det verkar vara väldigt varierande kvalité på deras produkter. Tangenter strular ofta etc.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Testat många olika kringutrustning om möss, tangentbord, headset. Musmatta går väl rätt bra med vilken som så länge det är tyg som underlag.

Headset: Sennhesier PC360 G4ME -> Bra ljud (riktigt bra), micken funkar fin fint, jättebekväma, öppna, lätta att rengöra, krävs inget surround för att höra fotsteg eller liknande, du betalar inte massa pengar för designen utan du får bra headset för summan, inte som razer där mycket går ner i design i priset.

Mus: Roccat Kone XTD -> Finns många bra möss ute men denna gillade jag mest då den är ergonomisk, bra fäste som inte slits, scrollen funkar fin fint, knapparna är ordentliga, inte onödigt mycket knappar, liten effekt med lysdiod dock inget jag kräver för musen, tygsladd som inte trasslar och en bra programvara.

Tangentbord: CMSTORM Quickfire Rapid -> Har sköna knappar, ingen numpad då ajg inte har behov av den, tål mycket, väger mycket så det inte glider runt, lätt att hålla rent (det är de flesta mekaniska antar jag), inga macro-knappar som tar plats och förstör (gillar inte alls det).

Musmatta: Ta vilken som egentligen, jag har en steelseries.