Permalänk
Medlem

Skicka PM om du är sugen på att klara av hardcore på samtliga banor.

Permalänk
Medlem

Hej, lite nybörjarfrågor: Kan man bara tanka bilen i garaget, dvs måste man tillbaka och tanka mellan varje uppdrag?

I övrigt, fungerar det att skica en bil med bränsle till en annan som fått slut, och måste dennes tank sedan fyllas i garaget manuellt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Hej, lite nybörjarfrågor: Kan man bara tanka bilen i garaget, dvs måste man tillbaka och tanka mellan varje uppdrag?

I övrigt, fungerar det att skica en bil med bränsle till en annan som fått slut, och måste dennes tank sedan fyllas i garaget manuellt?

Det finns lite tankstationer runt om(Om du har tagit bort alla cloakings så ser du det). Om du kör dit med ett fordorn, så måste du klicka på advanced-fuel vehicle-klicka på det fordon du vill tanka. Klart

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Nja, det där med multiplayer är inte riktigt så. Varje person har en uppsättning lastbilar de kan välja. Kör du fast med en lastbil så kan du välja en annan. Så alla kan köra vilken lastbil eller jeep de vill, men om man kör fast får man ju antingen hjälpa sig själv loss med en annan lastbil som man då måste köra till stället där man satte sig fast. Eller så kan någon annan av spelarna hjälpa en att ta sig loss. Så det är inte så att alla har bestämda uppgifter utan det är bara att byta fordon (on the fly) till det man känner för.

Det stora med det här spelet som jag naturligtvis glömde i min första post är att terrängen deformeras när man kör. Så ju mer man kör och slirar på ett ställe desto svårare blir det att ta sig fram där.

Om du vill testa så finns det ett tech demo på http://spintires.com/

Där kan du välja mellan två olika versioner, en som går att modda och en som den inte går att modda.
Om du vill ladda ner modds så finns det hundratals olika lastbilar, bilar och traktorer.

Edit: Sen att det är till för dem som kör lastbil tror inte jag, i och med att man blir så j*vla trött på att köra fast (om man kör lite off-road) och krångla i verkligheten ändå

Okey, tack för utförligt svar. Tror inte det är riktigt ett spel för mig, blir inte jättehård i byxan på tanken att frakta timmerstockar i Putins barrskogar direkt

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Det finns lite tankstationer runt om(Om du har tagit bort alla cloakings så ser du det). Om du kör dit med ett fordorn, så måste du klicka på advanced-fuel vehicle-klicka på det fordon du vill tanka. Klart

Tack! Garaget fungerar alltså inte ens som tankstation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Tack! Garaget fungerar alltså inte ens som tankstation.

Du kan tanka bilen men inte cisternen

Permalänk
Medlem

Underbart spel - sjukt kul att köra MP med några polare.

Börjar dyka upp bra moddar nu också, synd bara att nästan inga fungerar i MP (än) - nästa stora update släpps "i början av Juli".

Mvh
//4bsylon

Permalänk
Medlem

Jo, riktigt kul är det. Provade lite multiplayer och en kul grej var när jag blev bogserad genom dålig lerterräng och mitt i fick jag soppatorsk. Enda sättet var att försöka få en tankbil dit. Dock vill jag helst köra kartorna själv först då det känns som alla i multiplayer kan kartorna utantill, det förstör ju spänningen. Tycker det är riktigt kul att använda gripen när man väl välter, dock är jag lite sur över att man inte få lasta manuellt vid timmercentralerna, och när man väl välter finns det bara 3 stockar.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arghuleh:

Jo, riktigt kul är det. Provade lite multiplayer och en kul grej var när jag blev bogserad genom dålig lerterräng och mitt i fick jag soppatorsk. Enda sättet var att försöka få en tankbil dit. Dock vill jag helst köra kartorna själv först då det känns som alla i multiplayer kan kartorna utantill, det förstör ju spänningen. Tycker det är riktigt kul att använda gripen när man väl välter, dock är jag lite sur över att man inte få lasta manuellt vid timmercentralerna, och när man väl välter finns det bara 3 stockar.

De 3 stockarna blir en full last när du har lastat

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arghuleh:

Skrivet av Carlj:

De 3 stockarna blir en full last när du har lastat

Och det finns timmercentraler på flera kartor där du bara kan lasta manuellt men dom är inte markerade på kartan så dom får man leta efter och dom brukar dessutom ligga lite närmare "objective"

Permalänk
Medlem

Någon mer som fått problem med DC i MP?

Permalänk
Medlem

Någon som vet när nästa uppdatering kommer?!
Kör ni runt med den lilla jeepen för att utforska eller tar ni hövding-lastbilen med en gång?!

Finns alla fordon på alla banor? Alltså, kan man endast köra en bana och låsa upp alla fordon, eller måste man åka runt och ta bort alla kloaker på ALLA banor för att låsa upp allt?

Vilket är ditt favoritfordon?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem

Det är snack om en uppdatering i början an juli. Vad den innehåller har jag ingen aning om men att spara i MP är högt upp på önskelistan.

Jag brukar inte ta jeepen om jag inte måste. 8-hjulingen med long logs är min favorit.

Alla fordon finns inte på alla banor och du behöver inte låsa upp dom för att dom ska finnas i nästa bana.
Jag brukar ta alla kloaker (stavning?) en gång för att få achevment.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Någon som vet när nästa uppdatering kommer?!
Kör ni runt med den lilla jeepen för att utforska eller tar ni hövding-lastbilen med en gång?!

Finns alla fordon på alla banor? Alltså, kan man endast köra en bana och låsa upp alla fordon, eller måste man åka runt och ta bort alla kloaker på ALLA banor för att låsa upp allt?

Vilket är ditt favoritfordon?

Du måste hitta fordonen på de olika kartorna och det görs lättast när du tar alla cloakings. På tex coast börjar du med jeepen och den gamla Gaz trucken. På Vulcano(tror jag det var) börjar вг med 8X8 Maz. Själv är favoriten Kraz 6x6 Long log trailern

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Efter att ha spelat ett par timmar så måste jag säga att jag riktigt gillar detta spel. Och det blir bara bättre ju längre man spelar/blir bättre på att ta sig fram i spelet. Nu har jag inte spelat Volcano-kartan ännu men den svåraste hitills för mig har definitivt varit Plains.

Bjuder även jag på lite bilder från dagens äventyr:

Permalänk
Medlem

Köpte det igår, det var frustrerande men roligt.... Frustrerande roligt kanske man kan säga
Gav mig fanken på att jag skulle lasta stockar för hand (eller kran)... Bara att komma på vilka knappar man kan använda för att styra den tog en bra stund, de finns ju inte dokumenterade riktigt.. Jag lyckades få på tre stockar efter ett jädra pillande, det måste nämligen ligga "rätt" både fram och bak, men ändå fick jag inget okej på lasten eftersom vagn och bil inte var spikraka med varandra... Det känns lite väl snålt tilltaget med hur vagnen ska stå. Till slut gav jag upp. Det är ju ett under att träden ens kan stå upp i Ryssland, så mycket lera som de verkar ha där.

Roligt och underhållande spel i övrigt. Det är egentligen bara några få saker som jag inte gillar:

• Lastning av stockar. Jag skulle vilja se den skogshuggare som kräver att bilen ska vara på millimetern rak för att kunna lasta.

• Det *kan inte* var lera precis var som helst. Jag var tvungen att slå på fyrhjulsdriften på asfaltsväg för bilen körde fast (I asfalts-leran??).

• Dagarna går fort, nätterna går långsamt. Eller i alla fall känns det så, för jag upplever det mer mörkt än ljust.

Ikväll kör jag min sista last på kustbanan. Sen provar jag nästa karta...

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av iBigs:

[*]Det *kan inte* var lera precis var som helst. Jag var tvungen att slå på fyrhjulsdriften på asfaltsväg för bilen körde fast (I asfalts-leran??).
[/LIST]

Åh jo. Vägarna kan vara precis så dåliga här i Ryssland. Speciellt ju längre österut du kommer. Eller norrut för den delen med Har själv blivit lurad av gpsen in på en väg som var mer lera än asfalt.

Mer exempel:

Dold text

Finskt åkeri som kör i nordvästra Ryssland(Visserligen ute i ingenting, men de kör timmer):

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Och så klagar vi på det svenska vägnätet...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av iBigs:

Och så klagar vi på det svenska vägnätet...

Haha ja, blir helt tokig när folk klagar på trafik och dåliga vägar, svenskar vet inte vad det är:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte det igår. Riktigt kul, men svårt. Kör med Xbox-dosa, lite enklare med den märkte jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Köpte det igår. Riktigt kul, men svårt. Kör med Xbox-dosa, lite enklare med den märkte jag.

Håller med om att det är lättare med Xbox dosan men den saknar så många funktioner att man inte kan ta bort mus/tangentbord helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus_84:

Håller med om att det är lättare med Xbox dosan men den saknar så många funktioner att man inte kan ta bort mus/tangentbord helt.

Nej absolut, det är sant. Men kranen blir enklare att köra ochså, även om den nu inte är speciellt att köra ändå haha.

Visa signatur
Permalänk

Jag tog tag i plånboken och köpte spelet. Är det någon som är sugen på att spela någon kväll?

Permalänk

spin Tires

Jag spelar gärna någon kväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexLarsson:

Jag spelar gärna någon kväll.

För er som vill spela seriös Multiplayer-session är det bara till att installera TeamSpeak och Connecta till "deepsix.se:9987". Det verkar vara en svensk SpinTires-server för personer som vill kunna prata med varandra i realtid. Kom ihåg att här finns också utländska spelare, engelska kan därför vara bra att använda, hehe.

Körde ett game igår, startade en session på Plains. Gick bra ända tills vi lastat upp våra lastbilar. Slutade med att jag la hela mitt lass i årets största krondike. Min polare backade tillbaka för att vincha upp mig. Han satte sin vinch i min bil, och jag satte min vinch i ett träd. När båda två av oss släpper parkeringsbromsen uppstår någon slags bugg, båda våra bilar flyger upp 20 meter i luften, för att sedan landa i skogen bredvid, rulla runt ett varv och sedan ligga på sidan med full skada.

OBS, skall ni vincha en kompis i multiplayer, se då bara till att använda en vinch.

Vad tycker ni om spelet annars?! Vad saknar ni?

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem

Man kan väll bara använda en vinch???

Permalänk
Medlem

Varje fordon kan väl använda sin egen vinch, så i multiplayer så borde det vara möjligt att en vinchar en annan som i sin tur vinchar en tredje typ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av iBigs:

[*]Det *kan inte* var lera precis var som helst. Jag var tvungen att slå på fyrhjulsdriften på asfaltsväg för bilen körde fast (I asfalts-leran??).

Ungefär den uppfattningen jag har fått av spelet när jag sett på videos och streams. Nja, Mud Sim 2014 är nog inget för mig.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av iBigs:

Varje fordon kan väl använda sin egen vinch, så i multiplayer så borde det vara möjligt att en vinchar en annan som i sin tur vinchar en tredje typ?

Helt rätt, föregående skribenten läste nog inte igenom mitt inlägg så noga, eller så var jag otydlig. När man vinchar flera stycken "efter varandra" så kan denna bugg uppstå. Nämnde det bara för att ingen "upptäcker" den efter typ två timmars spelande.
Har själv inte spelat så mycket.

Roligt och underhållande spel som är värt de 220kr det kostar på Steam. Ni som undrar ifall det kommer någon SummerSale på detta spel, ni kan nog sluta hoppas. Min teori är så inte är fallet.

Till nästa patch bör dom fixa:

Kameran - jag vill kunna zooma ut mer, mycket mer. Gärna en freelook-mode!!
Osynliga hinder - stenar och stubbar under jorden kan göra förödande skada på bilen.
Vädret - det känns som att det är mer mörkt än ljust.
Fordon - fler fordon vore på sin plats, bandvagn hade varit grymt

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Till nästa patch bör dom fixa:

Kameran - jag vill kunna zooma ut mer, mycket mer. Gärna en freelook-mode!!
Osynliga hinder - stenar och stubbar under jorden kan göra förödande skada på bilen.
Vädret - det känns som att det är mer mörkt än ljust.
Fordon - fler fordon vore på sin plats, bandvagn hade varit grymt

Ja jag är inte riktigt kompis med kameran heller. Samma med dygnsrytmen, upplever precis som du att det är mer mörkt än ljust.

Nu har inte jag kört alla kartor ännu, men jag skulle vilja ha lite mer variation på underlag. I mångt och mycket är det (i alla fall på de två kartor jag kört) gyttja som orsakar svårigheter, förutom de fall man måste korsa en, ibland förvånansvärt djup, å. Stockar och sten, eller knöliga bergsknallar typ finns inte riktigt. Men jag antar att det skulle bli för lätt?

Jag har själv inte testat multiplayer än, eftersom jag bara kört en och en halv karta typ. Men det ser jag verkligen fram emot eftersom nu är det är himla switchande mellan fordon. Jag hade två fullastade riggar med långa stockar plus hjälpfordon som jag växlade mellan på kustkartan..

Visa signatur